العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 13-09-2009, 07:16 AM
الصورة الرمزية Brave Heart
Brave Heart Brave Heart غير متواجد حالياً
من انا؟: أمير مصطفى
التخصص العملى: أستشارى نظم فى قصر العدل الكويت
هواياتي: السيارات وبس

Brave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond repute
باركولى اشتريت فيرنا وعاوز اسال شويه اساله

الحمد لله اشتريت فيرنا كامله مانيول 1600 لونها سماوى

مشيت بيها لحد دلوقتى 440ك

بس مش عارف اعمل صيانه الالف كيلو فين

اعملها فى ابو رواش ولا فى فرع دفره الجديد ولا فى اى مركز معتمد وخلاص دلونى ايه الاحسن

وكمان عاوز اركب فوج لايت اركبه فى التوكيل ولا بره التوكيل

ولو ركبته بره التوكيل هل الضمان هيسقط ولا ايه النظام

اسف جدا للاطاله عليكم بس معلش معنديش خبره اوى فى موضوع التوكيلاتptmnlo123per122
قديم 13-09-2009, 07:31 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: باركولى اشتريت فيرنا وعاوز اسال شويه اساله

مبروك يا بريف على العربية الف مبروك وربنا يهبك خيرها ويقيك من شرها ان شاء الله

بخصوص صيانة الالف الاولى يفضل طبعاً تعملها فى المراكز الرئيسية مش مركز معتمد علشان تتسجل فى سجلات التوكيل مباشرة وعلشان لو فيه اى حاجة كبيره تابعة للضمان (لاقدر الله يتصرفو هما افضل)

وانا افضل تروح ابورواش وبعد كده تابع فى اى مركز معتمد قريب منك

اما بالنسبة للفوج لايت فحضرتك تسألهم هناك برضو بس معتقدش فيه اى مشكلة بس افضل تسألهم بنفسك لان كل توكيل وليه اخترعاتة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 13-09-2009, 12:14 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

اولا الف الف مبروك ياباشا

و بخصوص الصيانه

ماتفرقش روح اى مركز خدمه قريب من بيتك مدام معندكش مشكله لا قدر الله لان فى حاله المشاكل لازم تروح مركز رئيسى

بس فى حاله لو عملت الصيانه فى مركز صيانه عادى لازم لازم لازم تختم الضمان عندهم

و بخصوص الفوج لايت مافيش فيه مشاكل ركبهم فى اى حته بره انا عملت كده و محدش قالى حاجه

الفوجات الصينى ب 150 جنيه و الاصلى فى شارع دمشق ب 250

الزرار من 40 الى 50 جنيه

ده طبعا غير مصنعيه التركيب اللى بتكون حوالى 50 جنيه

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 13-09-2009, 03:17 PM

Brave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

مبروك يا بريف على العربية الف مبروك وربنا يهبك خيرها ويقيك من شرها ان شاء الله

بخصوص صيانة الالف الاولى يفضل طبعاً تعملها فى المراكز الرئيسية مش مركز معتمد علشان تتسجل فى سجلات التوكيل مباشرة وعلشان لو فيه اى حاجة كبيره تابعة للضمان (لاقدر الله يتصرفو هما افضل)

وانا افضل تروح ابورواش وبعد كده تابع فى اى مركز معتمد قريب منك

اما بالنسبة للفوج لايت فحضرتك تسألهم هناك برضو بس معتقدش فيه اى مشكلة بس افضل تسألهم بنفسك لان كل توكيل وليه اخترعاتة

الله يبارك فيك يا ابو نورا وشاكر جدا على اهتمامك وسرعه ردك

والحمد لله العربيه مفيش فيها اى مشاكل ظاهره
قديم 13-09-2009, 03:21 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR مشاهدة المشاركة

اولا الف الف مبروك ياباشا

و بخصوص الصيانه

ماتفرقش روح اى مركز خدمه قريب من بيتك مدام معندكش مشكله لا قدر الله لان فى حاله المشاكل لازم تروح مركز رئيسى

بس فى حاله لو عملت الصيانه فى مركز صيانه عادى لازم لازم لازم تختم الضمان عندهم

و بخصوص الفوج لايت مافيش فيه مشاكل ركبهم فى اى حته بره انا عملت كده و محدش قالى حاجه

الفوجات الصينى ب 150 جنيه و الاصلى فى شارع دمشق ب 250

الزرار من 40 الى 50 جنيه

ده طبعا غير مصنعيه التركيب اللى بتكون حوالى 50 جنيه
الله يبارك فيك يا احمد كار

بس انا اصلا مش معايا الضمان لما اشتريت العربيه صاحب المعرض قالى هتستلمه مع اول صيانه بصوره الرخصه

معلش كنت عاوز اعرف سعر الفوجات فى التوكيل كام وهل تركيبها فى التوكيل انطف من بره