العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 09-01-2012, 08:19 AM
الصورة الرمزية Tota El Masry
Tota El Masry Tota El Masry غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندسة
التخصص العملى: هندسة المنسوجات

Tota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مساعدة عاجلة في شراء فيرنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_eslam_66 مشاهدة المشاركة

هنا على امنتدى كان فيه عضو وشغال في قسم المبيعات جديد وكان بيقول عن إني فيه زيادة متوقعة بحدود 3000 جنيه على بعض موديلات الهايونداي.
بالنسبة للأكسنت مش حلوة أوتو لأنها قديمة قوي والمستعمل في الأوتو مش مستحب.
الفيرنا عين العقل صدقيني بالنسبة لطلباتك منها.
وبالتوفيق إنشاء الله.
لو تلحقي تخلصي ورقك بسرعة مع البنك هيكون أفضل إنتي اولى بأي زيادة منهم.
وشجع المنتج الوطني براحتك حتى بعد الزيادة بردو.
أكيد بإذن الله يا دكتور إسلام
جزاكم الله خيراً
أكيد المنتج المصري أفضل على الأقل فاتح بيوتنا و إلا كلنا حنستورد كل حاجة و لا قدر الله حتكون بداية النهاية

و عند حضرتك حق دكتور إسلام
الأكسنت هي الفيرنا بس الخواجة بتاعها
و الزيرو أكيد أفضل يعني لما اشتري عربية زيرو و أحب أبعها بعد خمس سنين حيبقى عمرها خمس سنين لكن لما أشتري مستعمل و لو كان ألماني و لا ياباني مش كوري حيكون عمره + 5 سنين يعني خسارة فوق خسارة بيع السيارة

نسألكم الدعاء لأختكم توتة بإن ربنا ييسر لها الحال في موضوع السيارة و يعطيها أفضل حاجة أنا صليت استخارة و طلب الحاجة و فوضت أمري لله تعالى في موضوع العربية

أنا خلااااااااااااااااااااااص دماغي صواميلها فكت و كل شوية حد يجيب مفك و يلعبلي فيها كل ما أستقر على الفيرنا ألاقي حد يقولي
بيكانتو أوتو هاف
صني مانيوال
بونتو كلاسيك
مع إني مشمن النوع إللي ممكن يغير رأيه بسهولة بس الكلام كثير

يا ريت مغاوير المنتدى الأفاضل يثبتوني على حاجة محددة في حدود 85 أو 88 لأني كده حكون بعت ثلاجة البيبسي بتاعت عم حسن إللي تحت البيت و استلفت حتى من سواقين التوكتوك إللي بركب معاهم
جزاكم الل خيراً يا أحسن أخوات في مصر موتورز
قديم 09-01-2012, 11:16 AM
الصورة الرمزية Mr.Mamo
Mr.Mamo Mr.Mamo غير متواجد حالياً

مدير مبيعات - جنرال أوتوموتيف
التخصص العملى: منسق مبيعات سيارات
هواياتي: العاب الكمبيوتر الجماعية(كره القدم )

Mr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond repute

طلبك عندي علي فكره

Mr / Mahmoud Gamal
استشاري عام و مدير مبيعات سيارات
mahmoud_gamal_1000@yahoo. com

للتعاقد وشراء ( أي سياره ) الرجاء الالتزام بمواعيد الاتصال
نيسان : ا / فكري الحلوجي 01223311114

هيونداي
و شيفروليه
و اوبل
وجيلي ومازدا
: ا/ احمد دعباس 01210301121

( الاتصال من الساعه العاشره صباحا وحتي العاشره مساء ماعدا يوم الجمعه )
قديم 09-01-2012, 12:45 PM
ماء السماء ماء السماء غير متواجد حالياً

ماء السماء is on a distinguished road

ياااااه انتى حصلك نفسى اللى حصلى بالظبط
انا كمان عازه اجيب عربيه لكن بسبب الصواميل اللى بتقولى عليها مش عارفه اعمل ايه
اجيب زيرو واقسط يقولولى هاتدفعى كتير
اجيب مستعمل يقولوا عيوب المستعمل كتير من خساره فى اعادة البيع لمشاكل ممكن تقابليها فى العربيه خصوصا وانها اتوماتيك ويوم ماتقف مش هاتتحرك
ويجيلك اللى يقولك مافيش احسن من المستعمل سعر بسيط على امكانيات اكتر
الواحد اعصابه تعبت ووقفت محلك سر مابقتش عارفه اعمل ايه
سألت على الفيرنا الاتوماتيك طلعت ب 80 الف ولو جبتها تقسيط هاتعمل 98 الف طب ده مش حرام ولا حلال
طب انزل اجيب مستعمل تلاقى اللى بقولك المستعمل حرامى واللى يقولك هاتى نيو اكسنت مستعمل اتوماتيك ومش هاتندمى ابدا
مابقتش عارفه اعمل ايه
قديم 09-01-2012, 01:16 PM
الصورة الرمزية Ahmed Salah ahmed
Ahmed Salah ahmed Ahmed Salah ahmed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

Ahmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to behold

الحمد لله انا معايا الفيرنا اوتوماتيك من 5/1/2011

ودي كانت العربيه الاولي ليا ، يعني اتعلمت عليها ، انا ماشي بيها لحد دلوقتي 35000 كم

عربيه زي الفل والحمد لله رب العالمين ماعطلتش مني ولا مره

الصيانه بتاعتها اي حد ممكن يعملها ولو في التوكيل برضه الاسعار مش غاليه اوي

يوم ما اشترتها كانت عامله 76250

بعد ما بعتولي عرض السعر للبنك برقم الشاسيه والموتور تاني يوم قالولي حظك حلو دي غليت 1000 جنيه

ودلوقتي باسمع انها بقت ب 79000 تقريبا

عربيه كويسه وابعادها واضحه جدا

الحقيقه برضه من فتره سمعت عن عربيه BYD اوتوماتيك برضه عفشه تويوتا كورولا وموتور متسوبيشي بيقولوا انها عربيه ممتازه واوبشن عالي خالص وشغاله تاكسي زي الفل

ربنا يشفيكي ويوفقك لكن نصيحه ابعدي عن المستعمل لو تقدري علي الزيرو

بنك ناصر لو دفعتي تقريبا 60% من تمن العربيه هتستلمي في نفس اليوم بدون ضامن وبدون تأمين وبفائده 6% علي 5 سنين او 7.5 سنه

قديم 09-01-2012, 02:19 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Salah ahmed مشاهدة المشاركة

الحمد لله انا معايا الفيرنا اوتوماتيك من 5/1/2011

ودي كانت العربيه الاولي ليا ، يعني اتعلمت عليها ، انا ماشي بيها لحد دلوقتي 35000 كم

عربيه زي الفل والحمد لله رب العالمين ماعطلتش مني ولا مره

الصيانه بتاعتها اي حد ممكن يعملها ولو في التوكيل برضه الاسعار مش غاليه اوي

يوم ما اشترتها كانت عامله 76250

بعد ما بعتولي عرض السعر للبنك برقم الشاسيه والموتور تاني يوم قالولي حظك حلو دي غليت 1000 جنيه

ودلوقتي باسمع انها بقت ب 79000 تقريبا

عربيه كويسه وابعادها واضحه جدا

الحقيقه برضه من فتره سمعت عن عربيه BYD اوتوماتيك برضه عفشه تويوتا كورولا وموتور متسوبيشي بيقولوا انها عربيه ممتازه واوبشن عالي خالص وشغاله تاكسي زي الفل

ربنا يشفيكي ويوفقك لكن نصيحه ابعدي عن المستعمل لو تقدري علي الزيرو

بنك ناصر لو دفعتي تقريبا 60% من تمن العربيه هتستلمي في نفس اليوم بدون ضامن وبدون تأمين وبفائده 6% علي 5 سنين او 7.5 سنه
أنا شايف الرأي دا متزن جدا وممتاز وعن تجربة واقعية وقريبة حتى لنفس الظروف.
شكرا يا اخي وربنا يباركلك في عربيتك إنشاء الله.