العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 18-08-2011, 10:26 AM
الصورة الرمزية sokaroz
sokaroz sokaroz غير متواجد حالياً

sokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to behold
افتراضي رد: خــــــــــــــــــــــــ ــلاص قربت أفـــــــــلس واتجـــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــنن

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aboali25 مشاهدة المشاركة

(شكرا جزيلا على اهتمامك )
1-قالو ان اكتر حاجتين بياكلو بنزين حساس الشكمان والرشاشات
2-تقريبا بتاع كله
3-الميكانيكى قال دول انا مجربهم وتمام
4-عشان انا سمعت ان كشف الرشاشات 100ج قلت اغير ب200 مع التجربه افضل
يعنى انتا غيرت حساس الشكمان عشان هو اكتر حاجة بتاكل بنزين وخلاص ولا الجهاز قال ان الحساس لالايعمل وبالتالى غيرتة دة او هام
تانى هام بالنسبة للجهاز بتاع كلة انا رحت لواحد بتاع كلة وقالى التالى غير رشاشات وموبينة واسلاك بوجيهات وبوجيهات وابى تعالى مرة تانية وانا بصراحة مكنتش واثق فى الحوار دة ورحت مكان تابع لتوكيل وعندهم اسكانر مخصوووووووص لسيارات الدايو وكشف عليها لقيتة بيقول ان حساس الشكمان لا يقرا تماما ونظرت بنفسى فى الجهاز ووجدتة لا يستجيب (شفت بقى خراب اللى مش فاهم ) على العموم غيرتة عندهم وكان غالى اوى تقريبا 350 بالتركيب
بالنسبة للخطوة الرابعة انا معاك فيها وكلة بالتجرية وابقى اطلعنا على اخر المستجدات
قديم 19-08-2011, 05:40 AM
aboali25 aboali25 غير متواجد حالياً

aboali25 is on a distinguished road
افتراضي رد: خــــــــــــــــــــــــ ــلاص قربت أفـــــــــلس واتجـــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــنن

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sokaroz مشاهدة المشاركة

يعنى انتا غيرت حساس الشكمان عشان هو اكتر حاجة بتاكل بنزين وخلاص ولا الجهاز قال ان الحساس لالايعمل وبالتالى غيرتة دة او هام
تانى هام بالنسبة للجهاز بتاع كلة انا رحت لواحد بتاع كلة وقالى التالى غير رشاشات وموبينة واسلاك بوجيهات وبوجيهات وابى تعالى مرة تانية وانا بصراحة مكنتش واثق فى الحوار دة ورحت مكان تابع لتوكيل وعندهم اسكانر مخصوووووووص لسيارات الدايو وكشف عليها لقيتة بيقول ان حساس الشكمان لا يقرا تماما ونظرت بنفسى فى الجهاز ووجدتة لا يستجيب (شفت بقى خراب اللى مش فاهم ) على العموم غيرتة عندهم وكان غالى اوى تقريبا 350 بالتركيب
بالنسبة للخطوة الرابعة انا معاك فيها وكلة بالتجرية وابقى اطلعنا على اخر المستجدات
لا من غير اجهزه علشان لمبة التشك مبتنورشى
وطيب ونلاقى المخصوص ده فين بره التوكيل يعنى من الاخر احنا بين مطرقة الميكانيكى ابو العراف وسندن التوكيل الى بضرب الفاتوره فى 10
قديم 19-08-2011, 05:42 AM
aboali25 aboali25 غير متواجد حالياً

aboali25 is on a distinguished road

فى حاجه سمعتها مش عارف ايه رأيكو فيها مره واحد كان عنده نفس الاستهلاك ده وعمل زى منا عملت تقريبا -لا والاكتر من كده والى خلاه اتجنن زى منا هيحصلى انه غير المكنه خالص وفضل نفس الاستهلاك تخيلووووووووو
وفى الاخر كان فيه سلوك فى الكمبيوتر مش واصله ؟
محدش رد عليا فى دى يعنى؟
قديم 19-08-2011, 11:46 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

اعرف منه بالظبط سلوك ايه الي مكنتش واصلة
هل ليها علاقة بفيشة الأوكتان ؟!
بسيطة جرب بص عليه و أتطمن ان سلوكه واصلة

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 27-08-2011, 05:48 AM
الصورة الرمزية biomedo
biomedo biomedo غير متواجد حالياً

biomedo has a spectacular aura aboutbiomedo has a spectacular aura about
Smile رد: خــــــــــــــــــــــــ ــلاص قربت أفـــــــــلس واتجـــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــنن

النتيجه قالى هنغير الرشاشات تانى زى ما الجهاز بيقول ------------------------انا والله احترت وقربت اكره العربيات الى فى الدنيا وخصوصا اللانوس
الموضوع بسيط جدا و هو علشان الخطا يتمسح من على الكمبيوتر و ميظهرش تاني لازم تفصل البطاريه (تشيل الكبل السالب) 10 ثواني على الاقل

فممكن يكون العيب اتصلح و لسه الجهاز شايفه موجود

نسيت اقولك متنساش تعمل بعدها ايدل ليرن

التعديل الأخير تم بواسطة biomedo ; 27-08-2011 الساعة 06:00 AM