العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 09-02-2012, 05:50 PM
الصورة الرمزية Moh.Osama
Moh.Osama Moh.Osama غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب فى كلية الادارة والاقتصاد بجامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا

Moh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant future
افتراضي رد: اية الفرق بي قيادة المانول والاتوماتيك ؟

الموضوع بسيط جدا طالما انت اصلا بتسوق مانيوال وزى مابتقول متمكن يبقى كل اللى محتاجه حد يقعد معاك مرة واحد يفهمك على العربية الدنيا ماشية ازاى والموضوع بعد كده هيبقى فى منتهى البساطه المشكله فى العكس لو انت بتسوق اوتو وعايز تسوق مانيوال الموضوع هيبقى صعب لكن فى حالتك الموضوع سهل خالص وانا اول مرة اسوق اوتو كنت راجع من سفر والموضوع كان غريب شويه عليا علشان الواحد مش متعود ان الرجل الشمال مش شغاله بس مافيش مجرد مابتمشى شويه خلاص الموضوع بيبقى سهل خالص وان شاء الله مش هتاخد اكتر من يومين وتبقى زى الفل والموضوع كله تعود مش اكتر

قديم 09-02-2012, 05:57 PM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of

الموضوع جامد جدا تفاعل الاعضاء
بص بدل الحيره دي انت خد اي حد معاه اوتو في اي شارع فاضي عندك و و خليه يوريك و خليك رايح جاي تعمل كل حاجه و كده تبقي اتعلمت و ريحت نفسك

قديم 09-02-2012, 06:18 PM
waleed_d82 waleed_d82 غير متواجد حالياً

waleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Moh.Osama مشاهدة المشاركة

الموضوع بسيط جدا طالما انت اصلا بتسوق مانيوال وزى مابتقول متمكن يبقى كل اللى محتاجه حد يقعد معاك مرة واحد يفهمك على العربية الدنيا ماشية ازاى والموضوع بعد كده هيبقى فى منتهى البساطه المشكله فى العكس لو انت بتسوق اوتو وعايز تسوق مانيوال الموضوع هيبقى صعب لكن فى حالتك الموضوع سهل خالص وانا اول مرة اسوق اوتو كنت راجع من سفر والموضوع كان غريب شويه عليا علشان الواحد مش متعود ان الرجل الشمال مش شغاله بس مافيش مجرد مابتمشى شويه خلاص الموضوع بيبقى سهل خالص وان شاء الله مش هتاخد اكتر من يومين وتبقى زى الفل والموضوع كله تعود مش اكتر
هو انا لما اتعلمت المانول اخد يومين معايا وطبعا مع الوقت بقيت تمام تعود يعني ولو علي كلامك يبقي ان شاء الله الاتوماتيك يادوب علية ساعتين
قديم 09-02-2012, 06:23 PM

waleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud ofwaleed_d82 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamed2020 مشاهدة المشاركة

الموضوع جامد جدا تفاعل الاعضاء
بص بدل الحيره دي انت خد اي حد معاه اوتو في اي شارع فاضي عندك و و خليه يوريك و خليك رايح جاي تعمل كل حاجه و كده تبقي اتعلمت و ريحت نفسك

بس انا فكرتي اني اتعلم نظري حتي الاول قبل ما افكر في اني اركب اي عربية اوتو بالبلدي كدة اخد فكرة لكن طبعا السواقة العملية حاجة تانية
قديم 11-02-2012, 07:55 PM

اولا انا عايز اشكر كل الاعضاء الي شاركوني بمعلوماتهم القيمه الي فعلا افادتني جدا جدا
ثانيا : انا النهاردة لاول مرة اركب عربية اتوماتيك كانت رينو لوجان 2005 استيبرونيك هيا كانت معروضة عليا للبيع فركب مع السمسار بس مسقتهاش هوا قلي تجرب تسوق بس انا مرضتش قلت لما تكون عربيتي ابقي اجرب فيها براحتي في الاخر اسمها عربيتي وانا حر فيها بس بصراحة حاسيت اني ممكن اسوقها بسهولة جدا واسهل من المانول بكتير جدا جدا ويمكن محتاجش حد يعلمني عليها كمان موضوع ابسط مما كنت متخيل وطبعا الفضل راجل للسادة الاعضاء الي مبخلوش عليا بأي معلومة
ثالثا : انا عايز رايكم في الميجان الي معروضة عليا لو مكنتش متقل عليكم هيا موديل 2005 اعلي فئة بانوراما فتحة سقف استيبرونيك حالتها ممتازة راشة برة جيدة جدا دواخل بس الكاسيت مش بتاعها والاير باج مش مشغلة علي حد قولة سعرها 65000 منتظر الرد

الكلمات الدليلية
مانيول, ستيبترونيك, فتيس اوتوماتيك