العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 13-02-2010, 12:32 PM
صبرك يارب صبرك يارب غير متواجد حالياً

صبرك يارب has a spectacular aura aboutصبرك يارب has a spectacular aura about
افتراضي سؤال مهم جدا بخصوص صيانة الالف كيلو

السلام عليكم

معلش يا جماعة انا عارفة اني بتعبكم باسئلتي بس معلش انا خلاص ان شاء الله المفروض الاسبوع ده اروح اعمل صيانة الالف كيلو للسيارة النيو اكسنت ومش عارفة اعملها فين في ابو رواش ولا في قليوب مين عندهم ضمير اكتر ومش هتبهدل هناك عندهم لان انا عندي مشاكل بسيطة في السيارة منها اصوات في طارة القيادة وكمان السنتر والمرايات ساعات بيعلقوا عشان كده انا عايزة الملاكز الله اروحه يكون عنده ضمير عشان ما اروحش تاني وكمان ياريت لو حد اختار مركز قليوب يقولي اروحه ازاى بالتفصيل الممل من المعادي وياريت رقم تليفونات الحجز في ابو رواش او قليوب
وشكرا يا جماعة طولت عليكم
قديم 13-02-2010, 12:59 PM
fawzibadr fawzibadr غير متواجد حالياً

fawzibadr is on a distinguished road
افتراضي رد: سؤال مهم جدا بخصوص صيانة الالف كيلو

ana kman 3ayz 23mel syanet el 2lf lel new accent bardo w bardo m7tar 2roo7 feen
قديم 13-02-2010, 02:12 PM
corsair
Guest

16101 ده رقم الحجز ثانيا انا روحت كل مراكز الصيانة في القاهره وكان احسنهم بالنسبالي طبعا ابو غالي اللي في العبور بحس باهتمام اكبر من اي مركز صيانة تاني وتقدر تدخل تشوف السيارة بيتعمل فيها ايه ولو في اي استفسار عن حاجه والعربية مرفوعة المهندس بيفهمك ويلي مركز ابوغالي مركز ابو رواش مركز جميل بردك وده في اول طريق مصر الاسكندرية قبل البوابة من جنب بنزينة امارات مصر بتدخل يمين وانا لسه سامع ان في مركز صيانة جنب مدينة السندباد والناس بردك بتشكر فيه بس ان شاء الله هروحه الصيانة الجاية 20000 الف بس اوحش مركز روحته في حياتي بتاع قليوب ده في نزلة الكوبري بتاع الدائري اول مصر اسكندرية الزراعي هتلاقي اليافطة بتاعته كبيرة وانتا علي الدائري هتشوفها وده زحمة موت وقلبوني بسرعة كنت مركب 4 كاوتش جديد وانا ببص عليهم من الزجاج بتاع الاستراحة لقيتهم راصصو فردة واحدة بس ونفضوا للباقي ولما جيت استلم العربية قولتلهم رصصتوا كام فردة قالولي رصصنا الكاوتش كله يا فندم روحت بصتلهم بقرف ومشيت لاني بجد قرفت اني اتكلم مع ناس زي دول
قديم 13-02-2010, 06:23 PM
صبرك يارب صبرك يارب غير متواجد حالياً

صبرك يارب has a spectacular aura aboutصبرك يارب has a spectacular aura about

شكرا علي الرد وسبحان الله انتي اول واحد بيشتكي من قليوب بس فعلا أكيد كل مكان في الحلو والوحش
قديم 13-02-2010, 06:31 PM
الصورة الرمزية ESL NSR
ESL NSR ESL NSR غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات

ESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صبرك يارب مشاهدة المشاركة

شكرا علي الرد وسبحان الله انتي اول واحد بيشتكي من قليوب بس فعلا أكيد كل مكان في الحلو والوحش

بالظبط كده هي دي كل الفكرة ... إنتي بتعملي الي عليكي بس وتحجزي قبل ما تروحي وتنقي المكان الأقرب أو الأسهل ليكي وإنتي ونصيبك ...
ولو إن معظم الآراء لحد دلوقتي بتقول إن قليوب أحسن "عن كلام تجارب الآخرين أنا لسة ماجربتش" ...
وكلها في الآخر واحد توكيلات مصر متشابهة إلى حد بعيد سواء في العربيات أو غير العربيات ... ربنا يفكها علينا من عنده عن قريب ...