العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

موضوع مغلق

قديم 09-11-2011, 04:51 PM
الصورة الرمزية elmanahry
elmanahry elmanahry غير متواجد حالياً

elmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond repute
افتراضي رد: زيت المحركات المانى الصنع LIQUI MOLY

حاشا لله ياباشا ان اظلمك سيادتك عضو فاضل واخ عزيز ولكن اضم صوتى لصوتك بان توكيل الزيت الالمانى يجب ان يجد له موزعين فى باقى المحافظات

God grant me the serenity
to accept the things I cannot change
courage to change the things I can and wisdom to know the difference
DR Elmanahry
قديم 09-11-2011, 06:05 PM
الصورة الرمزية saasaa29
saasaa29 saasaa29 غير متواجد حالياً

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaabas مشاهدة المشاركة

لا والله حضرتك ظلمتنى ظلم بين انا موش متحامل اطلاقا على الزيت ولو تعرف انا دورت عليه قد ايه علشان اعثر عليه علشان اجربه حتعرف انك ظلمتنى بهذا الكلام و انا مقولتش انه زيت وحش لانى مجربتوش او قولت للزميل الفاضل لازم تجرب الكاسترول انا قولته انا جربته ولقيته حلو وقولته كمان متسمعش كلام اى حد اسال وشوف ولو الزميل شايف المداخلة يا ريت يقول انا كذاب فى كلامى ده ولا لاءه
كلام حضرتك صح فعلا حضرتك نصحتنى بس ...

قديم 09-11-2011, 06:07 PM
الصورة الرمزية saasaa29

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmanahry مشاهدة المشاركة

حاشا لله ياباشا ان اظلمك سيادتك عضو فاضل واخ عزيز ولكن اضم صوتى لصوتك بان توكيل الزيت الالمانى يجب ان يجد له موزعين فى باقى المحافظات
طب حضرتك مجوبتنيش على سؤالى انا معايا اسبرانزا a113
لو هحط liquimoly1..... هحط انهى نوووووع فيهم ويريت السعر؟

قديم 09-11-2011, 06:11 PM
الصورة الرمزية saasaa29

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmanahry مشاهدة المشاركة

لو سمحت حضرتك مجوبتنيش... متأسف جدااا لأزعاج...
حضرتك انا معايا اسبرانزاااا A113 وكنت عايز اغير الزيت وغير نوع موبيل ده كمان وكنت هحط شيل لقت الناس لتستكى منوه فى الحار فممكن اعرف حضرتك لو هحط زيت LIQUIMOLY
احط انهى نوع فيهم مع الاهتمام بسحب والحفاظ على كفاءه المحرك....عشان مش لاقى نوع عريبتى جوه فى الموقع؟

قديم 09-11-2011, 07:05 PM
الصورة الرمزية ls1090
ls1090 ls1090 غير متواجد حالياً

ls1090 has a spectacular aura aboutls1090 has a spectacular aura about

انا ليه استفسار بسيط موجه للموزع ليه الشركة الى فى مصر بتستورد اقل الانواع من الشركة المصنعة مع العلم ان الشركة الالمانية تصنع انواع افضل بمراحل تناسب المحركات الحديثة مثل
Synthoil High Tech 5 W-40

Top Tec 4200 5 W-30

Top Tec 4600 5 W-30 الزيت ده من افضل منتجات

الشركة ادخل على موقع الشركة وادخل اى نوع عربية حديثة وانا برشح النوع التانى والثالث لان الاول هيكون غالى الثمن

هيختار 3 انواع دول Hyundai vw KIA Honda Mitsubishi
والزيوت ديه كله engine oil for all-season use in gasoline
تقبلوا مرورى
موضوع مغلق

الكلمات الدليلية
ليكوى مولى, liqui moly, زيت, زيت محرك, زيت الموتور, زيت فتيس, زيوت السيارات, زيوت زادو, زيوت سيارات, revitalizant, xado