العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > دايهاتسو Daihatsu

قديم 21-07-2010, 02:16 PM
Alioz Alioz غير متواجد حالياً

Alioz will become famous soon enoughAlioz will become famous soon enough
افتراضي رد: تقرير حقيقي عن جراندتيريوس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aseoudi مشاهدة المشاركة

اشكرك ياباشا على الرد
لو تخدمنا تقولنا سعر التريويس G اوتوماتيك 2010 زيرو
اللى هى اقل الموصفات(بدون كاسيت وفوانيس شبورة و خلافة) بكام دلوقتى ومين المعارض الموثوقة اللى نشترى منها وتليفوناتها ...
اشكركم جدا
التريوس G 2010 .... اعتقد ب 115 الف تقريباً .....

دي لا فوانيس شبورة و لا كاسيت و لا شاشات و لا جنوط سبور و لا فرامل abs و لا اير باج و لا حاجة خالص ...

الكلام دا كله ممكن تركبه ...... ما عدا abs لان انتا كدا ح تغير في نظام العربية ككل ...

نظراً لأني من دمنهور - بحيرة و اقرب مدينة ليا هيا اسكندرية ... فاشتريت من اسكندرية ...

عندك في اسكندرية :

- معرض دايهاتسو مصر ( التوكيل ذاته ) في سموحة قدام جامع علي بن ابي طالب .
- معرض الرزق ( شركة الرزق التجارية ) و ده على سور الداون تاون ( و ده اللي اشتريت منه عربيتي ) الحقيقة ناس لطاف جداً و محترمين جداً و حتنبسط من التعامل معاهم .... طبعاً اي عربية بتشتريها منهم ح يدولك عليها شنطة عربية و تخفيضات على اسعار قطع الغيار و الصيانة طوال فترة الضمان و صيانة الألف كيلو مجانية ...

ح اجيب لك نمرة التليفون قريب , لان هما ادوني كذا كارت لكذا واحد شغال هناك ... انا ح اجيب لك احسن واحد ممكن تتعامل معاه هناك ان شاء الله .....

بس انت ليه عاوز تجيب اول فئة اوتوماتيك ....... يعني مفيهاش حاجة و سعرها كتير عليها ..... حاول بس تسأل التوكيل على ال Limited Edition Platinum GX 2010 .... دي فئة مناسبة جداً و مفيهاش لا ايرباج و لا abs ... و ممكن يركبوا لك ايرباج لو حبيت .....

و سعرها 126 الف .... اطلبها من التوكيل و هما ح يجيبوها لك لازم ...
قديم 21-07-2010, 02:21 PM

السلام عليكم

استكمالاً لتقريرنا ...

اتصلت النهارده بمركز الخدمة الساعة 10 الصبح علشان أحجز صيانة الألف كيلو , لأن الخميس مكنش نافع معايا ....

المهم ...

سألت على فرش العربية .... قالوا لي مش موجود عندنا , ممكن تلاقيه الاتنين الي جاي ان شاء الله ...

قلت خلاص نحجز التلات اللي جاي ...

قالت لي جملة عجيبة قوي : الساعة 9 الصبح بالدقيقة تكون عربية حضرتك موجودة .... 9 و خمسة ح تبيت العربية لتاني يوم ..... !!!!!!!!!!

و قبل ما اختم ... عاوز حد يفسر لي الجملة دي ؟ ..... اذا كانت هيا نفسها بتتأخر عشر دقايق عن شغلها ..... و لا هو حب التحكم في البني آدمين ؟

و ح اوافيكم بالتفاصيل اول بأول ...

ان شاء الله ح اصور لكم العربية النهارده .... و حانزلها لكم بكرا ....

و ان شاء الله الخطوة الجاية بعد الفرش ...... الديفندرات الخلفية و الجانبية و الحوامل الفيبر او الالومنيوم و الأُكر النيكل ..... ح نبتدي يعني عمليات التظبيط
قديم 21-07-2010, 07:46 PM
الصورة الرمزية ahmedebed
ahmedebed ahmedebed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بترول وتاجر دهب

ahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Alioz مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

استكمالاً لتقريرنا ...

اتصلت النهارده بمركز الخدمة الساعة 10 الصبح علشان أحجز صيانة الألف كيلو , لأن الخميس مكنش نافع معايا ....

المهم ...

سألت على فرش العربية .... قالوا لي مش موجود عندنا , ممكن تلاقيه الاتنين الي جاي ان شاء الله ...

قلت خلاص نحجز التلات اللي جاي ...

قالت لي جملة عجيبة قوي : الساعة 9 الصبح بالدقيقة تكون عربية حضرتك موجودة .... 9 و خمسة ح تبيت العربية لتاني يوم ..... !!!!!!!!!!

و قبل ما اختم ... عاوز حد يفسر لي الجملة دي ؟ ..... اذا كانت هيا نفسها بتتأخر عشر دقايق عن شغلها ..... و لا هو حب التحكم في البني آدمين ؟

و ح اوافيكم بالتفاصيل اول بأول ...

ان شاء الله ح اصور لكم العربية النهارده .... و حانزلها لكم بكرا ....

و ان شاء الله الخطوة الجاية بعد الفرش ...... الديفندرات الخلفية و الجانبية و الحوامل الفيبر او الالومنيوم و الأُكر النيكل ..... ح نبتدي يعني عمليات التظبيط

لالالالالالالالالالا---ده انت لعبت معاك قووووووووي

يااااابا شكلك بقيت معووووووووج عليناااااااااااااااا

والعبي يا العاااااااااااااااااااااا اااب

ماشي يا عم مبررررررررررروك عليك

المهم بالنسبه للمواعيد لازم تاخد بالك انك داخل علي رمضان وكله بيحاول

يخلص صيانته قبل رمضان انت عارف كده تبقي زحمه جدا وكل عام وانتم بخير

وفرررررررجني فرررررجني عايزين الصور ياباشا
قديم 21-07-2010, 09:22 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedebed مشاهدة المشاركة

لالالالالالالالالالا---ده انت لعبت معاك قووووووووي

يااااابا شكلك بقيت معووووووووج عليناااااااااااااااا

والعبي يا العاااااااااااااااااااااا اااب

ماشي يا عم مبررررررررررروك عليك

المهم بالنسبه للمواعيد لازم تاخد بالك انك داخل علي رمضان وكله بيحاول

يخلص صيانته قبل رمضان انت عارف كده تبقي زحمه جدا وكل عام وانتم بخير

وفرررررررجني فرررررجني عايزين الصور ياباشا

يا باشا حد يقدر ينعوج على سعادتك ؟

دا انت البريمو

- بالنسبة للمواعيد هوا طبعاً كله عاوز يخلص قبل رمضان ..... بس انت حط نفسك مكاني و تخيل انك رايح مركز الصيانة الساعة 9 و في ناس جات بعديك الساعة 9 ونص و اخدت عربياتها برده في يوميها .......... احساسك ح يبقى ايه ؟

- و الله انا حالياً منزلتش اشوف مشاويري النهارده علشان العبد لله واخد دور برد رخم حبتين ..... الصور ان شاء الله ح انزلها الاسبوع دا .... بس مش النهارده .. يعني على الجمعة الجاية ح تلاقوها ان شاء الله ....

و ربك لما يريد
قديم 21-07-2010, 11:07 PM
الصورة الرمزية ahmedebed
ahmedebed ahmedebed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بترول وتاجر دهب

ahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Alioz مشاهدة المشاركة

يا باشا حد يقدر ينعوج على سعادتك ؟

دا انت البريمو

- بالنسبة للمواعيد هوا طبعاً كله عاوز يخلص قبل رمضان ..... بس انت حط نفسك مكاني و تخيل انك رايح مركز الصيانة الساعة 9 و في ناس جات بعديك الساعة 9 ونص و اخدت عربياتها برده في يوميها .......... احساسك ح يبقى ايه ؟

- و الله انا حالياً منزلتش اشوف مشاويري النهارده علشان العبد لله واخد دور برد رخم حبتين ..... الصور ان شاء الله ح انزلها الاسبوع دا .... بس مش النهارده .. يعني على الجمعة الجاية ح تلاقوها ان شاء الله ....

و ربك لما يريد

ماتقلقش ده كله هزااااااااار مش ممكن يمشي اللي بعدك

قبلك بصراحه ماشوفتش فيهم ده اللاربع خمس مرات اللي روحت

هناك فيهم