العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 06-06-2012, 12:36 AM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدصلاح القاضى مشاهدة المشاركة

يا ايمن باشا وظيفة ساعة الزيت انها بتبين مدى النقص فى الزيت وكمان بتظهر مدى حجم الزيت اللى بتضخه طرمبه الزيت والمفروض انه الامبير بيعلم على الصفر يعنى لو قل عن الصفر تبقى الساعه بايظه ودا اللى حصل عندى ولو زادت عن الصفر يبقى فى نقص فى الزيت والزيت محتاج بتزود والمشكله اللى عندى دلوقتى انها ضربت وبتسيل زيت كتيير وانا بسخن الصبح غير انها ساعات تشتغل وتقرا وساعات لا
ودى صوره الامبير للتوضيح

حبيبي والله انا عارفها ماهي عندي في الطابلوه وعندي شغاله كمان وزي الفل طب متجرب تشوف السلك بتاعها
هتلاقيه فوق فلتر الزيت جمب طرمبة البنزين يمكن الكلبس عاوز يتضيق او يتركب كويس انا عندي كانت بتعمل كده وبعد كده ظبطها
انا بقي بسالك علي الساعه العقارب اللي في التابلوه تحت امبير العقارب مش شغاله عندي تفتكر ليه

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات
قديم 06-06-2012, 12:40 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
للاهمية رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

يا ايمن باشا وظيفة ساعة الزيت انها بتبين مدى النقص فى الزيت وكمان بتظهر مدى حجم الزيت اللى بتضخه طرمبه الزيت والمفروض انه الامبير بيعلم على الصفر يعنى لو قل عن الصفر تبقى الساعه بايظه ودا اللى حصل عندى ولو زادت عن الصفر يبقى فى نقص فى الزيت والزيت محتاج بتزود والمشكله اللى عندى دلوقتى انها ضربت وبتسيل زيت كتيير وانا بسخن الصبح غير انها ساعات تشتغل وتقرا وساعات لا
ودى صوره الامبير للتوضيح
طالما بتسيل تغيرها بواحدة إستيراد
بس شوفها لو عاوزة جوان وترملة وتتوصل تانى تجربها
لأنها قليلة فى السوق ولما أنزل هسألك عليها
وخلى بالك فيه ترملتين واحدة للساعة وواحدة للمبة علشان متلخبطهمش
قديم 06-06-2012, 12:40 AM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
جديد رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

كنت عاوز اعرف سعر ساعة الزيت للسفينه 2000 سى سى ؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aim[SIZE="6"

[/SIZE]ooo;687976]الصور اللي جايه علشان محمد القاضي ومصطفي عاطف

متيجي نشوف

تسلم لى يا ايمن دا بس من ذوقك
بس فى حاجه مضيقانى اووووووووووووووى
شايف العلامه الالومنيا اللى ورا على الشنطه العلامه كانت عندى متركبه لحد فتره قريبه لكن ولاد الحرام مخلوش لولاد الحلال حاجه كنت موقف العربيه ونزلت اقضى مصلحه رجعت لقيتها متفلشه على الاخر واشتريت العلامتين الزباله البلاستيك اللى عندى دلوقتى شكلهم عراااا اووووى غير انهم بينطفوا بعد فتره ولفيت كتيير اوووى على العلامه الاصليه وخصوصا ان كلمة 2000 كانت جنبها كلمه بالانجليزى اسمها CAMLIMZAZITA معلش اذا ماكنتش بالظبط لكن قريبه منها وكانم شكلهم جميل اووووى فلو لقيت عندك فى القاهره العلامات الاصليه فى اى غطا شنطه عند بتوع الاستيراد اشتريه ليا ضرورى وانا احسابك عليه بس بالله عليك ماتنسى

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 06-06-2012, 12:42 AM

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
Smile رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo مشاهدة المشاركة

حبيبي والله انا عارفها ماهي عندي في الطابلوه وعندي شغاله كمان وزي الفل طب متجرب تشوف السلك بتاعها
هتلاقيه فوق فلتر الزيت جمب طرمبة البنزين يمكن الكلبس عاوز يتضيق او يتركب كويس انا عندي كانت بتعمل كده وبعد كده ظبطها
انا بقي بسالك علي الساعه العقارب اللي في التابلوه تحت امبير العقارب مش شغاله عندي تفتكر ليه
أيمن باشا إزيك
الساعة اللى فى التبلوه يتتغير بواحد إستيراد من عند بتاع عدادات
بس مع الأسف صعب تلاقيها

هو مصطفى فين ياريت تتصلوا تتطمنوا عليه علشان موبايلة مقفولبقالى ساعتين بتصل بيه ، وكان المفروض أنى اقابله النهردة
قديم 06-06-2012, 12:48 AM

خبر جديد رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

تسلم لى يا ايمن دا بس من ذوقك
بس فى حاجه مضيقانى اووووووووووووووى
شايف العلامه الالومنيا اللى ورا على الشنطه العلامه كانت عندى متركبه لحد فتره قريبه لكن ولاد الحرام مخلوش لولاد الحلال حاجه كنت موقف العربيه ونزلت اقضى مصلحه رجعت لقيتها متفلشه على الاخر واشتريت العلامتين الزباله البلاستيك اللى عندى دلوقتى شكلهم عراااا اووووى غير انهم بينطفوا بعد فتره ولفيت كتيير اوووى على العلامه الاصليه وخصوصا ان كلمة 2000 كانت جنبها كلمه بالانجليزى اسمها CAMLIMZAZITA معلش اذا ماكنتش بالظبط لكن قريبه منها وكانم شكلهم جميل اووووى فلو لقيت عندك فى القاهره العلامات الاصليه فى اى غطا شنطه عند بتوع الاستيراد اشتريه ليا ضرورى وانا احسابك عليه بس بالله عليك ماتنسى
Climatizatta دى يعنى مسخن يعنى Heated
والمفروض انها بتنزل فى المواتير اللى الكربراتير فيه سخان
حاجتها نادرة جدا إستيراد هنا فى عزبة شلبى
بس لو نزلت هدورلك عليها بإذن الله

انا عندى مفيش اى علامة على العربية فى الشنطة

لسه راجع من عين شمس ، وعديت على بتاع الشكمانات
العربية عاوزة شكمان كامل من المشترك للديل
حد عنده أى فكرة ؟

انا بإذن الله هركبلها مواسير 2 بوصة اللى فيها 1ونص بس تعبانين اوى
وهتحتاج علبتين والموضوع تقريبا هيعمل 250 جنيه أه رأيكم ؟؟

الكلمات الدليلية
132, fiat