العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 21-12-2011, 04:51 AM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تأملات في موقعة السحل والتعري

طبيب يا استاذ وائل
لو قلبنا الوضوع واتمسك عسكرى او ظابط ساعه الهجوم
الوضع هيكون ايه
اظن نفس الطريقه
ودى انا شفتها بردوا على الفضائيات فى احداث ماسبيروا ؟؟؟ هجوم بالمئات على عسكرى كان مش عايز يبعد عن المدرعه يعنى عن خدمته

قديم 21-12-2011, 04:54 AM
الصورة الرمزية lost2008
lost2008 lost2008 غير متواجد حالياً

lost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond repute

من الاخر الطرف القوى عاوز يثبت ان المقتول من الثوار كلب و راح و قاتلة بطل يؤدى واجبه .

سلم الحكم للعسكر و ادى صوته للى معملش الثورة=

قديم 21-12-2011, 04:58 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

رداً على استاذ طارق :

طيب وليه الهم ده كله ما حد يقعد معاهم ويحل مشاكلهم
يا اما تقبض عليهم وتحاكمهم
ليه عايزينها تبقى دراما وليه عايزينها تبقى كر وفر
ليه عايزينها تبقى فوازير رمضان ومؤيد ومعارض وتستمر الفتن اللى بداءت من استفتاء نعم ولا ومش هتخلص

انا لا عايز افترض ملائكية دول ولا دول انا عايز حلول حاسمة وبرضو عقلى مش مقتنع انه ده تصرف عفوى الثوار ممكن يصدر منهم تصرفات عفوية لكن العسكر لاء صدقنى

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 21-12-2011, 05:12 AM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

رداً على استاذ طارق :

طيب وليه الهم ده كله ما حد يقعد معاهم ويحل مشاكلهم
يا اما تقبض عليهم وتحاكمهم
ليه عايزينها تبقى دراما وليه عايزينها تبقى كر وفر
ليه عايزينها تبقى فوازير رمضان ومؤيد ومعارض وتستمر الفتن اللى بداءت من استفتاء نعم ولا ومش هتخلص

انا لا عايز افترض ملائكية دول ولا دول انا عايز حلول حاسمة وبرضو عقلى مش مقتنع انه ده تصرف عفوى الثوار ممكن يصدر منهم تصرفات عفوية لكن العسكر لاء صدقنى

على فكره ابو نورا
انا بتكلم عن بشر وآدميين من الطرفين ولا اقصد من كلامى اهانه لاى طرف
بس تسلسل الاحداث الاخيره ماكانتش مبرره يعنى السبب كان تافه من شخص غير مسئول والاحداث ولعت وراح فيها ناس كتير ولسه الدوامه مش هتخلص
ولو هنتكلم عن الآدميه هى للطرفين الثوار والعسكر زى ما الثائر ده ممكن يكون من اسرتى او مصرى اى كان بردوا العسكرى ممكن يكون من اسرتى او مصرى يعنى الاتنين مننا ونلف وندور فى نفس الحوار البيضه ولا الفرخه
وانا عارف ان نفس السيناريو ده حصل ايام ثوره 25 كان الكل بيخون وتلسين على الثوار لحد ما المخلوع مشى وبقى الكل يقول ويتكلم ويشهد للثوار نفس السيناريو اليوم شغال بس انا مش شايف اليومين دول غير الهدف وهو هدم المؤسسه العسكريه مش المجلس لا الاهانه للجيش وده لا يصح يعنى لو التصادم اشتعل اكتر من كده وقوبل التهور بالتهور الاكبر سننقاد لمذابح والخساره لنا كلنا القصود موضوع تسليم السلطه قرب اوى اوى ولو ما حصلش ساعتها 25 يناير قريبه مش بعيده وهتبقى اقوى لاكن المناوشات واللى بيحصل ده استنزاف للكل نسيب العمليه تمشى شويه واللى باقى شهور نستحمل زى ما استحملنا سنه وبعد كده لو حصل العكس البلد كلها هتقف وهيتعمل الالازم واكتر

قديم 21-12-2011, 05:15 AM
الصورة الرمزية lost2008
lost2008 lost2008 غير متواجد حالياً

lost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond repute

كل ده بيفكرنى بالمناقشات الى كانت دايرة بين الناس قبل يوم 11 فبراير, البعض كان عاوز المخلوع الحرامى يكمل فترة الرياسة بعد الوعد الفشنك اياه.

سلم الحكم للعسكر و ادى صوته للى معملش الثورة=