العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 10-08-2012, 12:14 AM
killthedark killthedark غير متواجد حالياً

killthedark will become famous soon enough
افتراضي عربيات الحوادث

أنا بسأل هو إيه الفايدة من شراء عربيات الحوادث
ولو ناوي اشتري عربية ممكن اشتري عربية حوادث وبعدين اصلح اعطالها وبكده أكون وفرت
وله الإعتقاد ده خطأ
وأي حد عنده معلومات
يا ريت يتواصل معايا
وده رقمي
01149800112
قديم 10-08-2012, 12:59 AM
king2islam king2islam غير متواجد حالياً

king2islam is a jewel in the roughking2islam is a jewel in the roughking2islam is a jewel in the rough
افتراضي رد: عربيات الحوادث

بص ياباشا العربيه مهما اتصلحت صح الصح برضو بيبقى مش تمام وفى نااااااس بتكون عقر فى العربيات بتعرف ان العربيه عامله حادثه + انك لو حسبتها بتوع الحوادث بيبيعو السيارات اقل من ثمن تصلحها على شان بعد ما تصلحها تلاقيها واقفه بتمن الى ماشيه ومش فيها حاجه وبتكون اقل من الثمن العادى 3 ا 5 الاف يعنى خليك فى النظيف احسن وللعلم احنا عندنا معارض للحوادث كثيرررررررررررررررررررررر رررره جدااااااااااااا هنا بأنواع واشكال عربيات تحفه انا مره شوفت همر حادثه وكانت عامله 200.000 جنيه
قديم 10-08-2012, 03:26 AM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute

بص ياباشا عربيات الحوادث اللي بيشتريها بيكون تاجر وده بياخد عربيه عامله حادثه لو هي تمنها فبريكه 50 الف بياخدها ب 15 الف بيصرف عليها 15 زيهم لو محتاجه نص امامي ولا خلفي ويلبس فيها واحد مش خبير ف العربيات وطبعا التاجر بيطلع له ف الحوار ده مش اقل من 15 الف لانه مش بيصلحها بزمه هو بيضبط الحاجات الخارجيه فيها يعني هتلاقي العربيه عروسه وهي واقفه بس من جوه ولا فيها حاجه تبقي عاوزه موتور جديد وتلاقيه عامل لها شنبر تلاقي سربنتينه التكييف عاوزه تتغير كلها وهو يقولك دي عاوزه شحن بس ويبيعها واللي يشتريها يلبس بقي فنصيحه ف المستعمل ابعد عن التجار خااالص حتي لو هتجيب عربيه مش فبريكه من واحد صاحب العربيه احسن ما تجيب فبريكه من تاجر

واحد صاحبي من 9 شهور كان بيجيب عربيه طلع عينه انه يلاقي عربيه نضيفه لمده 3 شهور وف الاخر اتكعبل ف واحد بيبيع لانسر كريستاله 98 عربيه مفيش ميكانيكي ولا عفشجي قال عليها كلمه وحشه حتي فيه واحد قاله بالحرف الواحد ((العربيه دي معلوفه فلوس )) بس العربيه دي كانت اتقلبت قلبه واحده وغيرت سقف فهو قالي السقف مش هيعيب ثبات العربيه قوووي واهي تمشي لحد ما ربنا يرزقه بقرشين واخدها علي 40 الف رغم ان الفبريكه بتاعتها كانت ب 45 الف بس ما صرفش علي العربيه جنيه حتي التكييف كان شغال ومشحون وتلاجه

فاللي عاوز اقوله ابعد عن التجار ولو ببلاش ساعت لما يبيع لك كل العربيات فبريكه وساعت لما يشتري منك كل العربيات عامله حوادث وما تساويش
قديم 10-08-2012, 04:34 AM
killthedark killthedark غير متواجد حالياً

killthedark will become famous soon enough

طب ممكن تدوني أرقام وأماكن بيع السيارات الحوادث
أنا عايز سيراتو أو فولكس فاجن أو لو في بي إم دبليو بس متكنش قديمة قوي
أو كارينز أو لانسر أو مازدا أو هوندا سيفيك أو فيرنا أو أوبترا
أو رينو ميجان أو كيا Soul أو بيجو أو إلنترا
أو دودج أو أي عربية نضيفة
وتنصحوني لما أجي اشتريها أشيك على إيه
أنا بعرف واحد صاحب معرض عربيات
ممكن لو خدته معايا ممكن يفيدني ولا لا ؟؟!!
قديم 11-08-2012, 05:44 PM
king2islam king2islam غير متواجد حالياً

king2islam is a jewel in the roughking2islam is a jewel in the roughking2islam is a jewel in the rough

العربيات الى زى دى كتير ولو اى حد مهتم انا بيبقى قدامى النوعيه دى كتيررررررررررررر اووى ده ايميلى اى حد بيفكر يتفرج على عربيات زى دى ده ايميلى nc_newlook@yahoo.com نظبط مع بعض ويشرفنى ويشوف الى هو عايزه