العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 18-01-2011, 06:50 PM
sayed1977 sayed1977 غير متواجد حالياً

sayed1977 will become famous soon enough
افتراضي رد: رأى فى الساجا واللوجان وطلب نصيحه

مبروك عليك اللوجان وما تزعلش نفسك اوى كدة الموضوع مش مستاهل
قديم 18-01-2011, 07:07 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

مبروك عليك اللوجان وما تزعلش نفسك اوى كدة الموضوع مش مستاهل
الله يكرمك و يبارك فيك

أنت راجل 100%

تحياتى

That is My Renault

قديم 18-01-2011, 11:24 PM
الصورة الرمزية SALAHHAKIM
SALAHHAKIM SALAHHAKIM غير متواجد حالياً
هواياتي: الزراعة

SALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond repute

السلام عليكم
انت مالك يارينو بتعمل كده ليه ؟
انت من التوكيل ولا ايه ؟
ولا من المغرب ؟
ممكن هى دى المدينه الى مفيهاش ساجا
والتوكيل مش انا الى بقول زفت لا ياسيدى الناس كلها
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=43709
دول ايه
واحد عنده مشكله فى صوت الموتور بص انت قايل ايه
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=45732
طبعا اى كلام
خد دى كمان واحد بيشتكى من عيوب غريبه
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=43832
الربط ده يرد على موضوع التوكيل وجوده السيارة الفرنسيه فما بالك بالرومانى قلبا وفرنسى تصميما
حاجه كمان اللوجان داتشيا والسانديرو داتشيا
علل لماذا تباع فى فرانسا بأسم داتشيا لوجان او داتشيا (اتفرج )
http://translate.google.com.eg/trans...iled-in-paris/
اى عيب فى اللوجان حتى اصوات اى حاجه المهم الرد انها حلوة وخلاص
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=44120
لاحظ ان الداتشيا لوجان بعد كل ده عربيه كويسه واحسن من الانوس
والاستاذ الى بيقول ان العربيه سعرها الحقيقى يساوى 80 الف جنيه
لا يا استاذ انت بالفعل مخدوع فى الكلام ده اطلب من حد فى الجمارك يبلغك الداتشيا بتدخل مصر بكام
هههههههه
نرجع للاخ رينو
العربيه البروتون قوة ثبات امان صناعه فى منتهى الجوده وانا راجل صريح جدا وقلت على عيوب العربيه بمنتهى الصراحة وانا شايف انى دافع فلوس قلليله جدا على عربية تستاهل اكتر من كده انما حضرتك بتتكلم عن بى ام او مرسيدس انت راكب عربيه رومانى فرنساوى والاخر صناعه مغربى
اتفرج يا رينو على الصناعه الى يضرب بها المثل (شكرا يا بروتون شكرا ياعز العرب
عز العرب مبيقولش انها بتمشى على الحيط انما لو حب يقول بتدخل الصحراء تصدق (واحد من احسن الوكلاء فى مصر )

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 1 (1).JPG‏ (95.0 كيلوبايت, المشاهدات 9)

SALAH HAKIM
قديم 19-01-2011, 01:58 AM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

السلام عليكم

أولا .... أشكرك فعلا على كلمة أنى من التوكيل ،،، فعلا كلمة خلتنى أعرف ان أنا غلطان أنى حاولت أدافع عن عربية مظلومة فى القسم دا ...... و فى الآخر طلعت من التوكيل و طلعت كمان مغربى ..... شكرا أخ صلاح

نيجى بقى للمهم ......

نفسى أعرف حضرتك ليه معتبر كل الناس اللى بتقول التوكيل كويس ( عن تجربة شخصية ) كدابين و من التوكيل

عيب صوت المتور : أنا قولت حاجة حرام ...... الكفر دا يا باشا موجود فى بعض سيارات المرسيدس و البى أم يعنى مش شتيمة و الله

و موضوع أن اللوجان رينو دا وجع قلبى بصراحة لأنى جبت صور و لينكات لمواقع رسمية حتى موقع داسيا نفسه بيقول رينو لوجان لكن حضرتك مكدب داسيا برضو ............ مفيش فايدة و حضرتك مش راضى تصدق

و الأستاذ اللى بيقول أن اللوجان ب80000 .... كلامه مظبوط

لأن اللوجان قبل أتفاقية أغادير كانت ب 75000 جنيه ........... كلام متفق عليه

نيجى بقى لللينكات اللى حضرتك حاططها .............

دى يا برنس أعطال ممكن تحصل فى اى عربية حتى لو مرسيدس ......

مش مصدق طبعا لأنى كداب كالعادة .......

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=40929

الراجل بيقول عن تجربة شخصية : العربية دى سيئة جدا

هل معنى كدا أن كل الساجا سيئة جدا ؟؟؟؟؟؟

لا طبعا ..... دى أعطال بتتفاوت من سيارة لأخرى

دا موضوع تانى

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=38550

دا غير بعض المشاكل زى صوت طقطقة أو اى أصوات غريبة دى بتبقى مشاكل عارضة يعنى مش مزمنة و بتتحل فى التوكيل

و بعدين قولنا 10000000000000000000 مرةصوت متور اللوجان بيهدى بعد التليين

وكمان عزل العربية ممتاز و من جوه مش هتسمع حاجة نهائى ..........

و مش أنا بس اللى بقول اللوجان حلوة ........... العالم كله بيقول كدا ( العالم كله )

الساجا ممتازة و قولنا برضو أن الخامات بلاستيك رخيص و خامات اللوجان أفضل

(واحد من احسن الوكلاء فى مصر )
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه هه

أكتر جملة ضحكتنى

بصراحة تنفع تبقى نكتة

و شكرا تانى مرة لإتهامى أن من التوكيل ...................

و أوعدك يا عم كل ما حد يسأل عن اللوجان أقوله عربية زبالة و معفنة عشان أرضى حضرتك

سلام بقى عشان أروح ألحق شغلى اللى فى توكيل رينو

That is My Renault

قديم 19-01-2011, 10:32 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

انا هنا يا رينو باشا بس انت عارف بقي اخر السنة وتقفيل الشغل - عموما والله العظيم (وانا عمري محلفت علي اي منتدي لان الموضوع مش مستاهل) انا مليش اي علاقة بالتوكيل ولا بغيره لا الاخ صلاح يفتكر ان انا من التوكيل برضة ووالله انا كمان مش مغربي والله مصري انا مدير مبيعات في الاسكندرية المهم يا عمنا صلاح الكلام اللي احنا بنكتبة هنا ملوش الا غرض واحد ان احنا نفيد واحد عايز يعرف معلومة لان احنا كمان في الاول كنا محتارين لغاية ما ربنا هدانا للي احنا شايفينة احسن احنا مبنحقرش من اي عربيه بس كل اللي بنكتبة وجهة نظر اما تقبلها او ترفضها انت حر واللينكات اللي انت حطتها بتشكر في العربيه مش بتعيب فيها؟؟؟؟؟؟ وبالنسبة لصوت الماتور ما البي ام صوت ماتورو عالي انا مش فاهم انت عاملها مشكلة ليه - طيب انا عندي لانسر 2008 غير اللوجان صوت ماتورها اعلي من اللوجان تصدق بقي يعني صوت ماتور اللوجان مش 128 ولا هو دبابة وعلي فكره معني ان فية ناس تشتكي من صوت الماتور معني كده انهم نازلين من عربيات نضيفة ودا شيئ يسعدنا ميعبش العربيه وبعدين بعد قراءة الموضوع محدش عاب في الساجا ولا حاجة انت راكب عربية زي الفل من وجهة نظرك ربنا يباركلك فيها
ووالله لسة واخد بالي دلوقت ان انا بكتب في موقع البروتون مش تقول كده يا عم رينو يلا بينا يا عم من هنا قوم بينا نمشي علي بيتنا يا صلاح باشا دي الساجا دي حكاية لوجان اية وبتاع ايه هي دي عربيه يا راجل دي بتعوم وبتمشي علي الحيط صرصار دا يا خويا ولا اية؟؟
يا عم خليك فريش احنا في رحلة خلاص يا عم رينو اللوجان وحشة اوكي نهاركو عسل