العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 22-11-2009, 08:39 PM
الصورة الرمزية oceanboy425
oceanboy425 oceanboy425 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed said
التخصص العملى: شركة ادويه
هواياتي: cars

oceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أجيب فيرنا ولا أزنق نفسي واجيب نيو اكسنت ؟ هل الفرق يستاهل؟

بصراحة الفيرنا حلوة وخصوصا الاخ احمد كار عمال يفك ويركب فيها بنفسة لكن
اسألك سؤالptmnlo123per169
انت بتقول هتبيع بعد 3 سنين ربنا يدينا ويديك طول العمر بص شوف الفيرنا شكلها ايه وشوف الاكسنت شكلها ايه؟
لو عاوز اجابتى
اركب عربية نضيفة ولما آجى ابيعها تبقى لسة عربية جديدة فى السوق (الاكسنت)
الفيرنا ساعتها هتكون زى اللانوس

قديم 22-11-2009, 08:42 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مظهر صفوت مشاهدة المشاركة

اخى العزيز: انا كنت واقع فى حيرة مثلك تماما وبعد مناقشات ومداولات مع كل الاصدقاء ذوى الخبرة العالية فى الهيونداى _وخاصة الاخ احمد (كار)(اللى عايزين نعرف اسمه الحقيقى كده على الملأ) المهم الكل اجمع على ان النيو اكسنت تستاهل انك تضحى حبتين فهى افضل فى كل شئ: الموتور_التقفيل_ الثبات_ الشكل وعلى الرغم من البعض حابب شكل الفيرنا الناعم لكن النيو اكسنت تحسسك بالقوة والتحفز _ وبعدين كلها سنة او اتنين والفيرنا هاتكون كده زى الشاهين لما كان طالع زى الصاروخ وبعدين اسهمه نزلت خالص . دلوقت النيو اكسنت هى اللى هاتكتسح السوق وهاتكون المنافسة بينها وبين الكيا ريو شديدة. وبعدين لما هاتسوقها هاتحبها جدا. ومايهمكشى من قطع الغيار دلوقت من الاخر كله صينى ولا حرج. وبعدين انت الزيرو مش هتحتج ليه حا قبل 3سنين على الاقل خاصة لو حافظت عليها وعملت الصيانة الدورية. من الاخر انصحك بالنيو اكسنت.
ياراجل انت كده هاتزعلنى بجد ده العالم كله عرف اسمى الحقيقى عموما علشان خاطرك انت اسمى

أحمد سيد أبوزيد
25 سنه

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 22-11-2009, 09:04 PM
fezo fezo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Architect

fezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud of

انا رأيى غيرهم خاااالص
شوف انت مسافر اكيد ولا لأ عشان مفيش حاجة مضمونه اليومين دول
و طالما هتبيع كمان 3 سنين!!!
شوفلك حاجة استعمال نظيفة أوى و علي قد الفلوس اللى معاك و بدل ما تستلف فلوس و تربط نفسك بالديون ظبط بيها نفسك
و كمان الاستعمال لما تحب تبيعه مش هتخسر كتير زي ما تبيع واحدة شاريها انا زيرو
ده كمان ممكن تكسب فيه بس اختار حاجة نظيفة
انا من فتره كان من رأيي ان الزيرو ليه حلاوته لكن لما فكرت لاقيت ان بعد فترة مبتفرقش
و اذا كان على رأيى فأنا ارشح النيو أكسنت
قديم 22-11-2009, 10:52 PM
الصورة الرمزية ابراهيم داود
ابراهيم داود ابراهيم داود غير متواجد حالياً

ابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond repute

اخى الفاضل الفرنا عربيه حلوه ياريت تبعد عن اى ديون الدين ذل بالنهار وهم باليل؟وربنا يوفقق للخير

قديم 26-11-2009, 01:24 AM
dark-man dark-man غير متواجد حالياً

dark-man has a spectacular aura aboutdark-man has a spectacular aura about

شكرا ليكم كلكم

انا لسه بفكر

بالنسبة لموضوع السفر فده مش أكيد ده احتمال بس

.....
الاكسنت احسن صحيح بس محتاج احسبها كويس عشان متزنقش في الفلوس

و بالنسبة لقطع الغيار انا أقصد الحاجات اللي بتستهلك زي فلتر مثلاً أو تيل الفرامل...

وعلى فكرة انا واحد صاحبي اشتري النيو اكسنت وبيقول لي ان تيل الفرامل ب 400 جنيه ! بس ممكن يكون يقصد سعر التيل الأصلي في التوكيل (وانا بصراحة معرفش اذا كان فيه منه تقليد ولا لأ وجودته ايه وسعره كام حد يعرف ؟؟)

وكمان بصراحة معرفش تيل فرامل الفرنا بكام حد يعرف ؟؟

انا مش عاوز اصرف كتير ع العربية .. كفاية اني اجيبها زيرو وادفع بنزينها ومصاريف بسيطة عليها