العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو كليو Clio

رينو كليو Clio The Renault Clio is a supermini car produced by the French automobile manufacturer Renault. Originally launched in 1990, it is currently in its third generation. The Clio has seen substantial critical and commercial success, being consistently one of Europe's top-selling cars since its launch,[1] and it is largely credited with restoring Renault's reputation and stature after a difficult second half of the 1980s. Symbol of its success and its longevity, the Clio is the only car to have been elected European Car of the Year twice, in 1991 and in 2006.

قديم 27-08-2010, 05:30 PM
eslam rslan eslam rslan غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: متابعة أخبار السيارات

eslam rslan will become famous soon enougheslam rslan will become famous soon enough
افتراضي عايز أشترى رينو كليو

السلام عليكم و رحمة اللة و بركاتة و كل عام وأنتم بخير
أتمنى حد يفدنى فى الموضوع بتاعى ده !!!!
أنا عاشق جدا لسيارات الرينو عموما مع انى لا أمتلك سيارة حتى الان بس بحس ان الرينو عربية ركوبة و محترمة مع انها مش وغده حقها خالص فى مصر
طبعا أنا كل مقول لحد انى ناوي اجيب عربية رينو كليو مستعملة تقوم الدنيا عليا ويعدو يقلولى على غرار ( لية يبنى كدة , هتعمل فنفسك كد لية , خليك فى الكورى أحسن ، لاحول ولا قوة الا باللة ....)
فانا نفسى حد فى المنتدى دة يقلى وبكل صراحة اية رايو فى الموضوع دة انا ناوى أجيب كليو 2005 1400 اتوماتيك ,
ولكم جزيل الشكر
قديم 06-10-2010, 04:10 AM
abd000 abd000 غير متواجد حالياً

abd000 will become famous soon enough
افتراضي رد: عايز أشترى رينو كليو

انا بحب العربية دى اوى عن نفسي وشغالة مع واحد صاحبي حلو بس بلاش اتوماتك فيها مش حلو اة وخد بالك العربية دى حلوة بس لو جبتها حافظ عليها لانها بتتبهدل بسرعة
قديم 06-10-2010, 04:24 AM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

أتوكل على الله ..... أنا سمعى للعربية فيه كل خير .. موتور قور و رياضى بس يعيبها أنها ضيقة حبتين ... شوفلك واحدة أستعمال حلو و أتوكل على الله

That is My Renault

قديم 10-01-2011, 08:41 PM
سالم ملوح سالم ملوح غير متواجد حالياً

سالم ملوح will become famous soon enough

انا عندى رينو كليو 3003 1200cc اللون ذهبى للبيع عامله 57000 الف كيلو متر فابريقه بره وجوه مش فيها قلم بويه 0125344636
قديم 11-01-2011, 02:57 AM
الهوارى الهوارى غير متواجد حالياً

الهوارى is on a distinguished road

طالب فيها كام وياريت لو فيه صور