العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 16-08-2012, 01:58 AM
mohamed.89 mohamed.89 غير متواجد حالياً

mohamed.89 will become famous soon enough
افتراضي رينو - سكودا فابيا - كيا سيفيا / ريو ؟؟؟؟!!!!!

انا محتار عاوز اجيب عربيه في حود 40 الف
تكون عربيه كويسه وشكلها شيك واهم حاجه متكنش دايواوهيونداي بغض النظر عن كل مميزاتهم بس انا مش حاببهم محتار بين
سكودا فابيا 2001 1400 cc
رينو كليو 2002 - 2004 1200 cc
كيا سيفيا 99 - 2002 1500 cc
وفي كمان كيا ريو 1300 cc
وقطع الغيار موقفها ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مش عارف انهي فيهم افضل انا يال اكتر ممكن للفابيا يمكن عشان شكلها انما اكيد مش هشتري العربيه لمجرد الشكل !!!!!!!!!!!!!!!!!
قديم 16-08-2012, 06:35 AM
الصورة الرمزية mohamed hossam elemam
mohamed hossam elemam mohamed hossam elemam غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد حسام
التخصص العملى: مامور ضرائب
هواياتي: قياده السيارات

mohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant future
افتراضي رد: رينو - سكودا فابيا - كيا سيفيا / ريو ؟؟؟؟!!!!!

بس انا عن وجهت نظري السيفيا احسن وبعد كده الكليووبعد كده الفابيا وبعد كده الريو الريو اخر حاجه لان قطع غيارها مش موجود لغايط موديل2010ممكن متلاقيش قطع غيار ليها والفابيا انا كنت بفكر فيها الناس قالولي ابعد عن الفابيا وغنلها والكليو الناس قالت انها تقيله في البيع اما السيفيا فاقطع غيارها ابتدت تكتر عن الاول كتير وعربيه امكانيتها بجد كويسه وانا كنت هجبها لاكن قولت اجيب موديل جديد شويه فاجبت نوبيرا 2004لانها موديل اعلي شويه واحسن وتقبل تحياتي

قديم 16-08-2012, 11:41 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

لو عايز عربية قطع الغيار منتشرة هات السيفيا .. انما انا انصحك تسيبك من العربيات دي وهات دايو لانوس موديل حديث عربية ممتازة فعلا وجميلة او ممكن تفكر في النويبرا بس هتبقا موديل قديم شوية .. وصدقني العربيتين دول ممتازين جدا وقطع غيارهم في كل مكان .. ومبروك مقدما
قديم 17-08-2012, 03:34 PM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute

أفضل عربية فيهم الكليو بس للأسف قطع غيارها غالية

Mohamed Hussein - journalist
قديم 17-08-2012, 06:04 PM
albasha albasha غير متواجد حالياً

albasha has a spectacular aura aboutalbasha has a spectacular aura aboutalbasha has a spectacular aura about

الكليو أفضلهم

الفلول شغالين كويس جداً اليومين دول يارب إرحم البلد ديه من أشكالهم