العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 15-07-2012, 01:19 AM
fighter2020 fighter2020 غير متواجد حالياً

fighter2020 is on a distinguished road
افتراضي محدش يركن تحت بيتى

طبعا كل اللى داخل الموضوضوع داخل يتخانق
المشكلة بقى ياجماعة ان والدى اشترالنا بيت فى عين شمس قرب المساكن بس مش فيها بيت كامل المهم هو فى حارة مسدودة تشيل عربيتين واحدة راكنة والتانية بتتحرك المهم الحارة كلها معاهم عربيات المشكلة بقى اننهم اتفققوا يركنوا على ناحية واحدة اللى هى قدام بيتنا بس انا معنديش عربية ومسالم جدا وماليش فى الاذية والله مرة كنا بنوضب الشقة وعايزين نشيل العربيات فضلنا مستنين ساعة عقبال مكل واحد ياكل ويغير وينزل وطبعا فلوس وفى مرة طلعت خبطت على واحد مرضيش يفتح والصنايعية حطين الونش على السطح وطبعا اليوميات محسوبة واخبط على صاحب التاكس ينزل يشيلة مبيردش فنزلت من ضيقى طفشتلة العربية واتفتحت بطريقة قديمة اتعلمتها فقولت بلاش واجرب تانى ببص لشباكة لاقيتة باصص من ورا الشيش وشايفنى وانا فاتح الباب طلعتلة وقالى ثوانى ونزل جرى بيلبس على السلم .
قولت الناس مش زى بعضها اتفاجات بواحد تانى من كام يوم بيقولى دة فلان عايز يحط حديد قدام بيتنا عشان يحجز ركنة فضحكت وقولتلة لا طبعا وواحد تانى رائد جيش فى الجوية بيكلمنى بارف وبيقولى لما تنزل رملة خدها على جنب عشان اركن قولتلة ابقى زحها انت لو عرفت انا مبخفش من ظباط انا مش عسكرى عندك فوالدى قعد يضحك وانا وحيد يعنى مليش فالخناقات والبهدلة والله مش عارف احط حديد قدام البيت واتخانق وخلاص مع العلم انتوا عارفين الخناقات بقت بالسلاح كانة مثلا بيتخانق بالحزام ووانا ماليش فى الجو دة ولا اسيبهم يركنوا تحت البيت مع العلم تحت البيت فى دكنتين هاعملهم جراج لو جبت عربية بس بردة بيركنوا قدامهم شورو عليا بجد اتخنقت المهم ظابط الجيش دة شايف نفسة اوى اصل كل اللى حوالية جهلة وبيتنطط عليا فكرنى زيهم مع ان كلامى اغلبة حضرتك وسيادتك وبعد اذنك بس والله مبينفع وبدات الووم اهلى عشان ربونى
اللى معاه موقف مماثل يقول
قولولى اعمل اية؟
قديم 15-07-2012, 01:44 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محدش يركن تحت بيتى

أنا هفترض أنك محتاج المكان علشان الشغل الذى فى البيت عندكم، بص أطلب بزوق الأول ولو مش سمعوا الكلام يبقى جيب حاجة تشغل المنطقة اللى قدام بيتك. يعنى خشب ولا برميلين. يعنى طبعا محدش يقدر يقول لك مش تستغل قدام بيتك...

فى واحد كنت بأركن تحت بيته وقالى مرة مش تركن هنا، قلت له مفيش مكان تانى. مش أتكلم تانى ولكن كان مروق العربية بتاعتى لمدة سنتين بواقى خضار وأرز وأكل فراخ حامض وماية غسل السطح وحفاظات اطفل. فضلت متبت فى الحته لانه مكنش فى مكان تانى بس بجد الحركات دى كانت بتقرفنى وأول ما لقيت مكان فضى فى الشارع جريت نقلت العربية...

مرة ركنت قدام محل لمدة نص ساعة رجعت لقين الزجاج وباب السواق مليان تفل شاى. عرفت طبعا أن الراجل حب يقول لى " أزاى تركن قدام محلى" كما لو كان الركنه لمدة نص ساعة هتقطع الرزق...
قديم 15-07-2012, 01:58 AM
الصورة الرمزية كومندا
كومندا كومندا غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: بروفسير فى حتى
هواياتي: النت والسيارات

كومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond repute

للاسف فى ناس الذوق مبينفعش معاها
لما بيشفوك محترم بيفكروا انك ضعيف وبيذيدوا فيها

قديم 15-07-2012, 02:07 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

معلش بس علشان انا كنت هتجنن انا حاسس انى قريت الموضوع ده بالظبط قبل كده ودورت فعلاً لقيته
http://www.masrmotors.com/vb/showpos...3&postcount=31

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 15-07-2012, 02:18 AM
kimo10 kimo10 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الحديد والصلب
هواياتي: فيس بوك

kimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond repute

الحل بسيط جدا حضرتك بتقول فى محلين اسفل البيت حضرتك تبيض باب المحل وتكتب على الباب جراج ممنوع الوقف منعا للاحراج

كمال معروف

ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم