العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 05-03-2010, 05:14 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: الناس اللي بتقول ان الفيرنا ضايعه بعد 120 كيلو ثانية واحدة لو سمحتوا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abosamra مشاهدة المشاركة

معايا فيرنا 2010 عملت بيها 160 كم فقط يا جماعة العربية ابتداء من سرعة 80 ثباتها مش حلو فيه حل للموضوع ده

حبيبي انا كنت عامل زيك كدا اول ما استلمت العربية اتاري بقا يا سيدي اننا بنستلم العربية وبتكون مش معمولها ولا ظبط زوايا ولا ترصيص ولا نيله علي دماغ عم غبور انتا تاخد بعضك كدا وتروح طالع علي اقرب توكيل وتظبط زوايا وترصص من غير ما تدفع جنيه اول 1000 كيلو كل حاجه مجاني عدا الزيت والفلتر فانتا تروح بس تظبط زوايا وترصص بس لحد ما تتم 1000 كيل والف مبروك علي العربية يا بطل وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها
قديم 05-03-2010, 06:51 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الناس اللي بتقول ان الفيرنا ضايعه بعد 120 كيلو ثانية واحدة لو سمحتوا

ممكن تشيل العلبة الخلفيه و تركب علبة شكمان سبور و الماركات كتير بس تجيب واحده حجمها هيبقي اصغر و في نفس الوقت هتديك صوت قوي و سحب اقوي زي دي مثلا

http://www.mediafire.com/i/?yjtjzgndeim

IBIZA
قديم 05-03-2010, 08:43 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

احم احم احم يعني انا عاوز اعرف حاجه من حضرتك هو المفروض الفرنا تطير من علي الطريق ولا تتقلب
الموضوع مش سرعه عاليه في طريق مستقيم هو الف شكر طبعا للعربيه انها علي كلام حضرتك مموجتشي ولا تلاقيها بترصص يمين و شمال
الثبات بيتقاس بالملفات شديده الانحدار علي سرعه عاليه و الغرز بين العربيات
انا مجربتش اسوقها علي سرعه عاليه سوقتي لها كلها كانت داخل البلد موتور جبار الحقيقه بس كنت راكب جمب صحبها هي موديل 2004 يعني كورية التقفيل علي 70 ملف هو اه شديد الانحدار بس احنا 4 في العربيه لعربيه زحفت و هي بتاخد الملف و اطر يقطع و هو بيخدو يعني حته و يعدل و حته و يعدل عشان نعدي بسلام و انا الحقيقه كان البي في رجلي لاني كل ما اركب مع حد معاه فرنا يعد يشتم في ثباتها حتي سوقين التكسي بس بالتجنيط بتتقل شويه
ولله مش عارف هيونداي دي بتعمل ايه يعني ايه عربيه ب60 الف وزنها خيفي جدا مش فكره الحقيقه بالضبط ابعادها صغيره بغباء و ترمي فيها موتور جبار زي ده مش فاهم هي حسبه نفسها ميني كوبر ولا حاجه!!!!!!!!!

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 06-03-2010, 12:10 AM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute

ههههههههههههه
ازاي دي ده انا لحاد 125 و قلبي في الاسفلت
وزنها خفيف اووووووووي
لالالا صعب دي انا كنت حاسس العربية مشية علي الهوا

بص بيني و بينك عشان اديها الامان لازم تتهبط و تتجنط
قديم 06-03-2010, 01:49 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

و بالنسبة للماتركس فا الفئة اللي هي بتنتمي لها تمنعنها من الكلام عن ثباتها بس مع ذلك هي اثبت من الفيرنا برضهptmnlo123per122
هو سبب ثبات الماتريكس عن الفيرنا انها اتقل و قاعده عجلاتها اكبر وشكلها الهاتشباك
لكن في مقابل سقف عالي ... وبالتالي المحصله النهائيه للثبات مش اللي هيا ....
لكن ده العادي للفئه اللي زي الماتريكس والكارينز ....
بس ايه اخبار الالتيا ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

طيب ما نجيب اسمنت بالمره وطوب احمر ونطلعلنا بدورين علي الفيرنا ونحل ازمت السكن بالمره
بس انت كده حتبقى صبتها مع الاساسات وردمت عليها

ياريس عربيه زي الفل في فئتها و سعر مقابل قيمه ...
ربنا يبارك لك فيها ويديك خيرها و يكفيك شرها

بس 190 كم/س سرعه كبيره جدا على شوارعنا الجميله حتى لو كنت راكب مرسيدس

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &