العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > BMW

BMW رغم ما تعرضت له الشركة من ازمات كثيره اخرها ازمة شرائها لروفر الانجليزية الا انها مازالت تؤكد على ريادتها فلسلفتها الخاصة فى سيارتها التى تجمع بين الجمال متعة الاداء اشترت حقوق رولز رويس الانجليزية بالاضافة الى مينى ومن اشهر سيارتها BMW X5 X3 M6 M5 7 series - 5 series - 3 series

قديم 28-05-2009, 01:11 AM
Kazzaz Kazzaz غير متواجد حالياً

Kazzaz has a spectacular aura aboutKazzaz has a spectacular aura aboutKazzaz has a spectacular aura about
افتراضي رد: Bmw e30 ولا حاجه تانيه ؟؟

شكرا يا حماده و معلش لاسئلتي الكثيره بس اصل ان شاء الله هاتكون اول عربيه لي .. و امامي فتره ليست بقصيره علي ما اجيب العربيه ايان كانت بس فعندي فتره تفكير كبيره فعشان كده بحاول اسال كويس قبل ما اشتري عشان اعرف اجيب حاجه بالفلوس الي معايا و حاجه علي قد فلوسي ... انا شايف الe30 جميله جدا لو في حاله كويسه عيبها انها قديمه الي حدا ما هو ده الي واقف عائق امامي في اختيارها حاسس اني مش عايز اركب حاجه قديمه مش بقصد الشكل الخارجي بس اققصد من جوه و كمان قوه الموتور اكيد مش هايكون زي الاول + خوفي من اي عيوب انا مقدرش اعرفها ... ربنا يسهل بقي و اختار حاجه كويسه بس الواحد صعبان عليه ادفع فللوس في لانوس ولا لانسر ولا ايبيزا او اي حاجه في نفس السعر بس احدث فاهمني ...
قديم 28-05-2009, 09:09 PM
Kazzaz Kazzaz غير متواجد حالياً

Kazzaz has a spectacular aura aboutKazzaz has a spectacular aura aboutKazzaz has a spectacular aura about

حماده ما رايك في كلامي ؟؟ و لو ممكن اسالك ما هو تقيمك للسياره من الداخل مقارنه بعربيات اليومين دول .. يعني هل تعتقد انها بها الامكانيات الي تخليها تنافس عربيات اليومين دول انا لا اتكلم علي المرسيديس او البي ام الجديد و لكن اتكلم عن العربيات العاديه مثل اللانوس او عربيات اواخر التسعينات لاني لم اركب او اجرب الe30 من قبل فقط صور و فيديوهات فما رايك ؟
قديم 28-05-2009, 09:19 PM
الصورة الرمزية DK.Cupo
DK.Cupo DK.Cupo غير متواجد حالياً
من انا؟: Driving King
التخصص العملى: Don't Ask Please
هواياتي: السباحة والعاب القوى ورياضه الكنغوفو وقفز المظلات

DK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة totoelgen مشاهدة المشاركة

شكرا يا حماده و معلش لاسئلتي الكثيره بس اصل ان شاء الله هاتكون اول عربيه لي .. و امامي فتره ليست بقصيره علي ما اجيب العربيه ايان كانت بس فعندي فتره تفكير كبيره فعشان كده بحاول اسال كويس قبل ما اشتري عشان اعرف اجيب حاجه بالفلوس الي معايا و حاجه علي قد فلوسي ... انا شايف الe30 جميله جدا لو في حاله كويسه عيبها انها قديمه الي حدا ما هو ده الي واقف عائق امامي في اختيارها حاسس اني مش عايز اركب حاجه قديمه مش بقصد الشكل الخارجي بس اققصد من جوه و كمان قوه الموتور اكيد مش هايكون زي الاول + خوفي من اي عيوب انا مقدرش اعرفها ... ربنا يسهل بقي و اختار حاجه كويسه بس الواحد صعبان عليه ادفع فللوس في لانوس ولا لانسر ولا ايبيزا او اي حاجه في نفس السعر بس احدث فاهمني ...

بص يا مان انا فاهمك جدا انت تقصد مميزات الرفاهيه من حيث الصالون والفرش وكده ؟ !!!!!!!!
بس ال e30 اقولك اعجبتني ليه :
  1. لو لقدر الله اتخبطت ممكن تستعدل ولكن مش زي الحديث اغير علطول
  2. ثانيا اقل سعه لل e30 عما اسمع 2000 سي سي يعني الحديث ده كل ولا حاجه بالنسبه ليها مش الحديث كله طبعا يعني مش هقارنها بي مرسيدس حديثه او قرينتها بي ام من موديل 2008 او 2007 لانهم اكثر سرعه ومميزات
  3. ولكن انت خايف تجيب عربيه e30 تكون حالتها مش حلوه ولكن البركه فيك يا مان وكل واحد ليه اسلوب معين في التعامل مع العربيات وتنظيفها والعنايه بيها ومتابعه حالتها (الصيانه) اول بأول
  4. انا بقترح بفتح قسم خاص ليك وبأسم e30 وانا سعيد جدا انا لقيت اتنين معايا في المنتدى بيحبوا الe30
ptmnlo123per122 ptmnlo123per122 ptmnlo123per122 ptmnlo123per122 ptmnlo123per122 ptmnlo123per122 ptmnlo123per122 ptmnlo123per122

I do not like driving a fast but I love fly slowly

قديم 15-09-2009, 11:51 AM
mshemy mshemy غير متواجد حالياً

mshemy is on a distinguished road

يا جماعه طيب انا بجد ببيع عربيتي و هيا مواصفتها كالتالي:
BMW M40 1988, 2000 CC, 6 Cyl. Full option Manual, All Fabric Inside, Leather Seats, Zenon (4 Modules, 15 Inch Sports Rim & Koni Suspension

المفروض آطلب كام علشان ابيع مع العلم ان العربيه مش متظبطه بس الدهان اللي بره كويس.
قديم 05-10-2009, 01:41 PM
kahlawey kahlawey غير متواجد حالياً

kahlawey is on a distinguished road
رد: Bmw e30 ولا حاجه تانيه ؟؟

يا جماعة ايه الكلام الغريب الى قريته ده
اول حاجة استحالة نقارن e30 بجولف او هوندا سيفيك
ثانيا انا ركبت كل العربيات اللالمانى احلى عربية عملية فى مصر e36 وال e30 قليل جدا لما تلاقى عربية سليمة منها علشان الشباب كلو بيجيبوها يسقطولها ماوتير
من خلال تجربتى e36 1994العربية دى جميلة جدا فى كل حاجة وكمان قطع غيارها متوفرة ورخيصة