العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 11-06-2010, 09:17 PM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future
افتراضي رد: النترا بعد الجنوط

ربنا يباركلك ويحفظك من كل سوء كتير اوى السرعة دى على هذا الطريق وربنا يحفظك مرة اخرى
قديم 12-06-2010, 03:39 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو جودة مشاهدة المشاركة

ربنا يباركلك ويحفظك من كل سوء كتير اوى السرعة دى على هذا الطريق وربنا يحفظك مرة اخرى
ويبارك فيك ياباشا وشكرا على النصيحه دى وان شاء الله اعمل بيها
قديم 12-06-2010, 08:32 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

[quote=lol64;197467]الفيديو ده اهداء لاخى بدر بسيونى لتوضيح جمال سواقه الالنترا بعد تركيب الجنوط وعندى حاجات تانيه كتير بس مش عاوز اخضكم
ملحوطه انا سايق وفاتح الزجاج بتاعى وبصور بالايد اليمين وسايق بالشمال والارض مليانه مطبات هواومتخافوش انا المتوسط بتاعى من 140 ل 170 بسم الله ماشاء الله وربنا يباركلك فيها يارب وييك خيرها ويكفيك شرها ويحفظك ويحفظهالك واسمحولى اشكر اخويا وحبيبى علاء اللى بجد انسان محترم فوق الوصف على خلق وانا سعيد ويشرفنى معرفته

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lol64 مشاهدة المشاركة

وائل باشا اللمبه الحمرا دى اللى فى التابلوه بتاعت السرعه بعد ال 120هى بتدى صوت رنه حوالى 6 مرات وبعدين تسكت ويبقى نور تنبيه بس استاذ الالنتراكلام سليم 100%وكمان لمبة الحزام كده
بالنسبه للجنوط هى 15 والكاوتش هانكوك الاصلى بتاعها مع ملاحظه انه مش عاجبنى لانى بدلته ببريدجستون اعرض من واحد صاحبى معاه النترا 2006 ورجعه تانى لانه حس بالفرق جامد وانا كمان مش قادر انساه كاوتش هايل
مقاس الهانكوك 185-65-r15-88h
وان شاء الله هاغير الجنوط الاسبور ال 15 ب 16 وكاوتش بريدجستون عريض وصدقونى ياجماعه فعلا بتفرق جامد واسال واحد مجرب الموضوع ده مش اى حد تانى
بالنسبه للمناورات ممتازه جدا وعلى طريق السويس مثلا انا ولانسر سوبر اكشن كنا بنستعرض بين العربيات النقل وسرعات فوق ال 160 وسلمنا على بعض فى اول الدائرى وطلع مدير مقيم فى فندق فى الغردقه

نصيحه للى يشترى النترا
اولا يجيبها خليجى ويتحرق التوكيل على اللى فيه لان الفرق شاسع فى الدهان وفى كل شئ
ثانيا يجيبها بجنوط وabs

وانا متفق معاك ياعلاء باشا ان الالنترا محتاجة ABS لان حتديها قدة على المناورة وانت مش قلقان مالهاش حل واسمحولى اقولكم على حاجة ومش حتصدقوا انا بستريح فى الالنترا وسواقتها اكتر من السيفيك 2008 برغم ان السيفيك موتور وثبات خرافى بس الالنترا ليها طعم الدركسيون الخفيف ده متعة وحتحس بيها بعد فترة من استخدام العربية وزى ماانت قلتلى ياعلاء حتاخد على الباور بتاعها وفعلا هو فى الاول بيخض بس مع الوقت مش حتستريح الابيه وبرغم ان السيفيك باور كهربى برضه الا ان الالنترا اخف واسهل وبالنسبة للسرعات العالية بتتعود السواقة بيه وشكرا يا علاء باشا على الموضوع اللى بتفيد بيه كل ملاك الالنترا وربنا يباركلك ويجازيك خير يارب وموضوع متميز ووممتاز جدا
قديم 12-06-2010, 07:59 PM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

الكلام ده كتير عليا قوى يابدر باشا انا اللى باتعلم منك والله وكفايه زوقك ومساعداتك لكل اعضاء مصر موتورز
انا الحمد لله والشكر لله مبسوط منها بس لو رجع بيا الزمن مكنتش هاتنازل عن الفرامل ال abs والخليجى مش التوكيل وانا شفت بنفسى عربيه زميلى هنا جايبها خليجى 2010 نفس الخدش البسيط اللى انا اخدته ورا ده كان بعربيته وهو طالع من جنبى فى البارك بناع الفندق وباسم الله ماشاء الله عربيته ماتاثرتش اطلاقا لما ورانى اللى حصل والعربيتين قدام بعض قلتله مصر هى امى قعد يضحك
قديم 17-06-2010, 09:22 AM
superstar2010 superstar2010 غير متواجد حالياً

superstar2010 will become famous soon enough

يا أخى وقعت قلبى انا كنت خايف عليك انت ايه معندكش قلب والله انت خوفتنى عليك بجد يا لول خلى بالك من نفسك وزى ما قلك الاستاز ابو نوره اولادك محتاجنلك وربنا يسترها معاك ومعانا