العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 08-11-2012, 10:54 PM
الصورة الرمزية جمال عبدة
جمال عبدة جمال عبدة غير متواجد حالياً
من انا؟: ض.قوات مسلحة بالمعاش
هواياتي: السيارات .مجال الكومبيوتر

جمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to all
افتراضي رد: تأكيد خبر ارتفاع سعر البنزين و طريقه اعطاء الدعم عليه (الكوبنات )

تحيا مصر هو دة عصر الاخوان ف مصر وماخفي كان اعظم علي فكرة للي مايعرفش ان الجندي بتاعنا اقصد المأسوف علي عمرة الجنية هبط لادني مستوي لة من 8 سنوات وبكرة هايخلونا نشحت يحيا عصر الاخوان واخونا الشيخ المبجل المظفر حامي حما الاخوانجية عمنا مرسي
قديم 09-11-2012, 12:04 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جمال عبدة مشاهدة المشاركة

تحيا مصر هو دة عصر الاخوان ف مصر وماخفي كان اعظم علي فكرة للي مايعرفش ان الجندي بتاعنا اقصد المأسوف علي عمرة الجنية هبط لادني مستوي لة من 8 سنوات وبكرة هايخلونا نشحت يحيا عصر الاخوان واخونا الشيخ المبجل المظفر حامي حما الاخوانجية عمنا مرسي
حبيبي و روحي - انت قلت ادنى سعر ليه من 8 سنين - و دا كلام جرايد و فرقيعة ملهاش لازمة

لان من 8 سنوات اللي انت ذكرتها ممكن تفكرني مين كان ماسك المخروبة دي و كان الجنيه فعلا ساعتها في ادنى مستواه؟؟؟؟؟ افكرك؟ حوستي و فاكر الجنيه كان بكام؟؟ افكرك؟ كان الدولار بيفك 8 جنيه

فربنا يكرمك و يصبر مرسي على الهلس و البمبكة اللي ملهاش تلاتين لازمة في البطيخ و فعلا كل اللي بيتحسر على حوستي يستاهل حوستي
قديم 09-11-2012, 12:41 AM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

نورت الموضوع
طيب اولا انا عايز مصدر سياتك في الكلام ده
ثانيا لو الكلام صح وانا عندي عربيه و الدي عربيه ايه النظام ؟
ضريبه 100 جنيه للراديو مش قصه بالنسبه ليا مع انهم مش من حقهم بس زكاء عن العربيه
50 كم يوميا دا قليل جدا
اخر حاجه من المستحيل مساوه سياره 2000 سي سي بسياره 800 سي سي
دا كده بيفتح سوق السودا و بيغلي السياره ذو المحركات الصغيره

المصدر هو وزير البترول فى حوار فى برنامج ( اعتقد مع مجدى الجلاد )
وحول سؤالة عن تزوير الكوبونات افاد الوزير انها لن تكون كوبونات بل كرت ممغنط وسوف يتم تزويد كافة محطات الوقود باجهزة شبيهة باجهزة قراءة الفيزا كارد للخصم من الكارت
وافاد كافة العربيات ذات السعات المختلفة لها 1800 لتر سنويا . واعد المتصلين بالبرنامج سال بخصوص سيارتة 132 مو 79 سعة 2000 سى سى وان الكمية قليلة جدا
وكان رد الوزير ان اكيد مصاريف التشغيل للسيارة مرتفعة . ورد بالحرف الواحد بعها احسن ؟؟؟؟؟؟ وهات عربية لاتزيد عن 1600
وتقبل مرورى
قديم 09-11-2012, 01:38 AM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

انا متوسط استهلاكي اليومي فوق ال 150 كيلو و العربية عندي استهلاكها كتير يعني ممكن استهلك بتاع 20 لتر يوميا

بس بالشكل دا حبقى حذر جدا اني اسوق بطريقة اقتصادية مش جري و حرق - و حبقى حذر اني اصين سيارتي و اعمل اللي اقدر عليه انها تبقى مضبوطة علشان متحرقش كتير
و مش بعيد اضيفلها غاز علشان توفر معايا و معروف ان الغاز متوفر في مصر لمدة 40 سنة قادمة و صديق للبيئة و سعره رخيص!!!
بس يا ريت مع الخطوة دي يقللوا جمرك السيارات الهايبرد اللي بتشتغل بنزين و كهرباء مع بعض
في مشاركه واحد زي حضرتك
انا قلت ان دي حاله خاصه
يعني مش كل الي عندهم عربيات بيعملو 150 كيلو في اليوم