العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > الاخبار العالمية

قديم 13-06-2011, 03:47 PM
rooro rooro غير متواجد حالياً

rooro is a jewel in the roughrooro is a jewel in the roughrooro is a jewel in the roughrooro is a jewel in the rough
افتراضي شركات السيارات الألمانية تقلص عطلاتها لإرتفاع الطلب

تعتزم العديد من شركات تصنيع السيارات في ألمانيا تقليص أيام العطلات في مصانعها بسبب ارتفاع الطلب على منتجاتها بشكل كبير.

وكشفت نتائج استطلاع أجرته صحيفة ''هاندلسبلات'' الألمانية الصادرة غدا الخميس أن من المنتظر أن تزيد شركات فولكس فاجن وبي إم دبليو ودايملر من أيام العمل في مصانعها خلال الصيف المقبل بشكل أكثر من المعتاد.

وذكرت الصحيفة أن المصنع الرئيسي لفولكس فاجن في فولفسبورج سيخصص ورديتين للعمل خلال الفترة بين نهاية يوليو حتى منتصف أغسطس المقبل وهي الفترة التي يتوقف فيها الإنتاج في العادة بسبب العطلة الصيفية.

وقالت الصحيفة إن أكثر من 2500 عامل في فولكس فاجن أعلنوا استعدادهم لتأجيل عطلتهم الصيفية.

كما تعتزم فولكس فاجن مواصلة الإنتاج في مصنعها في مدينة إمدن خلال فترة عطلة المصنع التي تمتد من 25 يوليو حتى 12 أغسطس المقبل.

وفي سياق متصل قالت الصحيفة إن شركة ''بي إم دبليو'' تعتزم تقليص العطلة الصيفية في مصنعي دينجولفينج وريجنسبورج من أربعة اسابيع إلى أسبوعين فقط بسبب انتعاش سوق مبيعات الشركة.

وأعلنت متحدثة باسم مجلس عمال شركة دايملر عن مفاوضات راهنة بين الشركة ومجلس العمال حول استمرار العمل أيام السبت.

من جانبه قال مسئول كبير في دايملر إن الشركة تعتزم استمرار العمل في المصانع طوال فترة الصيف بأكملها.

يأتي ذلك بسبب الارتفاع الكبير وغير المتوقع الذي شهده الطلب على منتجات شركات تصنيع السيارات الألمانية لاسيما من الأسواق الخارجية الأمر الذي رفع من أعداد الصفقات التي فازت بها هذه الشركات.
منقول
قديم 13-06-2011, 04:18 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: شركات السيارات الألمانية تقلص عطلاتها لإرتفاع الطلب

والله الواحد بيتحصر علي اللي بيشوفوا هنا ده احنا ناقصين ناخد الاحد كمان اجازة ده احنا بناخد اجازات اكتر ما بننتج انا مش عارف البلد ديه بتصرف علي الشعب ده منين
قديم 13-06-2011, 04:32 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

والله الواحد بيتحصر علي اللي بيشوفوا هنا ده احنا ناقصين ناخد الاحد كمان اجازة ده احنا بناخد اجازات اكتر ما بننتج انا مش عارف البلد ديه بتصرف علي الشعب ده منين
اهدا يا عمنا
احنا صحيح كسلانين بس عايزين زقه بس

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share
قديم 13-06-2011, 05:30 PM
corsair
Guest

زقة ايه بس ده انتوا عايزين ديزيل يجوركم من سيرايركم وينزلكم الشغل

ده انا باخد الاحد بس اجازة وببقي مخنوق ونفسي انزله الشغل
قديم 13-06-2011, 05:33 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

عايزه اقولك ان اجازتي الجمعه ولو في شغل هنزل انا عن نفسي بعشق الشغل وممكت افضل طول الليل اشتغل والصبح اروح الشغل ولا بيهمني حاجه

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share