العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 21-03-2011, 09:24 AM
الصورة الرمزية silentman84
silentman84 silentman84 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير لله
التخصص العملى: مدرب دفاع عن النفس وتخسيس
هواياتي: رياضه - ميكانيكا - طبخ

silentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: الشعب يريد تغيير الوكيل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amaboubakr مشاهدة المشاركة

يارب ان شاء الله تبقى هذه الروح
على فكرة عرض علي أحد اصحاب المعارض السيارة على 75 وأنا رفضت وقلتله خليهالهم لأني لن أتنازل عن هذه الحملة
ياسلام من 84 الى 75 ......سبحان الله .......اهو ده دليل انهم حراميه...بيلعبوا بالاسعار لعب ايه على كيفك.....وعلى مزاجهم....حسبى الله ونعم الوكيل ...اصبر على رزقك ياهورس موتورز.....الحمله دى على كل الوكلاء وانت اولهم.....ومافيش حد مننا حيتنازل ياهورس ......والله ينور عليك ياباشا

لا اله الا الله محمد رسول الله
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

قديم 21-03-2011, 09:45 AM

silentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mms مشاهدة المشاركة

امال هما بكسبوا فيها كام ؟؟!!ياريت لو سمحت تدينى عنوان وتليفون المعرض ده للاهميه.
بس ياباشا.... العربيه سعرها من الصين بمكسب المصنع وعلى المواصفات المصريه مثلا 30000 جنيه مصرى وحط قصادهم 30000 جمارك يبقى 60000 جنيه مصرى + 10000 مكسب الباشا بتاع التوكيل يبقى 70000 جنيه مصرى اللى هيا كانت اول مانزلت 69900 ومن هنا ابتدى الطمع.........فخلاها 74000 ثم 77900 ثم 78900 ثم 81000 واخيرا 84000 مع تقليل المواصفات والاوبشنز......يعنى مش عاجبه 10000 جنيه مكسب على كل عربيه فخلاها 24000......وتيجى تكلم حد وتستفسر منهم على سبب الغلاء على كل دفعه عربيات بتيجى... ماسكين حجه العرض والطلب فى بقهم دايما ...وشويه يقولك اصل الدولار طلع فوق....اصل الضريبه زادت...اصل مش الجمارك زادت 2%.....حجج فارغه خلاص فهمنا اللعبه ماشيه ازاى ...تيخيلوا بقى لما الجمارك تتفتح يعنى العربيه تبقى 30000ونحدد للوكيل 5000 مكسب فى العربيه الواحده..حيبقى سعر العربيه كام!!!!!!!! 35000 جنيه

قديم 21-03-2011, 10:13 AM
الصورة الرمزية amaboubakr
amaboubakr amaboubakr غير متواجد حالياً

amaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silentman84 مشاهدة المشاركة

بس ياباشا.... العربيه سعرها من الصين بمكسب المصنع وعلى المواصفات المصريه مثلا 30000 جنيه مصرى وحط قصادهم 30000 جمارك يبقى 60000 جنيه مصرى + 10000 مكسب الباشا بتاع التوكيل يبقى 70000 جنيه مصرى اللى هيا كانت اول مانزلت 69900 ومن هنا ابتدى الطمع.........فخلاها 74000 ثم 77900 ثم 78900 ثم 81000 واخيرا 84000 مع تقليل المواصفات والاوبشنز......يعنى مش عاجبه 10000 جنيه مكسب على كل عربيه فخلاها 24000......وتيجى تكلم حد وتستفسر منهم على سبب الغلاء على كل دفعه عربيات بتيجى... ماسكين حجه العرض والطلب فى بقهم دايما ...وشويه يقولك اصل الدولار طلع فوق....اصل الضريبه زادت...اصل مش الجمارك زادت 2%.....حجج فارغه خلاص فهمنا اللعبه ماشيه ازاى ...تيخيلوا بقى لما الجمارك تتفتح يعنى العربيه تبقى 30000ونحدد للوكيل 5000 مكسب فى العربيه الواحده..حيبقى سعر العربيه كام!!!!!!!! 35000 جنيه
الله عليك يا سايلانت باشا كلامك ممتاز بس على ما أعتقد ان سعرها في الصين ممكن يكون اكتر من كده لأن الاستاذ اودا كان قال سعره هنا في المنتدى قبل كده طبعا في الصين.
الاستاذ الفاضل mms بالنسبة لصاحب المعرض فهو صديق لي وهو عنده العربية من ساعة ماكان سعرها 79 وأنا عملتله خدمة فالراجل عاوز يرد لي الجميل وهايحاسبني عليها بسعر الجملة اللي أخد بيه العربية من الوكيل بس هو اشترط عليا اني ماستلمهاش إلا لما يستلم دفعة جديدة لما العربية تيجي لأنه حاطط العربية في المعرض وليس لديه اخرى، بس زي ماقلت لحضرتك أنا رفضت علشان المبدأ ومين عالم يمكن السنة الجاية نجيبها بـ 60 مش 84 وربنا يكرمنا جميعا.

سبحان الله وبحمده ...سبحان الله العظيم
شارك معانا في حملة مقاطعة وكلاء السيارات حتى هبوط الاسعار
http://www.facebook.com/#%21/home.ph...684068070&ap=1
قديم 22-03-2011, 03:34 PM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future

[QUOTE=amaboubakr;379125]
الله عليك يا سايلانت باشا كلامك ممتاز بس على ما أعتقد ان سعرها في الصين ممكن يكون اكتر من كده لأن الاستاذ اودا كان قال سعره هنا في المنتدى قبل كده طبعا في الصين.

الاستاذ الفاضل mms بالنسبة لصاحب المعرض فهو صديق لي وهو عنده العربية من ساعة ماكان سعرها 79 وأنا عملتله خدمة فالراجل عاوز يرد لي الجميل وهايحاسبني عليها بسعر الجملة اللي أخد بيه العربية من الوكيل بس هو اشترط عليا اني ماستلمهاش إلا لما يستلم دفعة جديدة لما العربية تيجي لأنه حاطط العربية في المعرض وليس لديه اخرى، بس زي ماقلت لحضرتك أنا رفضت علشان المبدأ ومين عالم يمكن السنة الجاية نجيبها بـ 60 مش 84 وربنا يكرمنا جميعا.

[/
بارك الله فيك وشكرا جزيلا على اهتمامك وتكرمك بالرد . وانا مع حضرتك صبر سنه احسن ما ينضحك على طول العمر. واحنا والوكلا والزمن طويل .
قديم 22-03-2011, 06:45 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amaboubakr مشاهدة المشاركة

ربنا يخليك ياباشا...... بس هو قال فى مشاركه قبل كده انى سعرها فى الصين 65000 بالعمله الصينى ......يعنى تقريبا بالمصرى 75000 .....فهل يعقل انى السعر ده يشمل الجمارك ومكسب التاجر!!!!!!!!!!....لوكده ضيف على 75000 الجمارك ومكسب التاجر حتبقى كااااااااااااام.....تعدى ال 100000......يبقى السعر اللى قال عليه الاستاذ اودا مش مش مظبوط...