العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 26-01-2011, 03:41 PM
mr/ahmed mr/ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد لطفى
التخصص العملى: تدريس القانون
هواياتي: السيارات

mr/ahmed has a spectacular aura aboutmr/ahmed has a spectacular aura aboutmr/ahmed has a spectacular aura about
مميز الحمد للة اخيراااا

لحمد للة بعد فترة كبيرة جدااا من الاختيار والاحتيار دامت اكتر من 3 شهور ربنا وفقنى وشوفت البى كلاس فى معرض جاك عندنا بالاسكندرية وبجد شدتنى العربية مع العلم انى والله كان معايا اوكتافيا A4معوقين موديل 1998 فضلت معايا سنتين فكان بالطبع وانا بجيب عربية حكون متأثر بالاوكتافيا كالكماليات ولكن اهم شى كان معذبى فى الاوكتافيا هو قطع الغيار واللى معاة اوكتافيا حيعرف معنى كلامى عن قطع الغيار صدقونى مهما كان اى قطعة غيار فى البى كلاس غالية مش اغلى من قطعة الاوكتافيا لدرجة انى كنت بجيب قطع غيار مستوردة(مستعملة) الى ان جاءت الطامة الكبرى فى الاوكتافيا وهى سلطان فى الزجاج الخلفى طرشق كل الزوجاج وذهبت يمين ويسار فى كل مكان الى ان اجد نفس الزوجاج مفيش لانة موديل قديم ومش موجود الا فى التوكيل وبسعر غير عادى ....
المهم كل دة كان امام عينى وانا بشترى عربية جديدةفتمنين اناجد على الاقل اشياء كانت موجودةفى الاوكتافيا فى عربيةتانية والحمد للة لقيت البى كلاس
على فكرة انا جبت العربية يوم 16\1\2011لسة يعنى عريس جديد والعروسة العربية ادعولى ان ربنا يكرمنى فيها وبيها ولسة والله معملت صيانة
الالف .
ملحوظة.. انا مش بقارن بين الاوكتافيا والبى كلاس بس باقول على الحصل معايا كمعيار شخصى
.. بس حصل معايا موقف غير طبيعى بس الحمد للة الموقف دةعرفنى التوكيل واد ايةهما ناس محترمين جدا ااا وقدمولى يد المساعدة وبلاش وعرفت ان هى دة العين
وماشاء اللة لاقوة الا باللة ...... واتمنى لكم التوفيق اخوكم mr\ahmed
قديم 26-01-2011, 03:51 PM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحمد للة اخيراااا

الف مليون مبروك يا استاذ احمد على العربيه الجديده و ربنا يديك خيرها و يكفيك شرها
و نحن نكون سعدا لو قدرت انك تيجى مقابله الاسكندريه القادمه يوم 4\2\2011 لانى فهمت من كلامك انك اسكندرانى

كريم على
قديم 26-01-2011, 03:55 PM
mr/ahmed mr/ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد لطفى
التخصص العملى: تدريس القانون
هواياتي: السيارات

mr/ahmed has a spectacular aura aboutmr/ahmed has a spectacular aura aboutmr/ahmed has a spectacular aura about

الله يبارك فيك وشكرا على التحية السريعة
انا فعلا اسكندرانى ...
مقابلة اية وفين
قديم 26-01-2011, 04:12 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

يادى الهنا يادى النور .....الف الف مبروك ياأستاذ احمد على السندريلا وان شاء الله تتهنى بيها يارب وربنا يحفظهالك .
والله الواحد لما بيشوف حد إشترى العربيه كأنى أنا إللى إشتريت .
على العموم أهلا بك وسط اخوتك وحبايبك فى أسره الجاك وياريت تشارك معانا هنا فى المنتدى بكل صغيره وكبيره وستجد المساعده من الكل بإذن الله .
وإذا كنت أنت من الاسكندريه فهناك الاستاذ تيمو رائد أسره الجاك وأول واحد مالك للسياره فى المنتدى
الف مبروك وتقبل تحياتى

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 26-01-2011, 04:20 PM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr/ahmed مشاهدة المشاركة

الله يبارك فيك وشكرا على التحية السريعة
انا فعلا اسكندرانى ...
مقابلة اية وفين
ده موضوع المقابله
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=46380

كيفيه الوصول الى مقابله الاسكندريه 4\2\2011

http://www.masrmotors.com/vb/showthr...857#post343857

كريم على