العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 23-09-2012, 01:12 AM
Mody Elmasry Mody Elmasry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بكلية تجارة جامعة الاسكندرية
هواياتي: عاشق للسيارات

Mody Elmasry is a name known to allMody Elmasry is a name known to allMody Elmasry is a name known to allMody Elmasry is a name known to allMody Elmasry is a name known to allMody Elmasry is a name known to all
افتراضي رد: ايمجراند ec7 من غبور-ايمجراند ec7 من غبور

عربيات شكلها محترم جدا و بجد العربيات الصيني ف مصر محتاجة حبت حاجات بسيطة
1- توكيل محترم ميزلش العميل
2- تسويق للعربية نفسها و توفير قطع الغيار بسعر مقبول داخل التوكيل و خارجة
3- ثقة المستهلك نفسة في العربيات دة وعدم المقارنة بعربيات تاني زي الالماني او الفرنساوي او الامريكي عشان فرق الجودة طبعا و التكنولوجيا حتكون لحسابهم لكن فرق السعر حيكون طبعا لحساب الصيني و لازم المستهلك يعرف ان كل فئة من الشعب ليهم فئة من العربيات يعني مثلا انا بدل ما اجيب كيا بيكانتو او شيفورلية سبارك و تبقى ضيقة و زانق نفسي فيها انا عندي اسبرنزا A516 و هاكذا انا اسف اني طولت عليكم بس نفسي الناس تثق ف السيارات الصيني و يتفهموا برضوة ان كل حاجة على قد سعرها

:pod_of_gold ::pod_of_gol d:
قديم 30-09-2012, 09:53 AM
webyoung76 webyoung76 غير متواجد حالياً

webyoung76 is a jewel in the roughwebyoung76 is a jewel in the roughwebyoung76 is a jewel in the rough

اعتقد انها نزله للمنافسه مع الام 11 وال 516 الاسبيرانزا وسعرها في رايي هيكون من 69900 الي 74900
قديم 30-09-2012, 10:17 AM
webyoung76 webyoung76 غير متواجد حالياً

webyoung76 is a jewel in the roughwebyoung76 is a jewel in the roughwebyoung76 is a jewel in the rough

علي فكره العربيه موجوده في السعوديه كتير وسعرها تقريبا 32 الف ريال و 1800 سي سي واصحابها بيشكرو فيها بس بردو علي قد تمنها مبيقارنوهاش بالكامري مثلا بس عموما هي عربيه معقوله واعتقد لو غبور اهتم بيها هتبي ند كبير قووووي لل الاسبيرانزا 516
قديم 30-09-2012, 11:34 AM
hook1st hook1st غير متواجد حالياً

hook1st will become famous soon enough

العربيات الصيني جامدة لكن المشكلة انه التوكيلات اللي في مصر بجشعها ، بتقتل العربية، يعيني علشان يكسب
بيفضي العربية وبييبعها بنفس السعر وبيكسب فرق السعر بين الكماليات والفاضية مع انها لو عملها بسعرها الحقيقي من غير ربح مغالي فيه هانركب عربيات فخمة جداً وبسعر مناسب جداً ياريت يتقوا الله في الناس الغلبانة اللي من حقها تركب عربيات فيها كماليات زي الناس المقتدرة
قديم 30-09-2012, 12:25 PM
amada amada غير متواجد حالياً

amada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة webyoung76 مشاهدة المشاركة

اعتقد انها نزله للمنافسه مع الام 11 وال 516 الاسبيرانزا وسعرها في رايي هيكون من 69900 الي 74900
الامجراند سياره فخمه جدا وكبيره الحجم وقويه وآمنه (حاصله على اربع نجوم من خمسه فى اختبارات السلامه الاوووووووربيه) لذلك فهى متميزه عن كافه السيارات الصينيه ما عدا ام جى لانها حصلت على نفس درجه الامان . لذلك فان الاسبرانزا لا تقارن بها الا اذا كان المقصود بالمنافسه هى المنافسه فى مجال الانتشار لان اسبرانزا حتى الان هى الاوسع انتشارا فى مجال السيارات الصينيه . اما توقعى للسعر فمن الاكيد انها ستتجاوز الثمانين الف والله اعلم لو نزلت كامله . تحياتى .

الكلمات الدليلية
ايمجراند 7, emgrand 7, جيلى, غبور