العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 22-11-2011, 10:33 AM
rabet007 rabet007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عدو الأخوان
التخصص العملى: مسئول التعاقدت ومشروعات الأسر المنتجة بالصندوق الاجتماعي للتنمية - رئاسة مجلس الوزراء
هواياتي: القراءة والقيادة وتصفح المنتديات واصلاح اجهزة المحمول والحاسب الالي

rabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

سوال يا جماعه معلش انا لسه جديد في عالم الفيرنا وبتشرف انا انضميت ليكم وربنا يبارك يارب العالمين
انا لسه شاري السييارة من يوم السبت مستعملة عام 2006 عاملة 65000 وزي الفل
ولسه بتعود على القيادة بيها
احيانا لما بجيب الرابع احس ان العربية فيها رجه كده
فهل ده انا مش بشبع الغيار الثالث كويس وكده
مع العلم ان السيارة على الأول والثاني والثالث لحد 80 كيلو متر بالساعه زي الفل وشكرا ليكم
قديم 22-11-2011, 10:51 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

الرجه دايمه و لا بتروح و تيجى و بتبان فى الدركسيون و لا فى الدواسات

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 22-11-2011, 12:25 PM
التخصص العملى: مسئول التعاقدت ومشروعات الأسر المنتجة بالصندوق الاجتماعي للتنمية - رئاسة مجلس الوزراء

rabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR مشاهدة المشاركة

الرجه دايمه و لا بتروح و تيجى و بتبان فى الدركسيون و لا فى الدواسات

لا حضرتك مش دايمة بتظهر بس لما اكون مدي الغيار الرابع مرة لا ومره أه انا حاسس انها مني علشان مممكن اكون مش مضبط النقل والكلام ده وبشبع الغيار حضرتك فهمني انا لسه اصلي شاري السيارة وكده
انا بحس بيها من ادام مش الدواسات ولا الدركسيون والله لو اقابل حضرتك مرة يا استاذ احمد في اى مقابلة قريبا اوريها لحضرتك ولكن الحمد لله ان العربية فراملها كويسة بالنسبالي انا بكون جايب الرابع والخامس ومش بتعدي السرعات الا 100 ديه اقصي سرعة جبتها حتى الان
علي العموم انا هاطلع النهارده الدائري واجربها اوصل بيها 120 ولا حاجة واشوف لو عملت هاقولك
بس عاوز رايك كخبير فيرناوي كبيييير
قديم 22-11-2011, 12:39 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

كده العربيه طبيعيه ماتقلقش مدام بتعمل الحكايه دى و من قدام يبقى انت لسه مش متعود على العربيه كويس

المهم متجريس بالعربيه دى غير لما تكون متعود و فاهما كويس جدا جدا و ربنا يباركلك فيها

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 22-11-2011, 12:57 PM

طلب رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR مشاهدة المشاركة

كده العربيه طبيعيه ماتقلقش مدام بتعمل الحكايه دى و من قدام يبقى انت لسه مش متعود على العربيه كويس

المهم متجريس بالعربيه دى غير لما تكون متعود و فاهما كويس جدا جدا و ربنا يباركلك فيها
ربنا يكرمك يا استاذ احمد يارب العالمين
حضرتك اخ محترم وانا بشكرك من كل البي لاني بجد فرحان بفرنتي انا كنت بحلم بيها من عام 2008 عارف كنت بتمني اركبها بجد وكنت متابع لكل المواضيع بتاعتها سواء على المنتدي هنا او منتدي نايل موتورز

وسؤال اخير الراجل الي شريتها منه كان بيحط زيت موبيل وان 10000 واخر مره عامل صيانه ليها لما جابت ال 60000 غير سير الكاتينة والسيور كلها وكده والفلاتر ومغير الكاوتشك والكلام ده
مع العلم انا سيارتي 1500 من 1600

السوال هو
الزيت موبيل وان 10000 كويس للفيرنا ولا استعمل ال شيل 10000
فية ناس بتقول ان ماتور 1500 وحش وكده في رايك انت الكلام ده صح
والصيانة تقولي بقه على مركز صيانة محترم تبعك كده اروح لما اجيب ال 70000 ان شاء الله اعمل الصيانه واغير الزيت والكلام ده
بارك الله فيك
واسف لازعاجك والله بس انت راجل خبرة وخدوم الله يكرمك ويوسعها عليك

الكلمات الدليلية
مشاكل الفيرنا