العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 12-04-2012, 05:10 AM
hany sobhy hany sobhy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: منسق مشروعات

hany sobhy is on a distinguished road
افتراضي رد: ما هي عيوب ومميزات ماتركس 2010

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karem ali مشاهدة المشاركة

اولان انا معايه ماتركس الشكل الجديد 2010 من شهر 7 يعنى بالها 6اشهر وعامل بيها 9 الاف كيلو وزياده شويه والعربيه بسم الله مشاء الله عليها فى التأفيل جيد جدا مع العلم انى فى احد الاعضاء الى انى التقفيل وحش اما من ناحيه الثبات العربيه ثابته فى الارض كويس جدا انا كونت مسافر القاهره صحراوىوكنت ماشى على 180 وزياده والعربيه زى الفل ماشاء الله اما من ناحيه التوكيل احنا عندنا فى الاسكندريه زحمه شويه بس حاول تروح بدرى لكن الناس هناك محترمه جدا جدا للعلم انا وانا بعمل صيانه الالف الاوله الكلتير كان مطباء واول ماشافه المهندس الى عليه و غيره فى ساعتها من غير مادفع ولا جنيه واحد اما للستاذ الى بيقول دى شبه المكوه والتانى الى بيقول هو مش مستريح ليها ياريت يخلى رايه لنفسه فقط وياريت محدش يحكم على عربيه الا لمه يجاربها بنفسه مش على سمع الاخرين ولو انت بدور على عربيه واسعه وتتحمل كويس جدا وثابته فى الارض وقطع الغيار متوفره ورخيصه مش حتلقى الا الماتركس ولو كانت العربيه وحشه ماكنتش انتشرت بل الشكل ده <وشكرن>
انا معايا الماتركس 2009 و رايى من رايك انا بجيب بيها فوق 170 و عادى
و للعلم عن البيسمعو انا جربت قبلها اللانسر 2007 بجد اقل كفاءة من الماتركس فى السحب و الصيانة الكثيرة و غالية
قديم 12-04-2012, 10:07 PM
الصورة الرمزية TiTo Sky
TiTo Sky TiTo Sky غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: طالب خدماوي
هواياتي: ركوب السيارات

TiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond repute

عربية من الاخر عن تجربة موديلات 2005 و 2007 وكل موديل قعد معايا سنتين بالظبط

وكانوا مانيوال الاتنين ودلوقتي معايا ال 2009 اوتوماتيك وما شاء اللة ربنا يحرسها اكنها

مانيوال بالظبط وجبت اخرها علي طريق العين السخنة 190 واعلي ثبات وتحدي

ياريت يعيدوا انتاجها من تاني

تحياتي
قديم 13-04-2012, 12:25 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

أنا بموت فى الماتركس ونفسى كان يستمر تصنعها لان لها سوق رائع. عربية قعدتها مريحة والعيب الوحيد فيها هو عدم رؤية مقدمة العربية وكذلك فى حالة الرجو للخلف صعب شوية تشوف لو حاجة مستخبية لان الظهر بتعها عالى. ولكن لو سقت كتير فيها هتقدر تقدر ابعدها.. بجد أحسن عربية ركبتها فى حياتى
قديم 21-05-2012, 06:42 PM
الصورة الرمزية TiTo Sky
TiTo Sky TiTo Sky غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: طالب خدماوي
هواياتي: ركوب السيارات

TiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هيونداى ماتريكس ..هل فعلا سيارة تستحق الاحترام ؟

سيارة تستحق الاحترام

AHMED
قديم 25-05-2012, 04:28 PM
الصورة الرمزية d,mhmd brbry
d,mhmd brbry d,mhmd brbry غير متواجد حالياً
من انا؟: العبد لله
التخصص العملى: طبيب طوارئ
هواياتي: الرسم

d,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of light
افتراضي رد: هيونداى ماتريكس ..هل فعلا سيارة تستحق الاحترام ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedsherif1990 مشاهدة المشاركة

الله يخليك يا باشا و شكرا ع المجاملة الجميلة دى
استفسار بسيط يا أحمد بيه انا محتار بين الميجان والماتريكس انا عارف ان مافيش وجه مقارنة بس ايش ترشحلى ؟ وكمان شكل المقدمة الجديد للماتريكس من اول موديل كام؟ وهل الشكل القديم افضل من حيث التصنيع ,,شكرا لحضرتك مقدما