العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 18-08-2010, 03:14 PM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اخر تطورات الjac b 15

السلام عليكم--- استاذ --- odaoda --- اولا: اسف جدا لما حدث لسيارتكم وربنا يسلم من كل شر ....
ثانيا: رأيك ايه فى الصاج وقوته ؟؟؟؟ يعنى حضرتك شايف ايه بحكم انك اكيد مجرب سيارات اخرى وطبعا محدش بيسلم من الخبط --- ايه انطباع حضرتك على الخبطاط دى يعنى من اقل سنده او ترييحه ممكن يحدث مالا يحمد عقباه ام ماذا الحقيقه طالب من حضرتك تقرير ولو بسيط بخصوص ماحدث وانطباعك عن صاج السياره انا عارف انه بعون الله الخبطات ماهى الا من نوع السحجات بلغة القانون يعنى شوية حكات على الماشى ولكن اكيد مكونه عندك شوية اراء عامه عن العربيه --- زى بلضبط كده واحنا فى العربيه بنكون وخدين بلنا من حاجات الى جالس بجواراك ميحسش بيها زيك !!!!!!!!! عموما ربنا يسلم طريقك ويسترها مع كل من معه سياره ---ورمضان كريم.........
قديم 18-08-2010, 03:26 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

انا عاوز اقول لحضرتك ان العربية كانت متغطية
الغطا من قدام كلة اتقطع ولما نزلت اشوف العربية ولقيت الغطا متقطع قلت بس الصاج كلة باظ
نزلت بشيل الغطا وقعدت ابص!!! فين الخبطة@؟؟
وبعدين بصيت علمراية لقيتها اتحكت قلت طب والغطا الى اتقطع دة!!
وركزت حبة لقيت الرفرف فعلا محكوك واستغربت انها على قد الحكة دى وقلت الحمد الله
اما الخبطة الاولانية فالصاج دخل لجوة حوالى ملى او اكتر بس مش باينة اوى لكن فى تقشيرة فالدهان
انا شايف ان صاج العربية اجمالا جميل
لكن الاكصدام الخلفى حاسة خفيف اوى ومش عارف دة راجع لاية؟
تحس انة فبر مش صاج وسألت واحد صاحبى عندة نيو اكسنت قالى دة الطبيعى كل الاكصدامات الوراينة بتبقى فبر مش صاج عشان معرضة للخبطات
علما بانى كنت راجع مرة ودايس بنزين وهوب اتفججأت بعربية خبطتنى فيات 128 اقسم بالله مش شدة الخبطة قلت هلاقى العربية مدمرة
نزلت ملقتش اى حاجة!!!!!!!!
يلا كلة ستر ربنا فالاول والاخر
وربنا يزيدك ويحافظيك على العربية
ورمضان كريم

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 18-08-2010, 05:03 PM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

استاذ-- odaoda -- طبيعى كل اكصدامات السيارات واعتقد ده منذ الثمانينيات اصبح فيبراو بلااستك من انواع معينه طبعا --- كما اعتقد كلما كانت لادائن الفيبر او البلاستك فيها نوع من الليونه كلما امتصت الصدمات يعنى زى فكرة المفصلات علشان رد فعل اى اخبطه -- انا فاكر ايام مكان معى النوبيرا (1) خبطتنى من ورا عربيه تاكسى شاهين ونزلت على اثر الخبطه وفى مخيلتى ان الأكصدام اتبهدل لأنه فيبر !!!!!!!!!!! مش هتصدق لو قلت لحضرتك انى وجدت اكصدام الشاهين وقع فى الأرض واكصدام التوبيرا لم يتحك حتى والله الى الأن مش مصدق ماحدث لأن بطبيعة الحال اعتقد ان الشاهين انشف لكن هذا ماحدث والله على ماأقول شهيد ... على اية حال ربنا يسترها علينا جميعا --- ورمضان كريم ... اخيك ايمن

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 18-08-2010 الساعة 07:14 PM
قديم 19-08-2010, 02:44 AM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

أستاذ odaoda الف سلامه عليك وعلى عربيتك ...انا كمان العين صابتنى بس محبتش اكتب ...الرفرف الخلفى الشمال حك فى باب الجراج وكنت فاكر انه اتطبق من شده الخبطه ولما نزلت شفته وجدت حك فى البويه فقط وحمدت ربنا ..مره تانيه باغه المرايه الشمال نصفها انكسر برده من الجراج ولزقتها بسولوتب عريض شفاف والحمدلله مش باينه ....اما المره التالته وانا برجع للخلف عشان اركن خبط فى حجر رصيف كان خارج بره الرصيف ومش شايفه وحك عتب الببان اليمين من اوله لاخره ومن شده الخبطه كنت فاكر ان الببان اتطبقت ولما نزلت وجدت ان الخبطه عباره عن خدش طولى فى العتب اسفل الببان والمفاجئه وجدت ان العتب مش صاج ولكنه فبر وحمدت ربنا انه مش صاج لانه مش هيحتاج سمكره ولا دوكو وكمان هيحمى العربيه من البارومه لانه هو اللى بيصد الميه عن العربيه لاكنه فبر من النوع القوى جداا وعرفت انه قوى من شده الخبطه وكذللك اكتشفت ان الاكصدم الخلفى فبر من النوع القوى ايضاا .....قدر الله ما شاء فعل والحمد لله وحمانا واباكم من كل سوء...
قديم 19-08-2010, 02:21 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

معلش يا دكتور كمال ربنا يسترها معانا جميعا ويحفظلك العربية من العيون دى

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك