العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 04-10-2011, 11:51 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: SUEZ

انا لسه مستلم نيسان صني اكس صالون اتوماتيك لحد دلوقتي الحمد الله كويسه جدا وعجبني جدا والاقبال عليها كتير جدا انا كنت حجزها شهرين لحد مستلمت الحمد لله انا شايفها احسن من الاوبترا بكتير ولو حضرتك ممكن تزود شويه وجيب كيا سيراتو اتوماتيك عربيه جميله جدا وبصراحه احسن من التلاته ف كل حاجه انا كنت نفسي اجيبها بس مفيش فلوس للاسف ولو كنت مش عايز السيراتو انا بنصحك بنيسان صني بعدها علي طول اما الانترا فالشكل القديم بلاش منه ديه بضاعه قديمه عند الوكلاء في المخازن خليك ف الشكل الجديد لو معاك امكانيات فالنهايه وجه نظري لكيا سيراتو للانترا الشكل الجديد معكش امكانيات يبقي نيسان صني والله الموفق
قديم 05-10-2011, 02:29 PM
الصورة الرمزية medo96
medo96 medo96 غير متواجد حالياً

medo96 will become famous soon enoughmedo96 will become famous soon enough
افتراضي رد: من فضلكم اعضاء المنتدى الكرام ارجو المسااااااااعدة للأهمية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.mohamed مشاهدة المشاركة

فيه بعض الناس بتشتكى من الموتور والفتيس وبيقوله ان هوه هوه بتاع النوبيرا وردائة علبة الدركسيون وعدم الاتزان على السرعات العالية مع ان وزنها مش قليل ......... لو المعلومات ديه غلط ارجوا التصحيح وشكرا للك
معلش الاوبترا موتورها مش هو بتاع النوبيرا لانه اتعدل فيه حاجات كتيرة جدا والفتيس مفيش منه اى مشاكل والعربية ثابتة ثبات خرافى انا كنت جايب بيها 180 على الدائرى ومحستش بالسرعة خالص وعمرها ما عامت على الطريق لكن انا مش عارف الناس اللى بتقول شيل الاوبترا دول مجربوش العربية اساسا وملاحظة الاوبترا بقالها معايا 3 سنين وعمرها مشتكت من اى حاجة وكل قرايبى اللى معاهم اوبترا عمرهم مشتكوا منها وكمان الاوبترا تقفيل كورى 100% مفيش منها مصرى خالص واللهى انا مش متعصب للعربية وشكرا

قديم 05-10-2011, 04:48 PM
الصورة الرمزية a.abdelfatah
a.abdelfatah a.abdelfatah غير متواجد حالياً

a.abdelfatah has a spectacular aura abouta.abdelfatah has a spectacular aura about
افتراضي رد: من فضلكم (مقارنة) نيسان صنى - شيفورليه اوبترا - هيونداى النترا

نفسى اللى يقول وحش على حاجة يقول اسباب مقنعة كلمة وحش وخلاص متنفاعش
احنا عندنا اوبترا فى الشركة وحماااارة شغل
بالعكس بقا الالنترا على السرعات مش ثابتة خالص والباور خفيف وصاج ضعيف
انا فى رأيى ان المقارنة تكون بين اوبترا ونيسان ولكن التقفيل المصرى فى خوف منه برده
والنيسان ديقة من عند الكنبة الخلفية .
انا شايف فى رأى المتواضع الاوبترا افضل بكتير سواء مانيوال او اوتوماتيك
وفى الآخر اللى انت هترتاح نفسيا فيه هاتوا وربنا يبارلكلك

قديم 06-10-2011, 12:31 AM
amro atif amro atif غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: السيارات

amro atif is a splendid one to beholdamro atif is a splendid one to beholdamro atif is a splendid one to beholdamro atif is a splendid one to beholdamro atif is a splendid one to beholdamro atif is a splendid one to behold

اوبترا
بس ملكش دعوه بالموضوع اللي انا كاتبو لانو مشكله مش منتشره حبيت اشارك بيها يمكن تنفع اي عضو من الاعضاء الكرام
بالتوفيق

عجبا للزمان في حالتيه وبلاء ذهبت منه اليه
رب يوم بكيت منـــــــه فلما تولى بكيت عليـه
قديم 10-12-2011, 03:44 PM
hima_alex hima_alex غير متواجد حالياً

hima_alex is on a distinguished road

انصحك بالش الصنى ديه عربيه تقيله اوى ومبتسحبش خالص ان معايا الصنى عمله5000 كيلو و بافكار لبيعه خليك فى الالنترا