العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 15-05-2011, 09:16 AM
FARID SHAWKY FARID SHAWKY غير متواجد حالياً

FARID SHAWKY will become famous soon enough
افتراضي Re: رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmaismail مشاهدة المشاركة

فعلا انا اتمني ان المهندس فريد يرد عالتساؤلات حتي لو بتشخيص مبدأي علشان الناس كلها تستفيد وتكون ايجاباته مرجع لاي حد بيدور علي مشكله
وطبعا هو مشكور عالكشف المجاني لاي حد والراجل ما بيتأخرش ... مره كلمته في التليفون وماتأخرش خالص الصراحه ... لكن برده الواحد يفضل انه يرد كتابةً علشان الفايده تعم الجميع
اهلا بيكم وردى على استفساراتكم هوشئ يسعدنى
قديم 15-05-2011, 09:22 AM

افتراضي Re: رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AhmedDiafa مشاهدة المشاركة

سوال سريع للاستاذ فريد
بحس ان العربية بتجيب هواء ساخن من فتحات التكييف وكمان بحس ان الكهرباء في العربية مش مظبوطة وكنت عايز اسال علي مفتاح الزجاج الكهربائي مش لاقيه في السوق خالص هل له بديل ؟
العربية ستيروين C3
مفتاح الزجاج موجود
واما بالنسبة لعيوب السيارة فلك فحص مجانى لتحديد العيوب بدقة
قديم 15-05-2011, 09:31 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحبة خير مشاهدة المشاركة

مكان حضرتك فين ربنا يباركلك انا عندى بقى كذا مشكله بس محتاجه حد يكون بيفهم فى السيتروين انا معايا سيتروين ax موديل 96 وطبعا عندى مشاكل كتير واكيد مفيش غير حضرتك تقدر تحلهالى يا باشا ربنا يبارك فيك لانك لو ظبطلى العربيه حكون اسعد واحده فى الدنيا من كتر المشاكل الى بتظهر مره واحده مبقتش اعرف اعمل ايه ولا اروح لمين اقول لحضرتك حاجه منها اولا انا حسى ان كهربة العربيه كلها بالكامل مش مظبوطه مره الكهربه ولعت منى العربيه وتقريبا على كلام الكهربائى الى لصملى الاسلاك وكده طبعا خطر عليا الان انه قالى انها حرقة مفتاح الكشافات الى بيعلى وبيبطء وبيفتح النور الصغير ده اول مشكله يعنى شكلى محتاجه اعادة كهرباء للعربيه بالكامل ثانيا بقى محتاجه اكشف عليها لان السحب قل مره واحده بطريقه فظيعه لدرجة انى بقيت حسى انى ماشيه بمتوسكل مش عربيه مع العلم انها كانت سريعه جدا وخفيفه الان بقت تقيله الدواسه بتاعت البانزين مع العلم انى اخر مره اروح للميكانيكى نزلى الفتيس لان المسامير كانت مكسوره فيه وظبطلى العصايه بقت الغيارات سهله وغيرلى الاسطوانه والدسك بس غيرهوملى مستعملين لانى اكتشفت ان الى بعلى العربيه الله يخرب بيته يا رب زى ما خرب بيتى بالكامل بسبب العربيه دى كونت محتاجه اغير قاعدة الفتيس غيرتها وكمان غيرت قاعدة الماتور وغيرت الاسطوانه والدسك مستعملين لانى كونت خلاص فلست وقتها يعنى العربيه عايزا تغير كهرباء بالكامل وكمان عايزا اشغل العداد لانه مفهوش الوير الى هو سلك السرعه عايزا واحد اعرف بس مكان حضرتك فين لانى حبقى جيالك من مدينة الشروق طريق مصر اسماعليه الصحراوى واعمل حسابى على كام تقريبا تكلفه انا اسفه طبعا انى بسألك لاكن انا حبى اعرف علشان لما اجبهالك واسبها ابقى عامله حسابى وانا متشكره جدا انك حتقرأ كل ده
شرفينى حضرتك وانا بمنتهى الامانة هاساعدك قدر استطاعتى للنهوض بمستوى السيارة
ت م 0123236021 انا اسف للتاخير فى الرد
قديم 15-05-2011, 09:35 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة islam24101973 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عندي سؤال خاص بستروين ax
هل من الممكن تركيب موتور الاكسارا 1600 علي ax 1400 وان لم يكن ممكن
وهل يمكن تركيب سكاترا باور ل ax او جعلها باور بأي شكل
وشكرا
اسلام
ممكن الحالتين شرفنى بالاتصال واقول لحضرتك التفاصيل
قديم 23-05-2011, 01:54 AM
amr5m amr5m غير متواجد حالياً

amr5m is on a distinguished road
افتراضي رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

مساء الخير عليك العبقرى فريد شوقى ملك الكنترول فى مصر
طبعا انت مش عارفنى بس انا عارفك جداااااااا

انا صاحب الاكسارا 1 كنت عندك من سنه وتم اصلاح الكنترول وال BSI
بالتوفيق