العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل لو زوجتك او اختك او بنتك اخبرتك برغبتها فى النزول للمظاهرات الآن ما هو ردك و لماذا
نعم اوافقها على النزول 5 9.26%
لا لن اوافقها و امنعها من النزول 49 90.74%
المصوتون: 54. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 21-12-2011, 10:58 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لو زوجتك او اختك او بنتك طلبت الخروج فى مظاهرات اليومين دول

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng/salwa مشاهدة المشاركة

اظن عيب جدا الالفاظ دى فى منتدى محترم
الناس كلها شايفة كلامى وتقرأه من اول الموضوع
و اللى شايف انى اجبرت احد على الرد
واللى شايف انه اصابه الاشمئزاز من سؤالى
واللى شايف ان احنا بهايم
واللى شايف اننى لا اتقى الله فى اعراض البنات
واللى شايف انى المفروض ابطل اهانات لنزول البنات للثورة
رجاء من الناس تقولى ان انا غلط وفى ايه لكى اهان بهذه الالفاظ من الاستاذ المحترم ابو نورا
اللى تغاضيت عن تريقة الامس بدون ادنى اعتذار منه ليهيننى اليوم صراحة
وحسبى الله و نعم الوكيل

يا استاذه هو لما حد يقول كلمة علي مزاجك حتي لو من وجهة نظرنا هلوسة يبقي كويس واللي يعارضك يبقي وحش وبيشتم وما ينفعش ولازم يخرس انت عملتي توبيك قولتي فية رايك يا تسيبينا نقول راينا احنا كمان وتبقي محايده ياممنوش فايده بقي واحنا غلطانين ان احنا دخلنا ردينا علي التوبيك بتاعك

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 21-12-2011, 12:20 PM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute

هلوسه ؟ احنا راينا بقى هلوسه ؟ ده انت ناقص تقولنا من انتم ؟
قديم 21-12-2011, 02:05 PM
الصورة الرمزية akerima

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامر ديزل مشاهدة المشاركة

هلوسه ؟ احنا راينا بقى هلوسه ؟ ده انت ناقص تقولنا من انتم ؟

طب هو ليه انت بتقول راينا انا متكلمتش عن راي حد بالذات بالعكس فيه اراء كتير معارضة للي انا مقتنع بيه وبحترمها جدا - وفيه حاجات تانية هي فعلا هلوسة ومقصدش بهلوسة حاجة وحشة اللي انا اقصده ان فعلا في ناس مغيبه عقلها ومش عايزه تتعب نفسها بالتفكير المنطقي للامور

حال مصر دلوقت بيشبة حالنا قبل 73 ناس كل همها لقمة العيش وحربي عيالي ازاي وناس تانية ملهاش هم غير ان الارض ترجع بس للاسف الارض اللي بنتكلم عنها دلوقت هي مصر كلها وفي يا جماعة ناس صعب علي تفكيرها ان بلادنا تضيع - نفسي كلامي يوصلكوا زي ما انا حاسة

ايه رايكوا ماتيجي نقسمها

حتة للناس اللي عايزة الوضع علي ما هو عليه
حتة للناس اللي مش عاجبها الحال
حتة للناس تبع التيار الاسلامي
حتة للناس تبع التيار الليبرالي والوسطي علي اساس انهم مابتعاركوش مع بعض
حتة للناس تبع الستات اللي مش طايقة الرجالة
حتة للناس تبع الرجالة اللي مش طايقة الستات
حتة للناس بتوع النوبة
وماننساش الحتة بتاعة المخلوع واللي معاه ونديلة حتة من عندنا هدية عشان مايبصلناش في حتتنا

مصر دلوقت بقت فعلا بالوضع دا كل واحد بيجري ورا مصلحتة بدون النظر لمصلحة البلد وناسها طيب الناس عايزة ايه؟؟؟؟؟؟؟

حد مش عايز يعيش عيشة كويسة كرامتة محفوظة وولاده في امان - بس مفيش حاجة بتيجي بالساهل للاسف لازم كلنا ندفع التمن لو فعلا عايزين نحقق الهدف والتمن كان ولادنا وشبابنا اللي راحوا عشان كانوا مستكترين علينا حريتنا - ومع كده مطولناش هدفنا ولسة لغاية دلوقت بيضحكوا علينا وبيشتغلونا ومصورين للناس ان اهاليهم واخواتهم حيهدوها علي دماغهم عشان ترجع تاني تتربط ايدهم ويتعقد لسانهم

بس اوعي اي حد يفكر انها حترجع زي الاول - لا الناس في منهم اللي فاق والناس دي حتتعبنا فلازم ندوس عليهم وندفنهم عشان مايبصوش في عنينا تاني وندفن كمان اللي مافقش عشان مايفكرش يوم ولا يتخيل انه في يوم يجي ويفوق علينا ويطلعله صوت ولا عينية تبص لفوق

حنبقا اقل من اقل كلب بلدي بيجروا وراه بالعصيان والطوب لو فكر يوم يبصلهم بصة ماتعجبهمش

اذا كان الاول مكانوش مصدقين ان تقوملنا قومه - دلوقت صدقوا وشافوا ومستحيل حسمحولنا ان نقومها تاني

فوقوا بقي يا بشر اللي جاي عمرة ما حيبقي احسن من النهارده طول ما احنا مخونين بعض ومسفهين بعض

في ناس عايزة تخرب البلد؟؟ - اه الناس دي موجوده فعلا بس مش اللي انضربوا واتحسلوا في الشوارع
الناس دي كانت نازلة وبايعة حتي عمرها اللي عايز يخرب البلد الناس اللي عندها اللي في نظرها اغلي من بلدها وعايزه تنفد بيه حتي لو علي حساب كل البشر علي الارض

اللهم بلغت اللهم فاشهد

Ashraf Kerima
قديم 21-12-2011, 02:08 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

يا استاذه هو لما حد يقول كلمة علي مزاجك حتي لو من وجهة نظرنا هلوسة يبقي كويس واللي يعارضك يبقي وحش وبيشتم وما ينفعش ولازم يخرس انت عملتي توبيك قولتي فية رايك يا تسيبينا نقول راينا احنا كمان وتبقي محايده ياممنوش فايده بقي واحنا غلطانين ان احنا دخلنا ردينا علي التوبيك بتاعك
يا استاذ اشرف يا ريت تراجع الكلام اللي كتبته مدام سلوي مش هتلاقي فيه الكلام اللي انتا كاتبه ده نهائي هيه بتقول وجهة نظرها زي ماانتا بتقول وجهة نظرك وبترد علي اسئلتكم واستفساراتكم بدون تجريح في احد او تخوين فياريت لو في اي كومنت علي كلامها يبقي يراعي انها سيده في مقام والدتنا ومينفعش نرد عليها بالاسلوب ده
قديم 21-12-2011, 02:27 PM
الصورة الرمزية akerima

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

يا استاذ اشرف يا ريت تراجع الكلام اللي كتبته مدام سلوي مش هتلاقي فيه الكلام اللي انتا كاتبه ده نهائي هيه بتقول وجهة نظرها زي ماانتا بتقول وجهة نظرك وبترد علي اسئلتكم واستفساراتكم بدون تجريح في احد او تخوين فياريت لو في اي كومنت علي كلامها يبقي يراعي انها سيده في مقام والدتنا ومينفعش نرد عليها بالاسلوب ده

استاذ ايه بس يا عم كورسير هو انت اول مرة حتتكلم معايا - انا اولا اول مرة ارد او اتكلم مع حد في المنتدي بتاعنا كده وانت عارفني كويس بس الطريقة استفزتني وانا والله معرف حاجة عن الباشمهندسة ولما رديت عليها انا برد علي اسم مكتوب علي يمين التوبيك لا اكثر ولا اقل بغض النظر عن الشخصية اللي ورا الاسم اللي انت عارف برضة ان انا بكن كل الاحترام لاي حد خلف اي اسم موجود علي المنتدي وغير مقصود ابدا من ردي التقليل من شأن اي احد بالعكس كلنا اهل وياريت كمان - اذا تقبلتموني - اصحاب

بس يا جماعة اللي يعمل توبيك يا ريت يبقي صدره رحب لان اكيد حتلاقي في الردود اللي يجيي علي مزاجك واللي مايجيش علي هواك ومش معني ان حد يرد رد فيه حده شوية انه بيحتد عليك انت شخصيا والكلام كلة تاخده انه بيجرح فيك كده حتبقي عاركة كبيره والمفروض ان اللي عامال التوبيك يتقبل الراي واراي الاخر ويناقش لكن ماينفعش يثني علي الراي اللي معاه وفي صفة ويفسر كل الكلام اللي ضد رايه علي انه تجريح فيه هو شخصيا مهو كده مش حنعرف نتكلم ولا نقول راينا

عموما انا عندي 35 سنة يعني معرفش الباشمهندسة حتعتبرني اخوها الصغير ولا ابنها بس انا يشرفني جدا لو تقبلت مني كل تحية واحترام وياريت ما تخدنيش عدو

Ashraf Kerima