العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 23-03-2012, 02:13 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يوم لا ينسى ابداً لكيا سيراتو مهزلة بكل المقاييس !!!!!

قدر الله ماشاء فعل وكفانا وإياكم شر الطريق

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 23-03-2012, 02:52 PM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of

الحمد لله انها جت على قد كدة...
فعلا العربية دى شكلا فقط !!!!...مفيش اى حاجة تانية فيها
نحمد ربنا على رزقى اللى معايا...انا ياباشا معايا تويوتا افانزا اللى الناس كلها بتتريق عليها وعلى شكلها وطلعوا فيها العبر وكرهوا الناس فيها..كنت برده معدى جنب برج جديد بيتبنى وكانوا حاطين حجركبير جداااا فى وسط الطريق من بعيد عشان مواد البناء وكدة محدش يطلع عليها
انا كنت ملبوخ بحاجة ودخلت فى قلب الحجر كله وجريته كمان بالاكصدام من مكانه ..حجر تقله عربية نقل
نزلت شوفت اللى حصل لقيت الاكصدام فقط اتفك من مكانه قمت مركب الكلبسات تانى وخلاص لا فى ايرباج ضرب ولا ازاز اتشرخ..مع ان لو عربية تانية دخلت فى الحجر ده الله يرحمها والله
اقسملك بالله الحجر واصل لحد اخر الاكصدام من فوق والعربية كمان عالية..شوف علو الحجر...
الحمد لله على عربيتى دى وان اغلب الناس كرهونى فيها..لكن انا عندى مبدأ ماشى بيه فى حياتى..العبرة مش بالشكل انما بالمضمون..والحمد لله هى شكلا كويسة ومضمونا ممتااازة "تويوتا"

تويوتا...تاريخ صناعة السيارات فى العالم

قديم 23-03-2012, 02:54 PM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of

بس فى صنايعية كتير قالولى خلى كهربائى يقكلك احسن فيشة الايرباج عشان مش من اقل خبطة تضرب...انا الصراحة بفكر اعمل كدة لان الخبطات عندنا فى مصر سهلة وتكلفة تغيير الايرباج عندنا بتمن عربية جديدة!!!
ادفع 15000 جنيه عشان ايرباج !!!

تويوتا...تاريخ صناعة السيارات فى العالم

قديم 23-03-2012, 02:55 PM
zmzm0000 zmzm0000 غير متواجد حالياً

zmzm0000 has much to be proud ofzmzm0000 has much to be proud ofzmzm0000 has much to be proud ofzmzm0000 has much to be proud ofzmzm0000 has much to be proud ofzmzm0000 has much to be proud ofzmzm0000 has much to be proud ofzmzm0000 has much to be proud ofzmzm0000 has much to be proud ofzmzm0000 has much to be proud of

التويوتا وحش مابتعملش حاجه وحشه

مؤسسه الاصدقاء لتجاره قطع الغيار الاستيراد
متخصصون في
الفيات (125-132-124-131-127-1300-128)
- لادا - ريجاتا - تمبرا - ريتمو - بلونيز )
وجميع السيارات الكوري والياباني ( هيونداي - لانوس - نوبيرا - كيا - تويوتا - متسوبيشي )
01281349010- 01210498639
: 010104~171:
قديم 23-03-2012, 03:13 PM
midoelmodamer midoelmodamer غير متواجد حالياً

midoelmodamer is just really nicemidoelmodamer is just really nicemidoelmodamer is just really nicemidoelmodamer is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharm45 مشاهدة المشاركة

الحمد لله انها جت على قد كدة...
فعلا العربية دى شكلا فقط !!!!...مفيش اى حاجة تانية فيها
نحمد ربنا على رزقى اللى معايا...انا ياباشا معايا تويوتا افانزا اللى الناس كلها بتتريق عليها وعلى شكلها وطلعوا فيها العبر وكرهوا الناس فيها..كنت برده معدى جنب برج جديد بيتبنى وكانوا حاطين حج كبير جداااا فى وسط الطريق من بعيدعشان مواد البناء وكدة محدش يطلع عليها
انا كنت ملبوخ بحاجة ودخلت فى قلب الحجر كله وجريته كمان بالاكصدام من مكانه ..حجر تقله عربية نقل
نزلت شوفت اللى حصل لقيت الاكصدام فقط اتفك من مكانه قمت مركب الكلبسات تانى وخلاص لا فى ايرباج ضرب ولا ازاز اتشرخ..مع ان لو عربية تانية دخلت فى الحجر ده الله يرحمها والله
اقسملك بالله الحجر واصل لحد اخر الاكصدام من فوق والعربية كمان عالية..شوف علو الحجر...
الحمد لله على عربيتى دى وان اغلب الناس كرهونى فيها..لكن انا عندى مبدأ ماشى بيه فى حياتى..العبرة مش بالشكل انما بالمضمون..والحمد لله هى شكلا كويسة ومضمونا ممتااازة "تويوتا"
كفاية شعار تويوتا يا باشا ده بالدنيا وانا كنت لغاية امبارح بس بقول اننا بنظلم العربيات دى فى مصر وانها احسن وارخص و و و ومن تجربتى لانواع كتير من العربيات ترتيبى للعربيات كالتالى

1 - تويوتا
2 - الالمانى
3 - باقى اليابانى
4 - الصينى
5 - الكورى

ومع ذلك انا مش بقلل من قيمة الكورى ابداً يعنى مثلاً انا ركبت الالنترا الشكل القديم وبرايى عربيه محترمه جداً وعملية و مصر فى نظرى مينفعش فيها العربيات الرياضية محتاجة عربيات عملية اكتر منها رياضية ودى مش مشكلة فى العربية اكيد بس مش عارف هل لو الالنترا اتحطت فى مكان اختها الكبرى السيراتو ممكن نفس الموقف يتكرر !!