العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 26-12-2011, 09:26 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ساعدونى :ازاى اخلى نور ال 128 يخلى الشارع كأننا فى عز الظهر من غير زينون ازاى

لب الموضوع فى الكشافات مش اللمب
لو كشافك كويس لو جبتلة لمبة 90/100 هاتبقى زى الظهر
او كشافك مطوس ومطفى لو جبتلة لمبة 200/260 اوسرام ولا هاتعمل حاجة
الحل من وجهه نظرى
انزل عزبة شلبى هات جوز كشافات استيراد وركبهم وباى لمبة هايدولك نور كويس جدا انما كل اللى موجود فى السوف تركى وهندى تعبانين جدا
ولو جبت كشافات وعاوز لمب اولا ما فيش فى السوق المانى حتى لو مكتوب عليها المانى
التركى حلو مش وحش العلبة الخضرا بس الذاكرة مش مسعدانى افتكر اسمها
قديم 26-12-2011, 10:57 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ساعدونى :ازاى اخلى نور ال 128 يخلى الشارع كأننا فى عز الظهر من غير زينون ازاى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

لب الموضوع فى الكشافات مش اللمب
لو كشافك كويس لو جبتلة لمبة 90/100 هاتبقى زى الظهر
او كشافك مطوس ومطفى لو جبتلة لمبة 200/260 اوسرام ولا هاتعمل حاجة
الحل من وجهه نظرى
انزل عزبة شلبى هات جوز كشافات استيراد وركبهم وباى لمبة هايدولك نور كويس جدا انما كل اللى موجود فى السوف تركى وهندى تعبانين جدا
ولو جبت كشافات وعاوز لمب اولا ما فيش فى السوق المانى حتى لو مكتوب عليها المانى
التركى حلو مش وحش العلبة الخضرا بس الذاكرة مش مسعدانى افتكر اسمها
فعلا انا عندى كشاف وحش جدا بس مش للدرجه يعنى والتنين زجاج بس بردوا المشكلة انى عمرى ما شوفت 128 عامله الشارع فى عز اليل ظهر لانى سئلت الكهربائى قالى كل ال 128 كده
قديم 26-12-2011, 11:55 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

AHLNW SHALN
قديم 27-12-2011, 06:30 AM
الصورة الرمزية ehab62
ehab62 ehab62 غير متواجد حالياً

ehab62 is a splendid one to beholdehab62 is a splendid one to beholdehab62 is a splendid one to beholdehab62 is a splendid one to beholdehab62 is a splendid one to beholdehab62 is a splendid one to behold

اللمبه الواحده من 30 :35 جنيه على ما اظن اى نوع المهم صنع فى المانيا وممكن تجرب الصينى سعرهم رخيص بس شوف اضائتهم هاتكون ازاى لانى ما جربتهومش قبل كده
قديم 27-12-2011, 09:02 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

للاسف انا جبت الصينى قبل ما اعمل الموضوع ده الاتنين ب 30 جنية واضائتهم متفرقش عن اللمض اللى فاتت مع العلم مكتوب عليهم 200/260
بينورو حلو وكل حاجه بس هى هى زى اللى قبلها