العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مكافحة سرقة السيارات

مكافحة سرقة السيارات موضوعات حماية السيارات من السرقة و للاعلان عن سيارات مفقودة ( مسروقة )

قديم 04-08-2012, 10:54 PM
amir elgamal amir elgamal غير متواجد حالياً
من انا؟: الله ربى ومحمد صلى الله عليه وسلم رسولى
هواياتي: Mechanical Engineering

amir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعه انا في سؤال محيرني جدا

انا اعرف انه بيفصل الكهرباء عن السياره بالكامل من البطاريه
قديم 05-08-2012, 09:03 AM
eaglenest eaglenest غير متواجد حالياً

eaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amir elgamal مشاهدة المشاركة

انا اعرف انه بيفصل الكهرباء عن السياره بالكامل من البطاريه
طيب في الحالة دي هيشغل العربية ويطير بيها ازاي ؟؟؟ احنا شكلنا خام أوي ومش هنوصل للفكرة برضو محدش هنا يعرف بلطجية يا جدعان
قديم 05-08-2012, 11:52 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eaglenest مشاهدة المشاركة

طيب في الحالة دي هيشغل العربية ويطير بيها ازاي ؟؟؟ احنا شكلنا خام أوي ومش هنوصل للفكرة برضو محدش هنا يعرف بلطجية يا جدعان
افترضنا جدلا انه فصل البطارية من غير الانذار ما يصوت طبعا اول حاجة حيعملها ان حيقطع الانذار و بعدها حيوصل البطارية

بس اساسا النظرية ديى صعبة ما هو الانذار من هز العربية عشان يفصل البطارية حيشتغل

انا مع الراى ان الموضوع بيتعمل بسرعة
يعنى اللى بيجيب انذار بعد فترة بيتعود عليه يسمع صوته كل شوية بسبب المارة و العيال و و و ...............
فبالتعود لا اراديا الانذار معدتش بيستغربه فالحرامى بسرعة بيفتح العربية و يقطع سلك الانذار فى ثوانى ميلحقش الانذار يشتغل اكثر من المعتاد فحتى لو صاحب العربية سمعه و هو نايم حيرجع يكمل نومه و هو متطمن انه سكت لانه ياما قام و مطلعش حاجة

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 09-08-2012, 03:04 PM
ورده ورده غير متواجد حالياً

ورده will become famous soon enough

صدقيني انا لغيت فكره انى اجيب عربيه بسبب الى بيحصل فى البلد من السرقات وانعدام الامن , ياريت كلنا نقف وقفه قدام السرقه و البلطجه المنتشره فى البلد

موضة الفساتين
قديم 09-08-2012, 11:00 PM
الصورة الرمزية Moha28
Moha28 Moha28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب مبيعات سيارات
هواياتي: صاحب محل تعديل سيارات

Moha28 has a spectacular aura aboutMoha28 has a spectacular aura aboutMoha28 has a spectacular aura about
Smile رد: يا جماعه انا في سؤال محيرني جدا

جهاز Pola صناعه بريطانيه ضد سرقة السيارات سعره بالجنيه المصري 2400 جنيه ده بتاع البنتلي مستحيل يسرقوه الحراميه