العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 04-06-2013, 08:24 AM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice
افتراضي البطارية لقتها بتغلى ....

البطارية راحت منى واشتريت واحدة ac delco السعودى بـ 460ج بالقديمة وطبعا عملتها معايا الاول ونامت وملقتش فيها ولا نقطة ميه وزوتلها ميه عادية وزقيت العربية ودارت بس فضلت معايا يومين بالظبط تدور وكل حاجة لحد اليوم التالت لقيتها وانا بدور الصبح انها بتعتل تعتيله خفيفه وبعدين دارت عرفت على طول ان قلة الاصل جايه جايه روحت لبتاع بطاريات كشف على البطارية لقى الميه سوده لأن الكربون اللى جوه سااااح ولما فتح العيون لقى الميه بتغلى قالى الحق غير بسرعة جدا وطبعا وانا واقف فاكر اللى حصل للمهندس/حمدى مخترع المانيوال بدون دبرياج فى عربيته وعايز اتفادى ده ولفيت شوية وانا ايدى على قلبى علشان ادور على الـ ac delco لحد مالقيتها وقد كاااان (لقد وقعت فى حبها) بس اللى حصل ده من عدم متابعة مية العربية .. خلى بالكم ؟؟؟!!!
عم حمدى الكهربائى كان ليه دور كبير فى الموضوع ده ... وساعدنى على التليفون انى اعرف العيب ايه اللى خلى العربية ماتدورش لأن المقلب حصل فيا وانا فى 6اكتوبر ومعايا زباين فى العربية وجيت ادور بعد ما استنتهم لقيت انوار التابلوه الزرقا يتاعتى جزء منور وجزء مش منور وفيه زنه من تحت التابلوه وحاجات تخض كده ومش عايزه تدى اى حاجة راح قايلى على طول شوف مية البطارية دى وبالفعل لقيت مفيش مايه (كأن البطارية جافة هههههه ) وقالى زود ميه وزق هتدور بس لازم تغير بطارية قبل ما الشحن مايرجع على الكنترول او الكمبيوتر ...