العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 05-10-2009, 05:08 PM
eslam_eg_m eslam_eg_m غير متواجد حالياً

eslam_eg_m is on a distinguished road
افتراضي رد: سؤال غريب عن السيراتو والكارينز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميدورءوف مشاهدة المشاركة

الكارينز افضل عربيه عائليه من حيث السعر والشكل والحجم اوالسعه انا لسه مستلمها انهارده كام يوم ووافيكم بتقرير عنها بس انا عن نفس حاسس انى ان شاء الله وفقت فالاختيار تحس انك راكب عربيه محترمه وقارنوها كده المتركس او الافانزا او ما شابه
بس مش افضل من التيريوس و لا ايه
قديم 06-10-2009, 01:38 AM
الصورة الرمزية ميدورءوف
ميدورءوف ميدورءوف غير متواجد حالياً
من انا؟: رءوف
التخصص العملى: مصور
هواياتي: الرسم والتصوير

ميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the rough

لا طبعا التريوس افضل بس اصغر شويه بس انا بتكلم عن الجراند تريوس اللى 150 الف
قديم 06-10-2009, 01:59 AM
الصورة الرمزية ميدورءوف
ميدورءوف ميدورءوف غير متواجد حالياً
من انا؟: رءوف
التخصص العملى: مصور
هواياتي: الرسم والتصوير

ميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the rough

انا اسف اتاخرت عليكم بس المشكله انى ملحقتش افرح بيها وقبل مكمل الف كيلو عملت حادثه تالت يوم العيد يعنى بعد ماستلمتها بثلاثه اسابيع انا كنت فرحان بالعربيه جدا وخايف في نفس الوقت واللى خايف منه حصل ملحقتش اتهنى بيها بس طبعا الحمد لله قدر ولطف بفضل القران اللى شغال فالعربيه علطول الحمد لله الخبطه فالحديد وجت سلامات مع الاولاد بس الخبطه جت تحت المفرض انى جايب عربيه عاليه بس الطرق بتاعتنا ميعلاش عليهاحد نظرا لروعه طرقنا الجميله واهمال الظرفاء بتوع الصرف الصحى تم ترك غطاء بلاعه مفتوح فى وسط الطريق بشارع الكورنيش لاصتياد ما يمكن اصتيادة من السيارات ونظرا لان الكارينز المحترمه (عربيه واطيه) منخفضه قليلا من الامام مما سمح لغطاء البلاعه المتوحش بنهش ما امكنه من عفشه السياره وكانت الاضرار على النحو التالى تمزق وتهتك وكرمشه فى حديد القنطره وكسر فى مكان تثبيت علبه الدريكسون بالقنطره وكان ذلك فى مساء اليوم الثالث للعيد(يعنى العيديه من بتوع الصرف الصحى) وعلى الفور قمت بالاتصال بتوكيل كيا وطبعا كانو معيدين قالولى طب تعالى لنا السبت عشان احنا قافلين يعنى بعد اربعه ايام قلت سمعا وطاعه ووديت العربيه السبت زى ما قالوا ورفعو العربيه وقالوا سيبها دانت حوارك طويل وجعولى بطنى ربنا ما يورى حد وانا الى الان مخلصتش العربيه دغير اسعار قطع الغيار اللى اكبر من خيالى بكتير لسسسسسسسسسسسه لما الوضع يخلص ابق احكيلكم وربنا يستر طريقكم كلكم بس بصراحه العربيه حلوه رغم انى اتعقدت منا بس هى مختلفه
قديم 06-10-2009, 11:21 PM
الصورة الرمزية sheekoo
sheekoo sheekoo غير متواجد حالياً
من انا؟: محب للسيارات والاصدقاء
التخصص العملى: م. زراعى
هواياتي: النت ممارسة الرياضة التعرف على كل جديد فىالدنيا

sheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to behold

مساء الخير ابو نورا
اية رأيك فى الكارينز من ناحيةان الماتور صغير على حجمها
وخصوصا ان الدايهاتسو جراند تريوس 1500 ccوتقريبا نفس حجم الكارينز
انا مستنى الرد
قديم 19-12-2009, 09:22 PM
الرجل الثانى عشر الرجل الثانى عشر غير متواجد حالياً

الرجل الثانى عشر is on a distinguished road

السيراتو وللا الكارينز