العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 20-11-2010, 09:22 PM
m_aist m_aist غير متواجد حالياً

m_aist is on a distinguished road
افتراضي هل الافضل 128 ام 125

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا صديق جديد عجبنى جدا الجو الجميل داخل منتداكم ، وكل ما ابحث على النت عن موضوع متعلق بالسيارات اجد منتداكم وموضوعاته الجميلة فى مقدمة نتيجة البحث
واود انا اشاركم الرأى واخذ نصيحتكم انا عاوز اشترى عربية علشان الاولاد والبيت واترحم شوية من ازمة التكسيات اللى بقت مشكلة ، المهم انا مش معايا غير 11 الف جنية وعاوز اشترى عربية بس محتار لانه فى ميكانيكية يقولوا لى هات 125 لانها ممتازة وحمولة وافضل من 124 وكمان 128 وفى ناس ثانية يقولوا قبل ما تشترى بيع والفيات 128 هى افضلهم كلهم ، وانا بصراحة جديد جدا فى موضوع العربيات دا ومش عارف اخد قرار فى حدود اللى معايا وخصوصا ان الفتوى فى الموضوع دا كتير وانا بصراحة خايف اخسر الفلوس واقعد جنب العربية اغنى ظلموه مع ملاحظة انى لسة هاتعلم السواقة فانا عاوز نصيحتكم الغالية يا اساتذة . وبالتاكيد انتو اكيد عارفين حيرة العربية الاولى لشخص ليس لدية اى خبرة بالسيارات
فى انتظار المشاركة والرد من اصحاب الخبرة وحابب اعرف اجيب 125 او 128 وشكرا واسف للاطالة وياريت اعرف مميزات وعيوب كل واحدة
وشكرا مرة ثانية
قديم 20-11-2010, 10:12 PM
ابوحسام ابوحسام غير متواجد حالياً

ابوحسام is on a distinguished road
افتراضي رد: هل الافضل 128 ام 125

انت في حالتك دي افضلك 125 بس اسال علي اسعار قطع غيارها
قديم 20-11-2010, 10:17 PM
ابوحسام ابوحسام غير متواجد حالياً

ابوحسام is on a distinguished road
عاجل رد: هل الافضل 128 ام 125

امامي سيارة 128 مو 1998 وبسعر كويس بس عرفت ان موتورها هندي ياتري حد يعرف اي معلومات عن الموتور وايه مشاكله.
قديم 21-11-2010, 02:21 AM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

اولا اهلا ومرحبا بيك لك اختيار السيارة 125 لأنها قوية وقطع غيرها رخيصة ايضا وبرضوا تتحمل تعلمك للسواقة وربنا يهديك للأصلح
قديم 21-11-2010, 02:22 AM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

اسف ولأمانة العربية بطيئة فى البيع شوية والعربية 128 اسرع فى البيع عليك ان تختار