العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 06-03-2016, 01:25 PM
sendbad10 sendbad10 غير متواجد حالياً

sendbad10 is on a distinguished road
افتراضي رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

نوع العربيه ستروين C3
مؤشر البنزين مهيس تماما علطول بيقول مفيش بنزين حتى وانا لسا مفول وأحيانا يقول ان فيها شويه فمش عارف بقى المشكله في إيه
والمشكله التانيه الزرار بتاع السنتر لوك اللي جوه العربيه بتاع أمان الأطفال مش شغال مش عارف أجيب منين غيره
والمشكله التالته لما بدوس بالريموت علشان أقفل السنتر أو أفتح مش بيشتغل للعلم اني مغير بطارية الريموت
ولو سمحتم لو حد يقولي ميكانيكي كويس أروحله أو كهربائي ومكان كويس لقطع الغيار في الأسكندريه شكرا

التعديل الأخير تم بواسطة sendbad10 ; 06-03-2016 الساعة 01:26 PM سبب آخر: ذكر نوع العربيه
قديم 12-03-2016, 03:35 AM
محمد عناني مراد محمد عناني مراد غير متواجد حالياً

محمد عناني مراد is on a distinguished road
افتراضي رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

السلام عليكم يا جماعة الخير ومسائك سعيد يا هندسة انا معايا زد اكس 98 وعاوز اركب ليها التكييف و صوت الماتور عالي الايام دي و هل في طريقة تانيه اخد بيها الهوا لما ازود المياه في الرادياتير غير اني افك المسمار الالانكيه
قديم 23-03-2016, 08:27 PM
BEDO SHOW BEDO SHOW غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم وموحد بالله
التخصص العملى: فنى تشغيل تربينات
هواياتي: القراءة

BEDO SHOW is on a distinguished road

السلام عليكم جميعا
م/ فريد شوقى ممكن استفسار لو سمحت انا معاية استروين بيكاسوا سى فور 2008 تربو ديزل المشكلة انى مش عارف اخلى الشاشة تجيب درجة حرارة الماتور العربية لما بتسخن بنور لمبة الحرارة وبس ودورت كتير اوى فى المنتديات مش عارف اظبط الشاشة ازاى مع انى شوفت موديلات c4 من 2005 اقدم من عربيتى فى رسمة ترمومتر على الشاشة بيبين درجة الحرارة عليه .
الميكانيكى بيقولى هى بتنزل كدة من بلدها بس للحق انا مش مقتنع بالكلام دة .
بالمناسبة انا كنت جتلك من سنة فاتت واخدت من عندك ليها تيربو وفعلا انت عملت معاية الواجب بجد واتعرفت على محمد ابنك اللى داخ معاية يومها

التعديل الأخير تم بواسطة BEDO SHOW ; 23-03-2016 الساعة 08:36 PM
قديم 23-03-2016, 08:30 PM
BEDO SHOW BEDO SHOW غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم وموحد بالله
التخصص العملى: فنى تشغيل تربينات
هواياتي: القراءة

BEDO SHOW is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sendbad10 مشاهدة المشاركة

نوع العربيه ستروين C3
مؤشر البنزين مهيس تماما علطول بيقول مفيش بنزين حتى وانا لسا مفول وأحيانا يقول ان فيها شويه فمش عارف بقى المشكله في إيه
والمشكله التانيه الزرار بتاع السنتر لوك اللي جوه العربيه بتاع أمان الأطفال مش شغال مش عارف أجيب منين غيره
والمشكله التالته لما بدوس بالريموت علشان أقفل السنتر أو أفتح مش بيشتغل للعلم اني مغير بطارية الريموت
ولو سمحتم لو حد يقولي ميكانيكي كويس أروحله أو كهربائي ومكان كويس لقطع الغيار في الأسكندريه شكرا
فى ميكانيكى كويس فى المندرة اسمه ايهاب بيجو شغال فى البيجو والاستروين وعندة كل قطع الغيار هو فى المساكن خلف مسجد الحرمين .
قديم 25-03-2016, 03:02 PM
ع الجليل ع الجليل غير متواجد حالياً

ع الجليل is on a distinguished road

كيفيه تصفير عداد الزيت الديجتال عن تغير الزيت فى السيارة ستروين C3