العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > شاهين ، ريجاتا ، دوجان

شاهين ، ريجاتا ، دوجان الوريث الشرعى لسيارات فيات 131 و تم تصنيعها فى إيطاليا و تركيا و تجميعها فى مصر

قديم 31-12-2010, 10:28 PM
الصورة الرمزية ابن فنان
ابن فنان ابن فنان غير متواجد حالياً

ابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to all
افتراضي رد: عيوب الشاهين السيئه حبيبه الملايين

الف مليون شكر
قديم 31-12-2010, 10:28 PM
الصورة الرمزية abdo verna
abdo verna abdo verna غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب
هواياتي: قيادة الييارات

abdo verna is just really niceabdo verna is just really niceabdo verna is just really niceabdo verna is just really niceabdo verna is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miroseba مشاهدة المشاركة

بص يا حبيبى كل عربيه ليها زمنها عمر ما زمن الشاهين ولادا والتمبرا هيكون زى دلوقتى صح زمان العربيات ديه الناس كلها كانت بتجبها كانت زى اللانوس و العربيات ديه بس طبعا مش هتقارن الفيرنا بقى بالشاهين وال باتمبرا ولا حتى بلادا قولى ليه اولا الفيرنا العربيه ديه لو جبت بالعربيه 120 تحس ان العربيه هطير منك مع ان فيها رفاهيا مش موجوده فى اى عربيه من نفس الفئه السعريه العربيه لانوس عربيه محترمه ذات اعتماديه جيده بالنسبه لسعرها صح التمبرا انا معايا عربيه تمبرا انا واحد شد معايه فى طريق العين السخنه بفيرنا ههههههههههههههههههههههههه العربيه كانت بتعوم منه بطريقه رهيبه انا لو معروض عليا فيرنا و شاهين هختار الشاهين وبكل العيوب ديه برده مجبش عربيه لو جبت 140 العربيه تتقلب منى واحترامى لكل الى معاهم فيرنا انا مجبش عربيه اقعد اتفزلك واعدل العفشه واركب جنوط تقعد تحك فى الرفرف بصراحه اللانوس عربيه نجحت بالنسبه لسعرها واعتماديه
والنبي بلاش فزلكة انت بس
يا راجل بتعوم ايه بس الكلام خطا
ههههههههه
قديم 01-01-2011, 10:58 AM
الصورة الرمزية Limoway
Limoway Limoway غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد علام
التخصص العملى: مهندس كهرباء
هواياتي: السيارات

Limoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdo verna مشاهدة المشاركة

والنبي بلاش فزلكة انت بس
يا راجل بتعوم ايه بس الكلام خطا
ههههههههه
طيب أنا عندي سؤالين ليك

1. أيهما تعتقد أثبت علي الطريق الفيرنا أم الفيات 131؟

2. ما هي أغلي سيارة قدتها في حياتك؟

إجري يابن آدم جري الوحوش ... الأوتوبيس ماتلحقوش
قديم 01-01-2011, 11:25 AM
alimaxpower alimaxpower غير متواجد حالياً

alimaxpower is on a distinguished road

استاذ فادي الصراحه بدون زعل عدم حياديتك في الردود بالنسبه للشاهين مستفز ايوه مستفز يعني انا ركبتها من الزيرو واشتريتها علي السمعه وكنت بافتكرها كويسه لحد ماجربت غيرها بعتها تاني يوم اولا الكراسي بتاعتها اقسم بالله اتكسر الظهر علشان واحده ست مليانه ركبت قدام عادي ده ممكن يحصل لاي عربيه انا عارف بس لا يشفع شيء لهذه السياره والله كان في فرق بين البرابريز اللي وراه والقايم كانها كانت مقلوبه وكل اللي يجيج يشتريها يفتكرها انها مقلوبه اللي خلاني اعرف ابعها انها ماكنتش رشه بره

وبالنسبه للاستاذ اللي بيسال واحد وبيقوله اغلي عربيه ركبتها ايه هارد بحاجه واحده
احمد ربنا علي قعدتك في الخليج اللي خليتك تقول كده

عبد الله الفقير
قديم 01-01-2011, 12:49 PM
الصورة الرمزية Limoway
Limoway Limoway غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد علام
التخصص العملى: مهندس كهرباء
هواياتي: السيارات

Limoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alimaxpower مشاهدة المشاركة

استاذ فادي الصراحه بدون زعل عدم حياديتك في الردود بالنسبه للشاهين مستفز ايوه مستفز يعني انا ركبتها من الزيرو واشتريتها علي السمعه وكنت بافتكرها كويسه لحد ماجربت غيرها بعتها تاني يوم اولا الكراسي بتاعتها اقسم بالله اتكسر الظهر علشان واحده ست مليانه ركبت قدام عادي ده ممكن يحصل لاي عربيه انا عارف بس لا يشفع شيء لهذه السياره والله كان في فرق بين البرابريز اللي وراه والقايم كانها كانت مقلوبه وكل اللي يجيج يشتريها يفتكرها انها مقلوبه اللي خلاني اعرف ابعها انها ماكنتش رشه بره

وبالنسبه للاستاذ اللي بيسال واحد وبيقوله اغلي عربيه ركبتها ايه هارد بحاجه واحده
احمد ربنا علي قعدتك في الخليج اللي خليتك تقول كده
حامدين ربنا وشاكرين فضله ونعمه علينا

أنا قصدي من السؤال إني أشوف الشخص إلي بيحكم علي ثبات السيارات ده بيقارنها بإيه.
يعني لما نكون سايقين 128 ولادا وفيرنا
ممكن نقول الفيرنا ممتازة في الإتزان والراحة واخر أمان وحلاوه.

لكن لو أضفت للقائمة السابقة بي إم أو مرسيدس
بيتهيئلي رأيك ومفهومك كله عن الثبات هيتغير.

عموما أنا أتفق معك أن السؤال صيغ بطريقة غير لائقة (رغم حسن نيتي)

وأود تغيره إلي:

ما هي أثبت سيارة قدتها في حياتك؟؟

إجري يابن آدم جري الوحوش ... الأوتوبيس ماتلحقوش

التعديل الأخير تم بواسطة Limoway ; 01-01-2011 الساعة 01:06 PM