العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 19-02-2013, 07:05 AM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيتروينc4 موديلvs 2013 اوبل استرا 2013

أنا بصراحة من هواة سيارت الدفع الرباعى مع أن سياراتى دفع خلفى لادا 2106 ومكتوب أن حضرتك تمتلك سيارة أكسبلورار دفع رباعى موديل 2007 فسؤال حضرتك مفكرتش فى الأكسبديشن لية أو الشيروكى ةالجراند شيروكى وعذرا لتطفلى بالنسبة للأوبل ولا الستيروين أنا أرشح الأوبل وكل اللى أعرفو عنها عربية المانية محترمه وسوقتها قبل كدة وكانت فيكترا 2008 وقيادتها أعجبتنى كتير بالنسبة للستيروين معرفش عنها حاجة بس لو مالكيها موجودين فى المنتدى يقدرو يفيدو حضرتك أكتر منى وأنا حاليا من هواة الادا وسيارت الدفع الرباعى بشكل عام.
أخوك محمد

قديم 20-02-2013, 04:27 AM
د/محمود عبدالمقصود د/محمود عبدالمقصود غير متواجد حالياً
من انا؟: د/ محمود رجب .... عاشق للسيارات الامريكيه gmc ford chevy و ليست الكوريه التي تدعي الامريكيه

د/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حسن عبد الرحمن مشاهدة المشاركة

أنا بصراحة من هواة سيارت الدفع الرباعى مع أن سياراتى دفع خلفى لادا 2106 ومكتوب أن حضرتك تمتلك سيارة أكسبلورار دفع رباعى موديل 2007 فسؤال حضرتك مفكرتش فى الأكسبديشن لية أو الشيروكى ةالجراند شيروكى وعذرا لتطفلى بالنسبة للأوبل ولا الستيروين أنا أرشح الأوبل وكل اللى أعرفو عنها عربية المانية محترمه وسوقتها قبل كدة وكانت فيكترا 2008 وقيادتها أعجبتنى كتير بالنسبة للستيروين معرفش عنها حاجة بس لو مالكيها موجودين فى المنتدى يقدرو يفيدو حضرتك أكتر منى وأنا حاليا من هواة الادا وسيارت الدفع الرباعى بشكل عام.
أخوك محمد
اهلا بحضرتك استاذ محمد .....انا كنت ماللك لفورد اكسبلولر 2007 في السعوديه كنت جايبها استيراد من امريكا ب55 الف !!! ايوه الله ...الله يرحم بقى ....المهم انا بعتها قبل ما انزل بصراحه حرام ادفع جمرك 400 الف!!ليه هو مال سايب ...

لكن في نفس الوقت لازم اجيب عربيه فخمه و حلوه و متميزة حاجه تكون على مستوى الاكسبلولر فلم اجد الا السيارات السيدان اللي ممكن اشتري منها حاجه فخمه جدا تحت 180 الف ....و عشان كده حبيت الاوبل الجديده ...بس شكلي كده مش حعرف اشتريها لأن اول ما نزلت كانت ب 155 الف و كنت فرحان قوي بس دلوقتي نفسها اول فئه سيدان ب173 الف !!!! و انا فلوسي مش حتكمل قبل كام شهر كمان فربنا يستر و ماتزيدش تاني ...موضوع اني اركب شيروكي ب375 حرااااام والله و بنزين كتير استهلاكه و انا اعتبره بزخ لأن استعمالاتي كلها جوه المدينه مش بسافر

كمان الاكسبيديشن xlt الطويله في السعوديه كانت نزله ب112 الف ريال يعني حوالي 190 الف جنيه ....يبقى جنان والله لو انا جيت هنا اشتريت نفس العربيه بس ب 870 الف ولا ايه؟!

...و الف شكر لاهتمامكم بالرد و لكن خلاص تم الحسم اوبل استرا سيدان ان شاء الله
قديم 20-02-2013, 06:28 AM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

الف مبروك مقدما يـ د/محمود عبد المقصود ويارب يديك خيرها ويبعد عنك شرها وتكون وش السعد عليك.
أخوك محمد