العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > الصينى العام

الصينى العام الصين هى احدث صانعى السيارات فى العالم حيث بدأت فعلياً فى عام 1998 الا ان تعداد الصين والنمو الاقتصادى السريع جعل من الصين واحدة من اكبر الاسواق العالمية مما جعل الشركات العالمية تتهافت على تصنيع سياراتها فى الصين بينما تسعى الصين لغزو العالم بمنتجاتها المحلية اهم الشركات : هايما - ليفان - فاو - جاك - شانا بينى - شيرى و اسبيرانزا - جيلى - ايديا Zotye - FOTON - CHERY - Brilliance - Great Wall - Geely - FAW - Lifan - BYD - SPERANZA

قديم 29-03-2010, 01:46 AM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of
افتراضي رد: تقرير شامل عن سيارات شانا(CHANA)

الموضوع مميز كالعادة من أستاذ بدر وان كنت انا مش بفضل العربية دى رغم انى مش مجربها بس عموما هى ماخدتش حقها من الدعاية هنا فى مصر وكلامى كله على البينى لانى معرفش غيرها فى كل الفئات دى
قديم 14-04-2010, 01:29 AM
الصورة الرمزية iprahim_refaat
iprahim_refaat iprahim_refaat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales supervisor

iprahim_refaat is a jewel in the roughiprahim_refaat is a jewel in the roughiprahim_refaat is a jewel in the roughiprahim_refaat is a jewel in the rough

تسلم ايديك استاذ بدر التوبيك رائع

اللهم اعز الاسلام والمسلمين يا رب العالمين وازل الكافرين بالكافرين واجعل كيدهم في نحورهم امين يا ارحم الراحمين
قديم 14-04-2010, 06:46 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

تقرير رائع يابدر باشا انا اول مره اعرف ان العربيه دى موجوده فى مصر
مافيش دعايه خالص وانا كل شويه اسمع اسامى عربيات جديده من الصين
طيب مافيش دعايه يبقى العربيات دى هاتبيع ازاى؟
قديم 14-04-2010, 10:26 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lol64 مشاهدة المشاركة

تقرير رائع يابدر باشا انا اول مره اعرف ان العربيه دى موجوده فى مصر
مافيش دعايه خالص وانا كل شويه اسمع اسامى عربيات جديده من الصين
طيب مافيش دعايه يبقى العربيات دى هاتبيع ازاى؟

هى دى مشكلة العربيات الصينى وده السبب الرئيسى لسوء سمعتها فى مصر ان اللى بياخد التوكيلات شركات واشخاصضعيفة بالنسبة لسوق السيارات فبيضعف الماركة اللى لسه بتبتدى وبياثر على سمعة الصينى عموما
قديم 06-08-2010, 03:58 PM
drasd drasd غير متواجد حالياً

drasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud of

انا سالت عليها النهاردة في التوكيل الفول اوبشن 44500 والهاف اوبشن 42000 بس في ناس نصحت ان بلاش منها احسن لان المبلغ دا ممكن يجيب حاجات تانية مستعملة افضل منها يا ريت لو في حد ساقها او جربها يكتب رايه