العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 31-07-2012, 10:47 PM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

هو استاذ محمد اشرف عامل الموضوع دع ومبيردش على حد ليه لا وهو ولا استاذ يحى اشرف

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars

قديم 01-08-2012, 03:02 PM
mohammed.albary mohammed.albary غير متواجد حالياً

mohammed.albary will become famous soon enough
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

ياريت ياباشا من خلال خبرتك تسعر لي
برتون جين 2 موديل ( 2006 - 2007 ) مانوال واتوماتيك , وياريت لو توضحلي الفرق بين الموديلين لاني انا سمعت عن مشاكل كتير كانت في موديل 2006 واتعالجت من بداية موديل 2007 .
قديم 02-08-2012, 10:14 AM
amr mmmmmm amr mmmmmm غير متواجد حالياً

amr mmmmmm is on a distinguished road

معلش ياجماعة انا جديد في المنتدي..لكن قريت شوية من تعليقاتكم ...وعاوز حد يساعدني في شراء عربية ...معايا 100 الف تقريبا...وفكرت اجيب عربية زيرو او مستعملة ..لكن بينصحوني بالزيرو...معي اني عاوز اوفر من 100 ...بس لو احسن الزيرو... يبقي اكدوا عليا اختياري ...ثم ساعدوني في الاختيار بين ( اوبترا 2012 - ريو 2012 - اكسنت ار بي 2012 -صني الجديدة2013 -لانوس - لانسر 1300 بومة)طبعا كلهم من فئة المانيوال والسعر التقريب ليهم 95 الف......المقارنة عايزها تكون من ناحية ( القوة والكفاءة- استهلاك الوقود -الامان علي الطريق - الصيانة - توفر واسعار قطع الغيار وانتشار قطع الغيار - سهولة اصلاح الاعطال المتوقعة - سهولة البيع (مع العلم اني لو جيبت زيرو مش حابيع قبل 10 سنين مثلا) ياريت تبقي المقارنة بدرجات من 1 الي 10 علي ان يكون 10 هي الدرجة الاعلي والاحسن..وبعد المقارنة العملية عاوز رايكم الشخص واختيار السيارة الاحسن.....شكرا علي تعاونكم....
قديم 02-08-2012, 02:34 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdohtaby مشاهدة المشاركة

هو استاذ محمد اشرف عامل الموضوع دع ومبيردش على حد ليه لا وهو ولا استاذ يحى اشرف

اول حاجه يا استاذ عبدالله يحيي ملهوش اى علاقه خالص بالموضوع ده هو عنده مواضيع تسعير السيارات ورابطة معاك كام وانا اقولك تجيب ايه هو اه اخويا بس ملهوش علاقه بالموضوع ده ثانى حاجه ازاى انا مردتش على الناس الى فاتت انا رادد على اكثر من 40 صفحه كل ده ومش برد وعلى حكايه الناس الى انا مردتش عليها انى حاليا بشتغل علىمتصفح اوبيرا وده مش بينقل صور نهائى وفى كام حاجه مش عجبانى فيه وانا دائما برد على الى فتوا كلهم من متصفح تانى انا عن نفسى مش حبه بس حاليا كل لما افتحه بيعلئ ووالله انا نزلت اكثر من 7 متصفحات وكل واحد فيهم عيب فبمسحه فلازم تعذرونى برده وانا اسف على الناس الى انا اخرتها معايا انا اسف واستنونى حتى الائى متصفح كويس

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 03-08-2012, 06:06 AM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute
عاجل رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اشرف مشاهدة المشاركة

اول حاجه يا استاذ عبدالله يحيي ملهوش اى علاقه خالص بالموضوع ده هو عنده مواضيع تسعير السيارات ورابطة معاك كام وانا اقولك تجيب ايه هو اه اخويا بس ملهوش علاقه بالموضوع ده ثانى حاجه ازاى انا مردتش على الناس الى فاتت انا رادد على اكثر من 40 صفحه كل ده ومش برد وعلى حكايه الناس الى انا مردتش عليها انى حاليا بشتغل علىمتصفح اوبيرا وده مش بينقل صور نهائى وفى كام حاجه مش عجبانى فيه وانا دائما برد على الى فتوا كلهم من متصفح تانى انا عن نفسى مش حبه بس حاليا كل لما افتحه بيعلئ ووالله انا نزلت اكثر من 7 متصفحات وكل واحد فيهم عيب فبمسحه فلازم تعذرونى برده وانا اسف على الناس الى انا اخرتها معايا انا اسف واستنونى حتى الائى متصفح كويس

ولا يهمك يا غالي ان شاء الله تلاقي متصفح جميل بس انا قظدي على استاذ يحى اشرف في الرابط بتاعه هو مبيردش بس الحمد لله كان مشغول شويه ورجع بيرد وفي متصفحات كتير اوي في عندك فاير فوكس وانترنت اكسبلولر وجوجل كروم دول حلوين والله وشغالين تمام ان شاء الله هتلاقي حل بس انا كان ليا سؤال انا بدخل على الرابط الي انتا عامله وكاتب عليه جميع مواضيعي مش شغال مش عارف ليه وحاجة تانيه بعد اذن حضرتك انا كنت عاوز اعرف اوبتراولا لانسر بومه 2012 الاحسن اوبترا اتوماتيك 2012 وبومه اتوماتيك 2012 الفئه الي ب 122الف انا مش عارف اسمها ايه معلش ياريت تقولي ايه الاحسن لوسمحت ايه الي يستحمل بصراحة الاتنين عاجبني اوي وعاجبني شكل الانسر الجديد الشبكه الي قدام والفتيس مش عارف حاسس انها تختلف عن القديمه وشكلها حلو اوي من برا بس شكلها زباله من جوا من التابلوه بالذات وحش اوي ودي ازواق وبيقولوا قويه ومتينه ادي الانسر نيجي بقا للاوبترا عاجيني شكلها من برا وجوه والتابلوه جميل اوي وفيها اوبشنز كتير اكتر من الانسر بس العيب مفيهاش عوامل امان وده عيب كبير اوي والي عاجبني اكتر عاليه وواسعه والناس برضو بيقولوا قويه ومتينه مش عارف بقا ايه الاحسن ياريت تقولي الله يكرمك
: Wkiss5::W kiss5::Wk iss5::Wki ss5::Wkis s5::Wkiss 5:

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars