العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 25-10-2011, 04:32 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز اجنط ومش عارف عاوز رأيكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sycho مشاهدة المشاركة

شوف ياحبى انا معايا اكسنت 2010 جبت جنوط 15 تيلاندى وكوتش بريدجستون من التوكيل كان الجنط عامل 1800 + الكوتش عامل 1800 المهم العربية عند 120 الدركسيون بيترعش وحاجة زفت ولا كئنى راكب عربية زيزتافة روحت ارصص بعد كدا طلعت اجرب نفس المشكلة الدركسيون بيترعش بس قلت شوية روحت بعد كدا على بتاع الجنوط قالى يبقى كدا انتة عاوز رنجات عشان الرعشة تروح ركبلى رنجات بلاستك كدا لونها ابيض ولا عملت اى حاجة برضة العربية بتترعش روحت واخد بعضى ورايح على الحرفيين عند واحد بتاع استعدال جنوط وبيخرط رنجات مشهور هوة هناك عملى 4 رنجات ب 100 جنية والعربية بعد كدا بطلت ترعش بس فى برضة نسبة بسيطة موجودة يبقى لو حضرتك عاوز تركب جنط يكون اصلى oz or momo or BBS عشان تتجنب القرف الى انا شفتة مع عربيتى او الحل التانى ان حضرتك تروح تجيب طقم كوتش بريدجستون او ميشلان على الجنط الى عندك وشكرا على كدا وانا لا انصحك انك تكمل بالكوتش الى عندك لانئة مش كوتش كورى خلى اى حد يفكلك اى فردة واقرى من جوة حتلاقيها صينى ربنا يكرمة غبور بيغير الكوتش الكورى بصينى منة لله وانتة بتسافر كتير زى حلاتى يبقى مستحيل تسافر على كوتش صينى كل يوم حرام عليك نفسك دى نصيحة لوجة الله
والله كلامك مظبوط ومية مية وللعلم انا ناوى ان شاء الله على تغيير الكاوتش الجديد اجيب جنوط حديد اصلى يابانى 14 واجيب كاوتش واركب زى زمان مفيش احسن من الحديد او الجنط اللى بيجى مع العربية فبريكا
قديم 25-10-2011, 05:43 AM
الصورة الرمزية كار كير فورميلا1
كار كير فورميلا1 كار كير فورميلا1 غير متواجد حالياً
من انا؟: مركز كار كير فورميلا1
التخصص العملى: كار كبر
هواياتي: سيارات بي ام

كار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of light

انا فهمتك انتا عوز تركب جنوط اورجينال بدعت العربيه صح اسبور
مترحش توكيل غالي تعمل ايه تنزل الحرفين وهدهم استيراد اورجينال
لو في توكيل 7000 الف انتخ هحبهم من الخرفين استيراد2500 تقريبا

كار كير فورميلا1 تنظيف السيارات كميائي وبخار
0194793977-0127664874
قديم 25-10-2011, 07:37 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كار كير فورميلا1 مشاهدة المشاركة

انا فهمتك انتا عوز تركب جنوط اورجينال بدعت العربيه صح اسبور
مترحش توكيل غالي تعمل ايه تنزل الحرفين وهدهم استيراد اورجينال
لو في توكيل 7000 الف انتخ هحبهم من الخرفين استيراد2500 تقريبا
: 018A1D~146:
قديم 25-10-2011, 09:14 AM
الصورة الرمزية sycho
sycho sycho غير متواجد حالياً

sycho has a spectacular aura aboutsycho has a spectacular aura aboutsycho has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedsalahelden مشاهدة المشاركة

استفدت من تجربتك ومش عارف اقولك ايه اشكرك
متقولش حاجة ياحبيبى احنا كلنا هنا اخوات وقلبنا على بعض والى جرب حاجة ويعرف يفيد بيها الناس ياريت يقول وميتئخرش على اى حد هنا فى المنتدى والف شكر على ردك الجميل

قديم 25-10-2011, 09:25 AM
الصورة الرمزية sycho
sycho sycho غير متواجد حالياً

sycho has a spectacular aura aboutsycho has a spectacular aura aboutsycho has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

والله كلامك مظبوط ومية مية وللعلم انا ناوى ان شاء الله على تغيير الكاوتش الجديد اجيب جنوط حديد اصلى يابانى 14 واجيب كاوتش واركب زى زمان مفيش احسن من الحديد او الجنط اللى بيجى مع العربية فبريكا
بالظبط كدا يا نركب جنوط اصلى مركة معروفة يا منركبش سيبك بقى من التيلاندى والماليزى والصينى والكلام الى بيضحكوا بية على عقولنا واحنا بنفرح ان سعر الجنط رخيص ونجرى زى العبط نركب وللعلم الرعشة الى بتعملها الجنوط دى بتجيب اجل علبة الدركسيون وفى العربيات بتعتنا علبية الدركسيون مش بيقل سعرها عن 7000 جنية والتوكيل مش حيغيرها على حسابة عشان حضرتك ركبت جنط اى كلام والكلام دة من بوق المهندس احمد الى هوة قصير وعنية ملونة فى مركز ابو رواش الى بيكون ديما واقف عند باب الاستقبال اة واحب اقول حاجة كمان الكوتش ياجماعة بلاش حد يجيبة رخيص لائنة ببساطة فى انواع من الكوتش كانت كويسة زمان دلوقتى فى الباى باى بيكون فيها تعويجات بتخلى العربيات تعوم وانتة مش بتكون عارف اية السبب ان العربية بتعوم انا عن نفسى اى حد بعرفة مش بخلية يركب غير بريدجستون او مشلان ويجبهم من التوكيل بتعهم وعلى فكرة سعرهم ارخص من بتوع الكوتش بتاع الكوتش بياخد الكوتش من عند الوكيل ويزود فى سعره عليك انتة طيب وعلى اية مروح اجيبة من الوكيل بتاعة على طول ويركبهولى ويدينى ضمان مدى الحياة على الكوتش زى محصل معايا فى بريدجستون وياريت نقرى او نعرف تاريخ انتاج الكوتش بيكون مكتوب علية عشان منشتريش كوتش مخزون وللعلم كمان انا جربت النيتروجين والهبل دة وكل دة ضحك على الدقون ولا فارق اى حاجة كلة عبط فى عبط ماهوة الهواء الطبيى فية نيتروجين وعشان حضرتك تعمل الكوتش بتاعك نيتروجين لازم تروح لواحد عندة جهاز يشفط الهواء الى داخل الكوتش بالكامل وبعد كدا يكبس النيتروجين دى الطريقة الصح الى بتتعمل برة مصر لاكن هنا كلة فى الجلاش وربنا يكفينا ويكفيكم شر الطريق