العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 01-06-2012, 10:35 PM
الصورة الرمزية akmal8000
akmal8000 akmal8000 غير متواجد حالياً

akmal8000 is a jewel in the roughakmal8000 is a jewel in the roughakmal8000 is a jewel in the roughakmal8000 is a jewel in the rough
عاجل ارجو المساعدة من مالكى اسبرانزا a113

السلام عليكم على الجميع انا الحمد الله اشترت سيارة اسبرانزا a113 جديد من شهر تقريبا كدة موديل 2012 وعامل لحد الان 850 كيلو يعنى قربت على صيانة الالف بس لى استفسار بسيط انا لما اجى اطلع على الاول وارفع سنة دبرياج العربية بتفصل وحاسس ان الدبرياج عالى شويا وعاوز اوطى الدبرياج فهل ده بيتم فى الصيانة ولا ايه وكمان الفرامل عاوزة تاخذ هواء لانى لما بفرمل مش بتقف على طول ولكن بتسحب حاجة بسيطة اوى عاملا انها فرامل abs والحاجة الاخير ان كان فى عيال تحت البيت بتحدف طوب وفى خربشة بسيطة فى الزجاج الامامى لا تذكر فهل لها تاثير بعد كدة ولا اسيبها عادى دلوقتى واسف للاعضاء على انى طولت عليكم ولكن احب اعرف الاعضاء ان العربية مشاء الله زى الفل وسحبها جميل جدا حتى مع تشغيل التكييف

قديم 01-06-2012, 11:37 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو المساعدة من مالكى اسبرانزا a113

روح صيانه الالف كيلو وهى مجاناااا وطوال ال 100 الف كيلو انت فى الضمان اى حاجه بتشتكى منها هتتظبط ع طول

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 05-06-2012, 11:10 PM
الصورة الرمزية akmal8000
akmal8000 akmal8000 غير متواجد حالياً

akmal8000 is a jewel in the roughakmal8000 is a jewel in the roughakmal8000 is a jewel in the roughakmal8000 is a jewel in the rough

شكرا يا باشا على الرد انا فعلا عملت صيانة الالف فى مركز الكويت والدول العربية وغير لى زيت وفلتر بحوالى 290 ج بس وضبط الفرامل بس لاسف مش عندهم عمل ترصيص وبلاحظ ان العربية بتحدف يمين شويا لكن عمل ضبط زوايا بس برضو لسة بتحدف يمين برضو فعمل فين الترصيص بس مكان يكون مضمون وكويس وهيكفل كام تقريبا وشكرا للمشاركة

قديم 06-06-2012, 12:01 AM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akmal8000 مشاهدة المشاركة

شكرا يا باشا على الرد انا فعلا عملت صيانة الالف فى مركز الكويت والدول العربية وغير لى زيت وفلتر بحوالى 290 ج بس وضبط الفرامل بس لاسف مش عندهم عمل ترصيص وبلاحظ ان العربية بتحدف يمين شويا لكن عمل ضبط زوايا بس برضو لسة بتحدف يمين برضو فعمل فين الترصيص بس مكان يكون مضمون وكويس وهيكفل كام تقريبا وشكرا للمشاركة

انا لو مكانك هبعت شكوه يعنى افتح موقع الاسبيرانزا الاساسى وابعت شكوى فى المكان الى انتا روحته او يبدلولك العربيه والوهم عشان يردوا عليك بسرعه انهم لو معملوهاش كويس انا هبيع العربيه وهصرف نظر عنها هيردوا عليك على طول

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 06-06-2012, 06:36 PM
الصورة الرمزية mohamed elshahat
mohamed elshahat mohamed elshahat غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed
التخصص العملى: Faculty Of English Commerce
هواياتي: Cars

mohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond repute

ان شاء الله خير

احبك....( Toyota)
يا من سرق قلبي مني ..... يا من غير لي حياتي
يا من احببته من كل قلبي ..... يا من قادني الى الخيال