العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA

قديم 14-05-2012, 01:54 AM
الصورة الرمزية Amera
Amera Amera غير متواجد حالياً

Amera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to behold
رأى هي ليه التيوتا افانزا اقل سعر في عربيات التيوتا كلهااا ؟؟؟؟؟؟؟؟

هي ليه التيوتا افانزا اقل سعر في عربيات التيوتا كلهااا ؟؟؟
مع ان الافانزا تعتبر اكبر عربيه و هي الوحيده الي انا شيفها عائليه و كبيره جدا يعني المفروض تبقا اغلي مش ارخص من البقيين ؟؟؟ ولا ايه ؟؟

قديم 14-05-2012, 02:12 AM
@واحد من الناس@ @واحد من الناس@ غير متواجد حالياً

@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هي ليه التيوتا افانزا اقل سعر في عربيات التيوتا كلهااا ؟؟؟؟؟؟؟؟

الإفانزا غالية مش رخيصة خصوصا الشكل الجديد بس أنا الشكل القديم عندنا فى العيلة من 2009 وجربتها كتير جدا وفى أقصى ظروف إستخدام عربية حموله وتستاهل بس مشكلتها الوحيدة إنها ضيقة قليلة من جوة بس معلش هى مناسبه جدا جدا بالنسبة لسعرها بس هى على فكرة تقفيل أندونيسى زى الجراند تريوس وتشبههها جدا حتى فى بعض قطع الغيار لانهم بيجمعوا فى نفس المصنع فى أندونيسيا وليس اليابان

مـثل صيـنـي يقول :

" إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه
لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول "

تحياتي

@ واحد من الناس @

قديم 14-05-2012, 04:00 AM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of

مييين قال كدة..ياباشا موديل 2012 الشكل الجديد عاملة 132 الف جنيه يعنى وصلت للكورولا !!..
والشكل القديم موديلات 2009 و2010 كانت عاملة 115 الف
انا معايا الافانزا موديل 2009 عربية خدمة شاقة للطرق المصرية..عالية باكل بيها اتخنها مطب..عفشة زى بتاع النص نقل ومساعدين خدمة شاقة وشاسيه طولى ..عربية لو حملت 7 ركاب فيها عمرها ما هتنزل الارض خاالص والله
انا حتى بفكر ابدلها واجيب الشكل الجديد عشان التغييرات الجديدة اللى فيها

تويوتا...تاريخ صناعة السيارات فى العالم

قديم 14-05-2012, 06:59 PM
الصورة الرمزية Amera
Amera Amera غير متواجد حالياً

Amera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة @واحد من الناس@ مشاهدة المشاركة

الإفانزا غالية مش رخيصة خصوصا الشكل الجديد بس أنا الشكل القديم عندنا فى العيلة من 2009 وجربتها كتير جدا وفى أقصى ظروف إستخدام عربية حموله وتستاهل بس مشكلتها الوحيدة إنها ضيقة قليلة من جوة بس معلش هى مناسبه جدا جدا بالنسبة لسعرها بس هى على فكرة تقفيل أندونيسى زى الجراند تريوس وتشبههها جدا حتى فى بعض قطع الغيار لانهم بيجمعوا فى نفس المصنع فى أندونيسيا وليس اليابان
اول مره اعرف انها تقفيل اندونيسي
شكرااا علي الرد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharm45 مشاهدة المشاركة

مييين قال كدة..ياباشا موديل 2012 الشكل الجديد عاملة 132 الف جنيه يعنى وصلت للكورولا !!..
والشكل القديم موديلات 2009 و2010 كانت عاملة 115 الف
انا معايا الافانزا موديل 2009 عربية خدمة شاقة للطرق المصرية..عالية باكل بيها اتخنها مطب..عفشة زى بتاع النص نقل ومساعدين خدمة شاقة وشاسيه طولى ..عربية لو حملت 7 ركاب فيها عمرها ما هتنزل الارض خاالص والله
انا حتى بفكر ابدلها واجيب الشكل الجديد عشان التغييرات الجديدة اللى فيها
بجد !! اصل انا شوفت سعرالافانزا علي كونتاكت كارز لقيت المنيول عمله 111 الف
بس الكورولا 2012 مش موجود في الموقع غير اتوماتيك و اقل سعر فيهاا 154 الف ..انا مش عارفه سعات بحس ان الموقع مش جايب كل الفئات باسعرهاا .بس عموما شكل الكورولا غلوها اووووي السنه دي مش عارفه ليه !!

قديم 14-05-2012, 07:51 PM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

طب الافانزا كام سي سي وكام حصان عشن بفكر اجيبها وفعلا تقفيل اندونيسي ولا ياباني