العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > الصينى العام

الصينى العام الصين هى احدث صانعى السيارات فى العالم حيث بدأت فعلياً فى عام 1998 الا ان تعداد الصين والنمو الاقتصادى السريع جعل من الصين واحدة من اكبر الاسواق العالمية مما جعل الشركات العالمية تتهافت على تصنيع سياراتها فى الصين بينما تسعى الصين لغزو العالم بمنتجاتها المحلية اهم الشركات : هايما - ليفان - فاو - جاك - شانا بينى - شيرى و اسبيرانزا - جيلى - ايديا Zotye - FOTON - CHERY - Brilliance - Great Wall - Geely - FAW - Lifan - BYD - SPERANZA

قديم 03-04-2011, 11:48 PM
محمد الحسن محمد الحسن غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صاحب محل الحسن لقطع غيار السيارات الصيني و موظف تنفيذي شركه DGL للشحن الدولي

محمد الحسن has a spectacular aura aboutمحمد الحسن has a spectacular aura about
افتراضي رد: الحسن لقطع غيار السيارات الصينية

السلام عليكم يا أستاذ محمد .. كنت عايز أسأل على الحشو الداخلي للإكصيدام الخلفي للإسبرانزا A620 موجود عندك ولا لأ .. وشرا لك

تقصد الشاسيه بتاع الاكصدام الخلفي
موجود ان شاء الله الشاسيه الامامي و الخلفي اما اذا كنت تقصد الحشو الاسفنج المقوي فهذا لا يباع و يمكن الاستغناء عنه بوجود الشاسيه
لك كل الشكر

التعديل الأخير تم بواسطة محمد الحسن ; 04-04-2011 الساعة 12:08 AM
قديم 03-04-2011, 11:55 PM
التخصص العملى: صاحب محل الحسن لقطع غيار السيارات الصيني و موظف تنفيذي شركه DGL للشحن الدولي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walid tageldine مشاهدة المشاركة

عندي صوت تزئ في العفشة الي ورا في السرعات البطيئة رحت التوكيل مرتين شحم و زيت العفشه بس لسه الصوت موجود هو الصراحه قل شويه بس لسه موجود........ بس صوت يدايق رغم ان العربيه عملة 1500 كم [IMG]http://www.**********.net/Nile/images/smilies/untitled%201.bmp[/IMG]وهي تيجو 1600 منيوال ارجو الافاده بالحل لاني مش عارف اعمل ايه و الواحد مش فاضي كل شويه يضيع يوم عند التوكيل (الي بعد البوابات)
وكمان عايز اركب باركنج سينسو
صوت التزيق هذا بيظهر عموما في تغير الفصول اما الجو حر و بقي ساقعه و اما العكس و لكن الحل هو فعلا التشحيم و التزيت و حضرتك بتئول انك شحمت في التوكيل و مازال الصوت دا حاجه من الاتنين يا اما اللي عمل ده معندوش ضمير و عملو غلط يا اما استخدم شحم عادي و ده مينفعش فا انا انصحك بأستخدام شحم سبراي هذه عبوة مستورده امريكي و تقوم بالغرض علي اكمل وجه و لو عايز انا عندي الشحم دا و اقدر اخدمك أن شاء الله لأن استخدام لازم يكون حد خبير
والله المستعان
قديم 03-04-2011, 11:57 PM

بالنسبة لحساس الباركينج ان شاء الله سوف يكون موجود بعد 15 يوم لجميع أنواع السيارات و بسعر مجدي جداااااااا بالتركيب
و لكم جزيل الشكر و الاحترام
والله المستعان
قديم 04-04-2011, 02:58 PM
الصورة الرمزية حازم فخرى
حازم فخرى حازم فخرى غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا مش طماع ولا بخيل وبحب الناس كلها
التخصص العملى: حب الناس
هواياتي: القيادة

حازم فخرى is just really niceحازم فخرى is just really niceحازم فخرى is just really niceحازم فخرى is just really niceحازم فخرى is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الحسن مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا أستاذ محمد .. كنت عايز أسأل على الحشو الداخلي للإكصيدام الخلفي للإسبرانزا A620 موجود عندك ولا لأ .. وشرا لك

تقصد الشاسيه بتاع الاكصدام الخلفي
موجود ان شاء الله الشاسيه الامامي و الخلفي اما اذا كنت تقصد الحشو الاسفنج المقوي فهذا لا يباع و يمكن الاستغناء عنه بوجود الشاسيه
لك كل الشكر
أنا فعلا عليز الحشو الإسفنجي مش الشاسيه يا أستاذ محمد وشكرا لك على الرد

قديم 05-04-2011, 09:55 AM
oyosof oyosof غير متواجد حالياً

oyosof has a spectacular aura aboutoyosof has a spectacular aura aboutoyosof has a spectacular aura about

هل يوجد سير الكاتينة ماركة GATES صناعة انجليزى وليس الصينى للسيارة اسبرانزا A516