العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > الصينى العام

الصينى العام الصين هى احدث صانعى السيارات فى العالم حيث بدأت فعلياً فى عام 1998 الا ان تعداد الصين والنمو الاقتصادى السريع جعل من الصين واحدة من اكبر الاسواق العالمية مما جعل الشركات العالمية تتهافت على تصنيع سياراتها فى الصين بينما تسعى الصين لغزو العالم بمنتجاتها المحلية اهم الشركات : هايما - ليفان - فاو - جاك - شانا بينى - شيرى و اسبيرانزا - جيلى - ايديا Zotye - FOTON - CHERY - Brilliance - Great Wall - Geely - FAW - Lifan - BYD - SPERANZA

قديم 27-03-2011, 10:36 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحسن لقطع غيار السيارات الصينية

شكرا ليك يامحمد باشا وان شاء الله تفيد ونستفيد منك برده
انا كنت عايز اسأل عن الشبكه الأماميه الأصليه لل516 بكام
وعن سعر فنوس الشابوره الأصلى والكشاف الأصلى بالموتور بكام بعد اذنك

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 28-03-2011, 12:47 AM
محمد الحسن محمد الحسن غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صاحب محل الحسن لقطع غيار السيارات الصيني و موظف تنفيذي شركه DGL للشحن الدولي

محمد الحسن has a spectacular aura aboutمحمد الحسن has a spectacular aura about

الشبكه الاماميه: 105 جنيه
الكشاف الامامي بموتور:250 جنيه
هذه القطع أصلية مختومه بالعلامه و عليها البارت نامبر بتاع التوكيل
قديم 28-03-2011, 12:59 AM
walidelwahsh
Guest

للاهمية رد: الحسن لقطع غيار السيارات الصينية

اولا اهلا بيك في المنتدي
ثانيا انا ليا طلب غريب شوية
هل عندك موجود قطع غيار الشيري cown
اللي شبة السيات توليدو القديمة
عشان عايز اعرف سعر دراع الاشارة كلة بزرار الاتنظار كمان عشان السايس الله يسامحة كسر لي زرار الاشارة ومش لاقية عند اي محل لقطع غيار السيات خالص...فلقيت ان العربية شيري كوون دي شبها بالضبط حتى التابلوة زيه بالضبط...هل دي موجودة عندك وبكام
ولك جزيل الشكر
قديم 28-03-2011, 01:17 AM
محمد الحسن محمد الحسن غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صاحب محل الحسن لقطع غيار السيارات الصيني و موظف تنفيذي شركه DGL للشحن الدولي

محمد الحسن has a spectacular aura aboutمحمد الحسن has a spectacular aura about

شكرا علي الترحيب يا باشا
انا عندي كل حاجة الشيري ان شاء الله بس قول لي هي شيري ايه عشان شيري كوين دا اسم الشركة المنتجه مش الموديل و في 2 موديل بالشكل اللي انت بتوصفه دا هي (A11-or-A15)
قديم 28-03-2011, 10:54 AM
الصورة الرمزية حازم فخرى
حازم فخرى حازم فخرى غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا مش طماع ولا بخيل وبحب الناس كلها
التخصص العملى: حب الناس
هواياتي: القيادة

حازم فخرى is just really niceحازم فخرى is just really niceحازم فخرى is just really niceحازم فخرى is just really niceحازم فخرى is just really nice
للاهمية رد: الحسن لقطع غيار السيارات الصينية

شكرا على إهتمامك بملاك الصيني

أولا كنت عايز أعرف ليك فرع في فيصل .. لأنه فيه واحد فاتح هنال إسمه محمد حسن وعنده قطع غيار صيني ولا دا تشابه أسماء

ثانيا أنا عندي سبرانزا A620 موديل 2007 مستعملة وإشتريتها منذ ثلاثة شهور ومحتاج ذراع الإشارة والأنوار يا ترى عندك وبكام

ثالثا لمبة الإير باج منورة علطول ورحت التوكيل بتاع first Car ومعرفوش يطفو اللمبة .. يا ترى عندك حل للموضوع ده

رابعا فتحة السقف كانت شغالة تمام لحد ما إبني الصغير كان بيحاول يطلع رأسة من الفتحة وفي نفس الوقت بسحب المفتاح من الكونتاكت وساعتها الفتحة بتقفل أوتوماتيك فخبططت في رأسة ووقفت مكانها ولم تقفل ثانيا إلا لما شديتها بإيدي وإكتشفت بعد كدة إن في بوز بيركب في الجانب الأيمن خرج من مكانه .. ياترى عندك حل

خامسا شاشات ال VCD المركبة في الرأس ساعات بتعلق ومتجبش إشارة وتقريبا حد من العيال دخل الزراير جوة فلم تصبح بارزة .. عندك حد بيفهم في الشاشات

ولك جزيل الشكر .. والسلام ختام