العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 15-06-2012, 12:36 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
رأى لانوس ولا BYD f3

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

طبعا الموضوع ده محيرنى جدااا
وفعلا انا محتار ما بين الاتنين

LANOS Vs BYD F3

من حيث
الامكانيات
الامان
الموفر اكثر فى الوقود
الاكثر اتساعا (الحجم)
الاعتماديه
اسعار قطع الغيار
الناس الى بيعرفوا يشتغلوا فيهم
مع العلم انى عندى اسره من 5 افراد كلهم بالغين مفيش حد صغير بما فيهم انا

ومين فيهم اللى مع التحميل مش هيبرك على الارض

وعلى فكرة مش بحب اللوجان خالص مبحبهاااااااااش

و
جزاكم الله خيرا

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 15-06-2012, 02:47 AM
حسام السويدي حسام السويدي غير متواجد حالياً

حسام السويدي will become famous soon enoughحسام السويدي will become famous soon enough
افتراضي رد: لانوس ولا BYD f3

انا الصراحة معايا لانوس 2005 واسعه عائلية ناعمة عربية نضيفة بصراحة قطع غيار سعرها كويس سهلة الصيانة بس المشكلة معايا ان صاجها ضعيف نوعا ما عشان منفوخ بس اغلبية الحديث كدة مش كلة واهم حاجة الحالة اما بالنسبة للنوع التاني انا معرفش عنا حاجة وربنا يوفقك

حــســـام الــســويــدي
قديم 15-06-2012, 03:05 AM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future

من حيث الامان و الامكانيات البى واى دى اما عن التوفير فالاتنين موفرين فى البنزين و فى قطع الغيار اما البى واى دى اوسع من الانوس اما عن الاعتمادية يبقى الانوس تكسب اما موضوع انها تبرك على الارض فده معرفوش بصراحة
قديم 15-06-2012, 04:48 AM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

حضرتك بتقارن أيه بأيه
اولاُ من حيث الشكل البي واي دي شكلها شيك جدا عن اللانوس اللي شكلها متغيرش من حوالي 12 سنة ومش عارف الناس بتشتريها ازاي دلوقتي
الأمكانيات البي واي دي امكانيتها أعلى بكتيييييييييييير جدا عن اللانوس وياريت تشرف قسم البي واي وتقرا عن الامكانيات
العربية عالية عن الأرض وعفشة مريحة جدا جدا ( مطابقة للتويوتا كورلا) وواسعة جدا من جوة مقارنة باالانوس والشنطة كبيرة جداااااااااااااااا يعني عائلية من الدرجة الاولى

الميزة الوحيدة اللي في اللانوس انها موفرة عن البي واي دي في البنزين لانها 1500 اانما البي واي دي 1600 وهيا بتعمل معايا حوالي 250 كيلو لكل 20 لتر

نصيحة أبعد عن اللانوس قدمت اوي اوي اوي اوي اوي اوي

My Car BYD F3
قديم 15-06-2012, 06:16 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahshahin مشاهدة المشاركة

حضرتك بتقارن أيه بأيه
اولاُ من حيث الشكل البي واي دي شكلها شيك جدا عن اللانوس اللي شكلها متغيرش من حوالي 12 سنة ومش عارف الناس بتشتريها ازاي دلوقتي
الأمكانيات البي واي دي امكانيتها أعلى بكتيييييييييييير جدا عن اللانوس وياريت تشرف قسم البي واي وتقرا عن الامكانيات
العربية عالية عن الأرض وعفشة مريحة جدا جدا ( مطابقة للتويوتا كورلا) وواسعة جدا من جوة مقارنة باالانوس والشنطة كبيرة جداااااااااااااااا يعني عائلية من الدرجة الاولى

الميزة الوحيدة اللي في اللانوس انها موفرة عن البي واي دي في البنزين لانها 1500 اانما البي واي دي 1600 وهيا بتعمل معايا حوالي 250 كيلو لكل 20 لتر

نصيحة أبعد عن اللانوس قدمت اوي اوي اوي اوي اوي اوي
والله انا محتار فعلا
طيب هسئل حضرتك سؤال عملت ايه فى العضه اللى كانت عند حضرتك فى التيس هل حليتها ام لا مستنى جواب حضرتك وهل ممكن بعض اسعار قطع غيار البى واى دى

على فكره انا مقتنع جدا بالبى واى دى بس خايف اجيبها واخد فى دماغى من حيث اسعار قطع الغيار بصراحه

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام