العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام > المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية

المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية كتب وشروحات ومقالات تعليمية عن كل فروع هندسة وميكانيكا السيارات

قديم 04-05-2013, 11:29 PM
cars admire
Guest

للاهمية رد: التكييف المحمول

michohat

:GR OWIN~12::GROWI N~12:
قديم 05-05-2013, 12:41 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: التكييف المحمول

طيب الكلام ده موجود فى مصر...؟؟؟ ولو الاجابه نعم ... نلاقية فين
حاجه كمان ... اعتقد ان الغرض من التكييف ده انه بيبقى مناسب جدا للعربيات اللى مافيهاش تابلوه بهوايات لانها طبعا مش مجهزة للتكييف ... لكن دلوقتى معظم العربيات فيها هوايات للتكيف فى التابلوهات ... تمام؟؟؟
الفكرة بقى ليه مانخدش نص الفكرة اللى محتاجينها ... وهى على حسب فكرى المحدود ... المصدر اللى يدخل الهواء البارد للهوايات .. بمعنى اصح المكونات الاساسية لضخ الهواء ....
ايه بقى اللى ناقص بعد توفير " فتحات تهوية فى التابلوه+خراطيم توصيل+مروحة الكويل تحت التابلوه" اعتقد ان معظم الحاجات دى موجودة فى كل عربية بس احنا اللى بنهمل فيها لغاية ما بنظن انها مش موجودة اساساً .... ايه رأيك يا كبير "المختصين بقطع الغيار".... انا متابع بشدة
على فكرة انت احييت موضوع كان بقى له اكر من سنتين ماحدش شارك فيه... مشكور على المجهود المتفوق

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 05-05-2013, 12:43 AM
cars admire
Guest

aymangalal

قديم 05-05-2013, 12:46 AM
cars admire
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymangalal مشاهدة المشاركة

طيب الكلام ده موجود فى مصر...؟؟؟ ولو الاجابه نعم ... نلاقية فين
حاجه كمان ... اعتقد ان الغرض من التكييف ده انه بيبقى مناسب جدا للعربيات اللى مافيهاش تابلوه بهوايات لانها طبعا مش مجهزة للتكييف ... لكن دلوقتى معظم العربيات فيها هوايات للتكيف فى التابلوهات ... تمام؟؟؟
الفكرة بقى ليه مانخدش نص الفكرة اللى محتاجينها ... وهى على حسب فكرى المحدود ... المصدر اللى يدخل الهواء البارد للهوايات .. بمعنى اصح المكونات الاساسية لضخ الهواء ....
ايه بقى اللى ناقص بعد توفير " فتحات تهوية فى التابلوه+خراطيم توصيل+مروحة الكويل تحت التابلوه" اعتقد ان معظم الحاجات دى موجودة فى كل عربية بس احنا اللى بنهمل فيها لغاية ما بنظن انها مش موجودة اساساً .... ايه رأيك يا كبير "المختصين بقطع الغيار".... انا متابع بشدة
على فكرة انت احييت موضوع كان بقى له اكر من سنتين ماحدش شارك فيه... مشكور على المجهود المتفوق
الاجابة فى الرابط بالصور وتجاوب على جميع الاسئلة فقط ركز !
http://www.masrmotors.com/vb/showpos...7&postcount=12

كان متركب للفيات 131 كبارد والساخن كان بتاع العربية الاصلى وكانت هوايات ال131 الاصلية للساخن وهوايات التكييف البارد فى جسمه نفسه !
قديم 05-05-2013, 12:51 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Aftermarket Air Conditioner Under Dash Unit: التكييف المحمول

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

هنا متركب على فولكس واجن بيتلز القديمة !

Call to Order: 888-288-0550 Price: $$450الرابطhttp://scoutparts.com/gallery/2704 SE Steele St.USA Portland, Oregon. 97202Phone:

Toll Free: (888) 288-0550 Direct: (503) 772-0070 :pod_of_gold ::pod_of_gol d::pod_of_go ld:
متأسف جدا يا باشا.... المعلومة وصلت ... فعلا انا فاقد التركيز ... وبهيس من ساعتين وعايز انام ومش عايز اسيب المواضيع....ههههههه
انا لاحظت اللى حضرتك تقصدة ... ومليون تشكرات افندم

صلى على رسول الله
---------------------