العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 16-07-2010, 12:47 PM
reduxe reduxe غير متواجد حالياً

reduxe is on a distinguished road
افتراضي رد: تكييف السيراتو

سيراتو .......سيراتو ..........سيراتو .....لاغير
قديم 16-07-2010, 09:55 PM
solh7 solh7 غير متواجد حالياً

solh7 is on a distinguished road

مع احترامى ليك يا استاذ شوغى مين قالك ان قطع غيار النيسان مش متوفرة حضرتك بس جرب تنزل الحرفين ولا جسر السويس او شارع احمد سعيد, هتلاقى 10000 واحد شغال فى النيسان و اللانسر ده غير ان 2 صحابى معاهم العربية بقالها داخلة فى 4 سنين و ما شاء الله ولا فتحت بقها و يوم اما هما بيروحوا يعملو الصيلنة الدورية مش بيدفعوا اكتر من 400 او 500 جنيه.

عموما انا انهردة الحمد لله روحت اتفقت على نيسان صنى سوبر صالون و هستلمها بكرة ان شاء الله و القرار ده جيه بعد مقارنة استمرت لمدة شهر بينها و بين السيراتو حيث ان السيراتو لا انكر انها عربية جميلة (دلوقتى) لكن بعد كده الله اعلم ممكن عيوب ايه تظهر (ده غير الى ظهروا لحد دلوقتى).

متزعلش منى بس دى اراء و ربنا يباركلنا كلنا ان شاء الله و الف شكر لكل من قام بالرد على استفسارى و جزاكم الله كل خير.
قديم 16-07-2010, 10:53 PM
مصطفي ابراهيم احمد مصطفي ابراهيم احمد غير متواجد حالياً

مصطفي ابراهيم احمد is on a distinguished road

يا جماعه انا كنت ناوي اشتري سيراتو جدديد بس غيرت رأي وبدور علي جيتا 2007 ايه رأيكم وايه اخبار قطع الغيار ولو حد يعرف يقولي سعر تقريبي ليها بس هاي لين
قديم 17-07-2010, 01:29 PM
الكابوس
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة solh7 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا شباب,
انا ان شاء الله ناوى اشترى عربية جديدة بس محتار بين النيسان صنى و الكيا سيراتو و بالنسبة ليا اهم حاجة التكيف.
انا كان معايا عربية رينوميجان بس كفرتنى و تكيفها كان زبالة و اعطالها كتير و قطع غيارها نار بس الحمد لله بعتها.
انا اعرف ان تكيف الصنى تلاجة بس مقلق من تكيف السيراتو فارجو منكم رايكم عن تجربة و شكرا
تكييف السيراتو ممتاز والأهم أنه سريع يعني دقيقتان تثلج السيارة وذلك بفضل نظام تكييف حديث متطور
كلامي عن تكييف السيراتو هاي لاين
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg التوقيع.jpg‏ (75.6 كيلوبايت, المشاهدات 3)