العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 10-06-2012, 07:20 PM
الزيرو الزيرو غير متواجد حالياً

الزيرو will become famous soon enoughالزيرو will become famous soon enough
افتراضي رد: ايه الفرق بين الاتوس والاى تن

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشمش1 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
الأي تن اسعارها
66000 مكيف ومنوال
72000 جميع الكماليات منوال
74500 اوتوماتيك
76900 اوتوماتيك كامله
http://www.contactcars.com/compare_n...2995,2996,2997
والله المستعان
ربنا يخليك متشكرة جدا يبقى اكيد ام 64000 دى فاضية يا رب يبقى فى الموديلات التانية عنده وبردو هشوف البيكانتو هو مش عنده لوجان هو توكيل هوينداى وكيا بس وانواع تانية زى ايسوزو
قديم 10-06-2012, 07:27 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_SELVESTER مشاهدة المشاركة

اسعار موديلات كيا بيكانتو 2012

- كيا بيكانتو 2012 مانيوال LX
73.500 جنيه مصرى

- كيا بيكانتو 2012 مانيوال EX
77.500 جنيه مصرى

- كيا بيكانتو 2012 اوتوماتيك EX
83.500 جنيه مصرى

- كيا بيكانتو 2012 اوتوماتيك هاى لاين
95.900 جنيه مصرى

كماليات كيا بيكانتو 2012

تكييف هواء - زجاج كهربائى امامى و خلفى - مرايات حرارية و تعمل بالكهرباء - المرايات الجانبية بلون السيارة- المقابض بلون السيارة - الاكصدام الامامى و الخلفى بلون السيارة - فوانيس ضباب - نظام تعليق مرتفع على الارض - راديو سى دى - مساحات خلفية بسائل تنظيف - الشبكة الامامية من الكروم - قفل مركزى للابواب - تحكم عن بعد فى غلق و فتح الابواب - جيوب بظهر المقاعد الامامية - خاصية ضبط ارتفاع الكرسى - حامل اكواب - رف خلفى - باور ستيرنج - عجلة القيادة متحركة - امكانية طى ظهر المقاعد الخلفية
امكانيتها رائعة بس سعرها غالى عليا شوية الاي تن ب 66000 وهى73500 فرق كبير فى السعر وكمان الاى تن بيقولوا اوسع من جوا
قديم 10-06-2012, 07:38 PM
الصورة الرمزية MR_SELVESTER
MR_SELVESTER MR_SELVESTER غير متواجد حالياً

MR_SELVESTER is a glorious beacon of lightMR_SELVESTER is a glorious beacon of lightMR_SELVESTER is a glorious beacon of lightMR_SELVESTER is a glorious beacon of lightMR_SELVESTER is a glorious beacon of light

انا كنت بقول رأيي الشخصي وبحاول اني افيدك ... لان البيكانتو سعرها فيها وماسكة سعر وفي اعادة البيع بتتخطف خطف
بس القرار الاخير ليكي
بس من رأيي طالما هتجيبي هاتي الي يريحك سنين مش سنة واحدة

قديم 13-06-2012, 11:17 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزيرو مشاهدة المشاركة

ربنا يخليك متشكرة جدا يبقى اكيد ام 64000 دى فاضية يا رب يبقى فى الموديلات التانية عنده وبردو هشوف البيكانتو هو مش عنده لوجان هو توكيل هوينداى وكيا بس وانواع تانية زى ايسوزو
السلام عليكم
نصيحه لوجه الله تعالى ماتجبيش حاجه مش مكيفه او حاجه فاضيه خالص لأنها مش هتعرفى تبعيها ثانى بسهوله ولسبب أخر التكيف بسوى كثير في الحر بتاع الصعيد لأن اسيوط زي المنيا في شدة الحراره وال2000 جنيه الفرق مش كثير مع القسط مع الوضع في الأعتبار السهوله في اعادة البيع
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 17-06-2012, 01:47 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشمش1 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
نصيحه لوجه الله تعالى ماتجبيش حاجه مش مكيفه او حاجه فاضيه خالص لأنها مش هتعرفى تبعيها ثانى بسهوله ولسبب أخر التكيف بسوى كثير في الحر بتاع الصعيد لأن اسيوط زي المنيا في شدة الحراره وال2000 جنيه الفرق مش كثير مع القسط مع الوضع في الأعتبار السهوله في اعادة البيع
والله المستعان
اعتقد ان فيها يا مشمش تكييف وبور وازاز كهربا انا شفت اللى ب64000 منوال على النت لقيت دى امكانيها وبردو لما هروح المعرض هشوف بس المشكلة دلوقت فى حكاية التقسيط مخليانى بلف حولين نفسى ومش عارفة اعمل ايه فى جزئية فى التقسيط بخصوص بنك ناصر عايزة حد يفهمهالى انا كتباها بالازرق
  • تحويل مرتب لايقل عن قيمة القسط
  • وجود ضامن حكومى او اكثر بمرتبات لاتقل عن قيمة القسط
  • يتم عمل تأمين على الحياة طوال فترة التقسيط مبلغ يدفع مرة واحدة فقط عند التمليك
  • يجب ان تكون فترة التقسيط طوال فترة تواجد العميل بالخدمة
  • فى حالة سداد العميل أكثر من 50% من قيمة السيارة كمقدم يمكن تقديم تعهد من العميل بتحويل مرتب عنـد طلب البنـك يغطى قيمة القسـط الشهرى والتـأمين على حياته لصالح البنـك وبموجب دراسة من الفرع لمعرفة قدرة العميل على السداد
انا فهمت كده انى لو دفعت اكتر من نص تمن العربية مش هيعملولى تحويل مرتب الا لما يحتاجوا هل اللى فهمته صح وحكاية لازم اكون شغالة خمس سنيين انا شغالة خمس سنيين بس منهم سنة ونص حصة وتلاتة ونص تعاقد انا مدرسة بالعقد هل كده مينفعش وكمان انا مرتبى 615 اساسى وحوافز وبدل نقدى كله على بعضه 615 وانا سمعت انهم بيحسبوا الاساسى بس يعنى كده مينفعش انا ممكن ادفع 10000 قسط واحط 29000 اللى هى 40% من تمن العربية بس هيكون القسط فوق الالف وده مش هقدر عليه عايزة حد يفهمنى بالراحة يا جماعة عشان انا مش عارفة اعمل ايه انا عجبانى الاى تن ونفسى اجبها وسالت على سعرها الاسبوع اللى فات فى ناشيونال موتورز لقتها ب64000 انصحونى اعمل ايه انا من اسيوط زى مانتوا عارفيين وشايفة بنك ناصر انسب حاجة فى البنوك اللى متعامل معاها التوكيل