العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 20-09-2011, 11:21 PM
طارق السحت طارق السحت غير متواجد حالياً

طارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يخرب بيت الانفلات الامني اللي عملته الثورة!!! البلد راحت!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alhoda مشاهدة المشاركة

يا راااااااااااااااجل ...وقعت قلبى رغم انى قرأت المقال ده إلا انى وقعت فى الفخ واثناء القراءة كنت قاعد بفكر فى الكلام اللى هرد بيه عليك وكنت هقولك اكتر من كده حصل ايام الرئيس المنفوخ المخلوع الجربوع ولكن بصراحة مقال راااااااااااااااااائع
انا كنت زيك بالظبط ههههههههههههههه
قديم 20-09-2011, 11:36 PM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق السحت مشاهدة المشاركة

انا متفق معاك فى معظم اللى قلته ، ماعدا فيما يخص الكاتب محمد حسنين هيكل، لان الراجل ماقلش انه هيفضح حسنى مبارك ولكن الناس هى اللى افتكرت كده وده مش ذنبه ، وياريت تقرأ ماقاله فى جريده الأهرام يوم الجمعه 16/9/2001 ويوم الثلاثاء 20/9/2011 وانت تعرف قيمه هذا الرجل فى تحليلاته العميقه وبدون شخصنه!!
ماشي يا استاذ طارق
هقرا المقال وبعد كده نتكلم
بس انا مش شايف اي شخصنه في كلامي عن هيكل
الشخصنه اللي انا فاهمها ان اقول على فلان ذو الاتجاه السياسي اسيب سياسته واتكلم عن شخصه
انا اتكلمت على سياسته
اللي انا متمسك بما قلته ده راجل بيدش سياسته هيا الدش
هل انا قلت ده مشيه بطال او متجوز مين او عنده مشاريع ايه او اي حاجه تانيه
انا اتكلمت عن طريقته في معالجة قضيه ما
ومعلش لما واحد يكتب ويقول عندي معلومات ومصادر وبعدين يطلع يقول اصل الناس هيا اللي فهمت غلط يبقى ايه ؟
ما هوا يا اما نكون اد الكلام يا مانقولوش
وبرضه مازلت مصمم انه اكل عيش لهم كلهم
وكله توزيع ادوار
الصحفي من دول كان زمان بيدور على جرنان حكومي يكتب فيه يلاقيه كومبليت يقلب معارضه
ومش معنى كلامي ان كل الكتاب في مصر كده
فيه ناس محترمه مش واخداها مهنه واكل عيش وليهم مصادر دخل تانيه
ف مش فارقه معاه يكتب النهارده ولا مايكتبش مش هايجوع لو ما كتبش
ولما بيكتب بيكون ليه مراجع وبيدقق في كلامه
انمااللي مشغلين نفسهم مكن هما دول اللي باقصدهم
معلش اذا كنت طولت شويه
قديم 20-09-2011, 11:49 PM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

أ / dieseltrucker

مفهوم وجه نظرك من معظم مشاركاتك

عايز توصل إلي إن كله ابن تييييت و تيييت و تيييت

و مفيش حد أحسن من حد

و مبارك زي الحاج مبارك

أنا شخصيا تعبت من الدفاع عن شخصيات أو حركات بتتعرض للتشويه الساذج

بس هوا ده مبدأ الفلول ، يوصلوك للقناعة اللي حضرتك عايز توصلهلنا

مليون في المائة مفيش حد ملاك

قديم 21-09-2011, 12:09 AM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute

توضيح بسيط
انا لا كنت ف يوم ف الحزب الوطني ولا استفدت من النظام السابق بأي شكل اكثر من اي مواطن زيي
ثانيا هل قرات كل مشاركاتي علشان تقول عليا فلول ؟
انا ملخصوجههة نظري ان فيه ناس كتييير اوي على الساحه مدعين ومنافقين وبيدعوا انهم ثورجيه في حين انها مصالح
طيب من وجهة نظري مين الناس المحترمه
هما الناس العاديين الشغالين والشقيانيين واللي فيه بينهم ناس ذات فكر اصيل وفكر عالي وعيشين مشاكل البلد وعارفينها
كل اللي بطالب بيه ان هؤلاء الناس اللي هما كانو زمان اسمهم الاغلبيه الصامته ياخدوا فرصه بقى
كفايه علىكل المدعين لحد كده
انافيه مشاركات كتيير اتكلمت عن ان المجلس العسكري متبت ف السلطه ومش عايز يسيبها
وف اول ما بدات موضوع الاغلبيه الصامته وصفت بيان المجلس العسكري رقم 1 انه انقلاب عسكري بنكهه مصريه اللي عايزيقرا يدخل ويشوفني قلت ايه ؟
وف موضوع الفراخ زهقان من اليبيحصل وليا مشاركات بعتب على السياسيين تماديهم وتشدقهم بالكلام وماحدش بيقدم حلول ولما زميل قال التنانيين الكبيره وافقته على كلامه وانا عارف هوا يقصد مين بالتنانين
الخلاصه
انا بدعو الى حاجه جديده ان المواطن العادي يتخلص من كل الكلامنجيه والحكومه الحراميه وحتى حكم العسكر ويكون هوا اللي بيحكم
وعلى فكره انا عارف ان وصفي بالفلول علشان رديت على موضوع ذهب جبل السكر رد حاد شويه
بس كان المفروض اللي عايز يرد عليا يرد هناك مش هنا
قديم 21-09-2011, 12:16 AM
walidelwahsh
Guest

حاجة حلوة والله
الاخ بتاع حاحة وتفاحة
والبية التاني بتاع عمارة يعقوبيان
بقم هما ضمير الامة النابض
والشرارة المموله للثورة على الفساد والظلم والمحسوبية
ويتم الاستماع الى كلماتهم العظيمة والجبارة
لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم
ربنا لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا

التعديل الأخير تم بواسطة walidelwahsh ; 21-09-2011 الساعة 12:40 AM